WP bagdæmper
Fra : Tommy Fer

Dato : 14-07-03 12:40

Hej NG

Jeg har fået tilbudt en helt ny WP bagdæmper... til en fin pris.. 350£ fuld
justerbar osv..

MEN fjederen den er monteret med, den har påtrykket. 120-130... hvad betyder
det? er det pund pr tomme ... eller hva faen er det?

JEg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg tør købe denne.... mht om fjederen er
passende til mig

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R

Fra : Steffler

Dato : 14-07-03 12:44

Tommy Fer wrote:
> [...]
> betyder det? er det pund pr tomme ... eller hva faen er det?
>
> JEg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg tør købe denne.... mht om

Hejsa...

Da det er til pund du har fået tilbuddet, så vil jeg umiddelbart
gætte på at det er den anbefalede vægt i enten pund eller stone
som de underlige englændere jo bruger. Og da en stone er omkring
12Kg, så tror jeg IKKE det er det Så mon ikke den er
beregnet til en 60-65kg ?.....

Ellers må du nok ha' fat i en eller anden WP tekniker...

/S

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-07-03 12:56

"Steffler" <Steffen.Hansen@OBVIOUSdba.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 12Kg, så tror jeg IKKE det er det Så mon ikke den er
> beregnet til en 60-65kg ?.....
>
> Ellers må du nok ha' fat i en eller anden WP tekniker...

De kunne ikke rigtigt svar på det hos den forhandler der har den... og håber
ikke den er til 60-65 kg´s person.. så kan jeg ikke bruge den ;)

Har bare på fornemmelsen at det er en eller anden rate opgivelse... sådan
kg/cm eller lign.

mvh Tommy Fer

Fra : Richard

Dato : 14-07-03 13:30

Tommy Fer wrote:

> Har bare på fornemmelsen at det er en eller anden rate opgivelse... sådan
> kg/cm eller lign.

Med stor sandsynlighed er det udtrykt i lb/in - pund pr. tomme - se evt.
efter en passende dæmper hos Progressive www.progressive.com eller Ikon
www.proven.com.au og sammenlign fjederspecs'ene der med den tilbudte
fjeder. Evt. også hos Hagon, Öhlins etc.

Ud over det skal fjederens indbygningslængde og længde fuldt
sammenpresset passe rimelig godt - men det ved du nok allerede

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Richard

Dato : 14-07-03 13:38

Uups,
www.progressivesuspension.com

skulle det være.

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-07-03 17:52

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG

Gik svar fra forhandleren... den var 12kg gange 130 mm... det svarer til en
person der vejer 80 til 100 kg uden gear... så den køber jeg, og får smidt
de forbandede 10 kg så jeg lander på 90 kg

mvh Tommy Fer

Fra : Richard

Dato : 14-07-03 18:33

Tommy Fer wrote:
> Gik svar fra forhandleren... den var 12kg gange 130 mm... det svarer til en
> person der vejer 80 til 100 kg uden gear... så den køber jeg, og får smidt
> de forbandede 10 kg så jeg lander på 90 kg

Det var da et sjovt mål - nej ikke dine 90 kg; de er også mit mål her i
sommer - hvad står de 12kg gange 130mm for?

Fra : Armand

Dato : 14-07-03 22:41

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> Det var da et sjovt mål - nej ikke dine 90 kg; de er også mit mål her i
> sommer - hvad står de 12kg gange 130mm for?

Sikkert 12kg for at sammenpresse 10 mm , og der er 130 mm at presse sammen
af!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 15-07-03 17:18

Armand wrote:

> Sikkert 12kg for at sammenpresse 10 mm , og der er 130 mm at presse sammen
> af!

Spøjst, hvordan kommer de mon frem til, at den passer til en kører på
mellem 80 og 100 kg - ved at gange med fjedervandringen på den aktuelle
cykel (forudsat at fjederen er lineær og ikke progressiv)...
- står der noget om det et sted?