Derfor stopper man ved mc i vejkanten :-))
Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-07-03 18:54

Kom fra arbejde på landevejen mellem Middelfart og Odense.
Så står der skisme en Nimbus i vejkanten og en mand med værktøjet fremme.
Jeg får vendt cyklen og kører hen for at se om jeg kan hjælpe.
Hans fine/sjove nimbus med sidevogn og anhængertræk vil ikke starte,
Den hoster og hakker og ville ikke rigtig.
Jeg foreslog det var karburator der var problemet, men efter ca 20 min det
viste sig det var tændingen.
Lidt smergellærred på platinerne og den trillede igen.

I mens vi stod der kørte der en del mcér forbi, og han fortalte at det var
der også gjort inden jeg kom, men ingen havde stoppet for at hjælpe.
Jeg er ikke mekanikker og har kun roddet med min egen maskine, men lidt kan
man måske altid bidrage med, fx holde en bolt på plads når der skal skrues.

Men grunden til man bestemt stopper er, at manden gav jo en pilsner da
den kørte igen og så fik vi snakket om hans tur til sverige på nimbussen og
nogle andre ting.

Så det var sgu et hyggeligt pitstop inden viderekørsel, og dem der kørte
forbi gik glip af en pilsner og en god historie

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-03 19:04

Thomas Jensen wrote:

> Jeg er ikke mekanikker og har kun roddet med min egen maskine, men
> lidt kan man måske altid bidrage med, fx holde en bolt på plads når
> der skal skrues.

Netop. På vej hjem fra TPT kørte jeg forbi en pige, der kom gående i
motorvejens nødspor med to hjelme i hånden lige inden afkørslen til tanken
ved Nyborg. Da jeg jo havde oppakning på kunne jeg af gode grunde ikke
tilbyde hende en plads bagpå. Da jeg kørte af ved afkørslen mødte jeg så
hendes kæreste, der lettere forpustet havde fået skubbet sin punkterede CBR
op. Jeg stoppede naturligvis (!) og spurgte om der var noget jeg kunne
hjælpe med. Jeg gav ham resten af min locktite i håb om at han kunne lime
det lille hul sammen igen så de midlertidigt kunne komme videre til
København. Da jeg havde tanket var han og kæresten nået ned på tanken men om
det lykkedes dem at få lappet dækket så de kunne komme videre ved jeg ikke.

Selvfølgelig stopper vi når andre MC-ister ser ud til at have problemer!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Peter Aagaard

Dato : 14-07-03 23:11

Tony Lorentzen wrote:
> Thomas Jensen wrote:

> Selvfølgelig stopper vi når andre MC-ister ser ud til at have
> problemer!

Klart og helt enig, jeg stopper også hvis jeg er en holde i vejkanten.

Mvh Peter
(RSV Mille, med original potte igen)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-07-03 08:05

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

> Klart og helt enig, jeg stopper også hvis jeg er en holde i vejkanten.

Jada - selvom jeg valgte at køre forbi de turister jeg så holde i går.
De var bare ved at læse kort og eftersom jeg heller ikke selv var helt klar
over hvor jeg var kunne jeg alligevel ikke ha' hjulpet

> (RSV Mille, med original potte igen)

Skal du til syn?
Jeg havde Kawaen igennem synsmøllen i går. Ganske hyggeligt, omend han
valgte at notere sig den manglende bagskærm/stænklap.
Men han var sikker på at jeg nok skulle få styr på det uden SBIs yderligere
indblanden. Hvilket han da har ret i - jeg gør det lige så snart jeg har lyst
til det...

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : Peter Aagaard

Dato : 16-07-03 07:57

Mikkel Christensen wrote:
> "Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> writes:

KLIP om at holde ind

> Skal du til syn?

Nix, jeg synes bare den larmer for meget Nej nu må jeg hellere fortælle
historien... selvom det måske burde være en ny tråd.

Dagen inden jeg skulle til 1000km eftersyn montere jeg en ny chip og potte
på millen, så passede det jo fint med at droslinen blev fjernet af mekkeren
dagen efter.
Efter jeg monterede potten og chippen, kørte den noget langsomt i tomgang,
og den ville gerne gå i stå hvis ikke den lige fik lidt gas. (hvilket også
resulterede i mit førte vælt nogensinde)
Ja en 11 dage gammel Mille holder og skal til højre, og efter ca. 1,5 meter
hvor man er begyndt at ligge cyklen ned stopper motoren og baghjulet
blokere, og ups så står man og forsøger at løfte de 183kg, og det kan man
altså bare ikke, så ned på siden og ridser på købe, underkåbe, højre
sidespejl, og et blinklys gik i stykker (sådan noget lo..) Nå men jeg fik
hjælp til at rejse cyklen og forsatte til mekanikern, hvor jeg fortalte om
episoden, og så skulle han selvfølgelig skifte det blinklys når nu han havde
den alligevel.
Da jeg hendtede cyklen senere på dagen, kørte den ad h. til og den osede og
pruttede og gik totalt ujævnt. skulle køre med 2.000rmp i tomgang for at den
kunne holde sig i gang. Mekkeren gav udstødningen og chippen skylden og
sagde jeg skulle skifte til original (ah hva... ???), men ok, det var fredag
og jeg skullle til TPT, så hurtigt hjem og skifte om igen, men det hjalp
ikke en dyt, så jeg kørte til tpt med en osende og ildelugtende mc og var
temmelig utilfreds.
Mandag morgen ved åbningstid, holdte jeg ved mc værkstedet, og så måtte han
se at få lavet den cykle. Og så den alarm han havde monteret virkede heller
ikke.
Nå, men han ringede 2,5 time efter at nu var cyklen i orden, det var en
vacumslange under tanken et eller andet sted, han havde glemt at sætte på.
Alarmen kunne han ikke gøre noget ved, den var monteret efter
instruktionerne og han vidste ikke hvorfor den ikke virkede. (var vist lidt
sur over at jeg ikke havde købt den der) men i det mindste kører Millen godt
igen, og alarmen må jeg så selv til at rode med....

> [...]
> Men han var sikker på at jeg nok skulle få styr på det uden SBIs
> yderligere indblanden. Hvilket han da har ret i - jeg gør det lige så

Man skal jo kunne se bagdækket, ellers ser en mc da kedelig ud

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-07-03 09:17

> Nix, jeg synes bare den larmer for meget Nej nu må jeg hellere
> fortælle historien... selvom det måske burde være en ny tråd.

Uagtet at min midlertidige standardudstødning spiser en god del af
effekten fra min 9'er motor samtidig med at den vejer cirka 50 kg så kan
jeg altså bedre li' at den ikke rigtig siger noget. Det eneste man kan
høre er brølet fra mine FCR karburatorer
Jeg må ha' pakket min carbon potte om og så se hvor meget den siger.

> [...]
> Efter jeg monterede potten og chippen, kørte den noget langsomt i tomgang,
> og den ville gerne gå i stå hvis ikke den lige fik lidt gas.

Sært. Skulle chippen passe til udstødningen? Men man kan måske stille
på no'en parametre i chippen (såsom idle/rpm?)

> (hvilket også resulterede i mit førte vælt nogensinde)

Surt! Jeg tror bare jeg havde sat mig ned og grædt

Proffesionel mekaniker...

Nogen man har hørt om før?

Fra : Armand

Dato : 16-07-03 14:53

Peter Aagaard <peter@yougotit.dk> skrev i en

> [...]
meter
> hvor man er begyndt at ligge cyklen ned stopper motoren og baghjulet

Hvor er det så berømmede V2-bundtræk henne i dén situation??

--
Armand.

Fra : Peter Aagaard

Dato : 16-07-03 18:12

Armand wrote:
> Peter Aagaard <peter@yougotit.dk> skrev i en

> Hvor er det så berømmede V2-bundtræk henne i dén situation??

Husk lige at resten af motoren stadig var droslet, så proppen i
luftfilterkassen var stadig i og ledningen der skal klippes ved cdi-boksen
var også intakt, så jeg burde nok have ventet med modifikationerne til den
kom hjem fra service istedet for.

Bundtræk var der da ikke noget af, men motorbremsen den virker sg., lavede
en 30cm. sort streg på asfalten

Mvh. Peter
(RSV Mille)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 17-07-03 16:55

Armand skrev i meddelelsen ...

>Peter Aagaard <peter@yougotit.dk> skrev i en

>Hvor er det så berømmede V2-bundtræk henne i dén situation??

Århh.... Den var sgu' da under bæltestedet ! Hvad har bundtræk nu med
motorbremse at gøre Og jo, V2'ere har en til tider overrumplende
motorbremseeffekt, man lærer at tilpasse omdrejningerne til gear og
hastighed

mvh
Orla, som synes det er synd at klandre en MC for de tåbeligheder ejeren
påfører den.

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 14-07-03 20:07

Det ville hjælpe meget hvis folk viste tegn til at de kunne bruge lidt
hjælp.

Jeg har prøvet at stoppe for en der lige så godt kunne stå der for at nye
udsigten, det viste sig at han var kørt tør, så jeg kunne hjælpe.

Andre gange kan det jo være at der er stået en af for at tisse.

Det ville være rart hvis man ville gøre tegn til os.

--
Charlotte Petersson
Lykkelig ejer af en lortebrun guldvirago.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-07-03 21:06

> Det ville være rart hvis man ville gøre tegn til os.

Enig!

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-07-03 22:01

Charlotte Petersson wrote:
> [...]
>
> Andre gange kan det jo være at der er stået en af for at tisse.
>
> Det ville være rart hvis man ville gøre tegn til os.

I "gamle" bandt man sit (gule) halssjal omkring spejlet omkring spejlet hvis
man havde brug for hjælp, det kunne vi måske indføre igen.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Jake

Dato : 15-07-03 11:26

> I "gamle" bandt man sit (gule) halssjal omkring spejlet omkring spejlet
hvis
> man havde brug for hjælp, det kunne vi måske indføre igen.

No offense!! men hvor mange er det lige der kører med gult halssjal (det er
ikke kavalariet det her )
Ideen er ellers meget god

/Jake

Fra : Allan

Dato : 14-07-03 22:10

> [...]
>
> Andre gange kan det jo være at der er stået en af for at tisse.
>
> Det ville være rart hvis man ville gøre tegn til os.

Tjaa - jeg er da et par gange stoppet, hvor folk bare nød udsigten! Det
endte hver gang i "Tak alligevel! Det var venligt" - og jeg havde ro i
sjælen. Hvor ville jeg dog have det skidt hvis jeg var trillet forbi en
mand, der liiiige stod og manglede den 10'er nøgle jeg havde liggende under
sædet.

Jeg har også engang fået gang i en Kawasaki Z400, med tændingsproblemer -
midt på den nye lillebæltsbro - i november måned. Bidende frost og
blæsevejr. HAN var glad!!

Så var der den med Yamaha TR1'ern - hvis ejer lige havde overtaget den og
var på vej hjem med den, med damen bag på. De var løbet tør for benzin - så
jeg afmonterede tanken på Jawa'en (tager ca. -20 sekunder). Det var han
vældig imponeret af. Der tjente jeg lige en tank benzin.

Samme historie gjorde sig gældende en mørk aften på motorvejen mellem
Middelfart og Odense. Her lå jeg og trillede efter en lastbil - i læ...
Pludselig slog lastbilen et slag ud til venstre - pga. af en cykel der holdt
i nødsporet... Jeg vendte om og trillede de 100 meter tilbaws til manden...
Han fik også lige en sjat benzin - og jeg fik tanket op igen.. Gratis

Så var der da også den (uha der er egentlig en del når man tænker efter) med
pigen, der havde købt en let brugt CBR600 hos KS Motor, Vejle. De havde
tanket den op så den kunne nå over broen - og så ikke længere... Hun blev
taget op i bilen og vi trillede de 2 km til DTC, lånte en benzindunk og fik
noget benzin - retur igen og hun var kørende. Meget glad - Stakkels mig var
blevet 20 minutter fattigere!

Den der tog længst tid var at skifte koblingsplader på en MZ250'er på
motorvejen ved Hobro. Det var en tysker og hans kæreste der kørte på hver
deres MZ på vej til TPT. Han havde selv stumper med - godt at være
velforberedt!

Håber ALDRIG jeg møder en af de der plastikindpakkede cykler, der skal have
skiftet tandrør... Det ville nok tidsmæssigt slå - at skifte koblingsplader
på en MZ!

Hellere stoppe en gang for meget - end en for lidt!

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa & Honda

Fra : Keld

Dato : 14-07-03 22:08

Med mindre det er en Harley kører som holder der, han har jo selv valgt
cyklen med "sjæl" istedet for andre værdier. Desuden er kassevognen nok ikke
så langt væk, altså den som følger med, når man køber en brugt Harley... ;->

--
Keld R1

PS tag det nu som en joke ikk'

Fra : Allan

Dato : 14-07-03 22:23

> [...]
ikke
> så langt væk, altså den som følger med, når man køber en brugt Harley...
;->

Hvad FANDEN mener du med det!??!

> PS tag det nu som en joke ikk'

Nååå - okay.. Fair nok...

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-03 22:43

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> skrev i en meddelelse

> PS tag det nu som en joke ikk'

Joda... Det kunne jo også være en Kawa, dem skal man heller ikke stoppe
for - det viser sig nemlig ofte at de slet ikke er stoppet, de ER bare så
langsomme...

Rittig

Fra : Ninja Rider

Dato : 15-07-03 00:37

Hejsa

Claus Rittig wrote:
> Joda... Det kunne jo også være en Kawa, dem skal man heller ikke stoppe
> for - det viser sig nemlig ofte at de slet ikke er stoppet, de ER bare så
> langsomme...

Haha... Meget funny!......

Mvh Emil
Der sjællent holder stille/ser ud til at gøre det.
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Megas

Dato : 15-07-03 01:02

Claus Rittig wrote:
> [...]
>
> Joda... Det kunne jo også være en Kawa, dem skal man heller ikke
> stoppe for - det viser sig nemlig ofte at de slet ikke er stoppet, de

HÅVHÅV Hr.Rittig, det er i tråden længere nede det er tilladt at sige
usandheder om verdens bedste Motorcykler *aka* Kawasaki.. IKKE her

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-03 17:34

"Megas" <Megas*NOSPAM*@email.dk> skrev i en meddelelse

> HÅVHÅV Hr.Rittig, det er i tråden længere nede det er tilladt at sige
> usandheder om verdens bedste Motorcykler *aka* Kawasaki.. IKKE her

Nul putte - jeg svarer jo på et indlæg med samme seriøsitetsgrad! Så må det
da være tilladt?

Rittig

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 20-07-03 08:55

> Nul putte - jeg svarer jo på et indlæg med samme seriøsitetsgrad! Så må
det
> da være tilladt?

Jeps, men du glemte din smiley.... Keld huskede sin!

Hilsen
Lars

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-07-03 17:20

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> det
>
> Jeps, men du glemte din smiley.... Keld huskede sin!

Arh, detaljer... Så du ikke jeg smilede mens jeg skrev?

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-07-03 17:33

> Arh, detaljer... Så du ikke jeg smilede mens jeg skrev?

Jeg kunne nu sagtens se smiley'en mellem linjerne. En sådan udtalelse
behøver man da ikke at fylde med smileyer for at gennemskue at det er fis.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 22-07-03 18:44

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne nu sagtens se smiley'en mellem linjerne. En sådan udtalelse
> behøver man da ikke at fylde med smileyer for at gennemskue at det er fis.

Okay nej, men en enkelt havde nu pyntet...

Jeg synes bare, at det er kedeligt, hvis morsomheder misfortolkes, for det
er jo ikke meningen, at vi skal fornærme artsfælderne... vel!

Hilsen
Lars
, der påstår, at det /kan/ være farligt, at blande fis og ballade ind på
usenet, hvis man samtidig glemmer sine smileys...

Fra : Claus

Dato : 15-07-03 05:06

> Joda... Det kunne jo også være en Kawa, dem skal man heller ikke stoppe
> for - det viser sig nemlig ofte at de slet ikke er stoppet, de ER bare så
> langsomme...

Hov hov...nu bliver du sq personlig.

Claus
ZX6R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-07-03 08:08

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> [...]
>
> Joda... Det kunne jo også være en Kawa, dem skal man heller ikke stoppe
> for - det viser sig nemlig ofte at de slet ikke er stoppet, de ER bare så

Hvad bilder du dig ind? Vil du straks vaske din mund med sæbe og trække
dine vilde påstande tilbage - hvis ikke skal jeg fortælle en historie om
at du er helt vild for at købe en Suzuki i tiden...

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-07-03 17:35

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bilder du dig ind? Vil du straks vaske din mund med sæbe og trække
> dine vilde påstande tilbage - hvis ikke skal jeg fortælle en historie om
> at du er helt vild for at købe en Suzuki i tiden...

Hey - SHHHHHHHHHH!
Sådan noget siger man sgu ikke engang for sjov...

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 14-07-03 22:46

Keld skrev ...
> [...]
ikke
> så langt væk, altså den som følger med, når man køber en brugt Harley...

Så gør vi det

Desuden holdte jeg ind ved en som også var på vej til TPT,
det var først da jeg gik hen til ham at jeg så det var en Harley,
venlig som jeg nu er spurgte om han skulle have hjælp, men nej
han var ved at spænde en møtrik på hans tank fast for nu orkede
han ikke at holde på den mere efter 2 km.

Som han selv sagde,
så havde han jo selv valg at køre harley og så sker sådan noget.
Hilste pænt og kørte videre til TPT uden nogle stop,
det er jo en Honda Revere

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Anders Jensen

Dato : 14-07-03 22:31

Ja og jeg som 45'er kører standser såmend også når jeg ser en nødlidende MC.
For nogle uger side hjalp jeg sågar en Harley . Standsede på min 45'er og
spurgte om han ville ha' hjælp. Der gloede han noget!! Da han var gået i udu
kun 50 meter fra min indkørsel blev han inviteret hjem i denne hvor vi
tryllede lift med hans laderelæ. Efter en del banden og lodning måtte vi
starte den med mit batteri fra 45'eren. Håber han hilser næste gang vi kører
forbi hinanden?

MVH Anders Aprilia AREA51

PS: Jeg bød ham en øl, men han sagde nej!!!!!

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-07-03 15:26

Anders Jensen wrote:

> PS: Jeg bød ham en øl, men han sagde nej!!!!!

Det gør jeg også hvis jeg kører.

Ellers meget sjovt at høre de forskellige folks historier, det er da godt at
der stadig findes folk som hjælper.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 14-07-03 23:50

Jeg har kørt tør i Sønderborg, en gut på TRX 850'er gav mig et bagsæde til
tanken efter benzin (jeg gav ikke tegn)
På motorvejen fra København til Aabenraa kørte jeg tør ved en stor bakke ved
Kolding. Havde skubbet 50 meter da en kassevogn holdte ind og sænkede
liften. Turen til Statoil i Haderslev foregik så bagi. Var dog nær tippet
over med Banditten da han drejede af motorvejen Shit, min 600 kunne
komme under 10 km/l når man ligger på 160-180 i modvind
I Norge var jeg løbet tør ude på nogle småøer forbundet til fastlandet med
broer. 3 min efter (nr. 2 bil) fik jeg en fin snak med en ung nordmand på
den 15 kilometer lange tur til tanken

Jeg har kun haft positive oplevelser ifm. mine tør-køringer.
Jeg har desværre ikke endnu været den hjælpende part.
mvh Erland

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-07-03 15:28

Erland R. Nielsen wrote: