Armand og andre: Tændings sprøgsmål.
Fra : Brian

Dato : 14-07-03 10:52

Nu har jeg tjekket fjedre, prøvet at stramme dem, rense og smøre den der
Auto-advance ting, justeret begge skiver og ALT:
Tændingen på 2 og 3 er PERFEKT. Ved 1000 rpm. starter den ved F static mark,
og ved 2500 rpm glider den lige så fint frem mellem Advanced mærkerne. Som
den skal.
Men på 1 og 4, starter den ved Advanced mark ved 1000 rpm, og når jeg så
gasser op, glider den videre.... ???

Den starter ellers fint, går fint i tomgang, men... det kan da ikke passe???
Har i nogen ide til hvad det kan være og hvad der kan gøres? Tændkabler må
sidde rigtigt, ellers ville den vel også være gal på 2 og 3 ?

Brian og Honda-pigen.

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-07-03 04:45

"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message
> [...]
> den skal.
> Men på 1 og 4, starter den ved Advanced mark ved 1000 rpm, og når jeg så

Cylinder 1 og 4 justeres ved at flytte hele bagpladen.cylinder 2 og 3
justeres
ved at flytte på den lille plade hvor platinerne sidder på.Der kan være
problemer
med at få det rigtigt, hvis platinerne ikke er til en cb 500/550 da
fiberklodsen
så har en anden position.Prøv at se om platinerne ser ens ud(dog spejlvendt)
da mange
af de gamle jap cykler har næsten!!! ens platiner.Har engang haft det
problem og var ved
at blive toset.
Hej Palle.

Fra : Brian

Dato : 14-07-03 12:53

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
spejlvendt)
> da mange
> af de gamle jap cykler har næsten!!! ens platiner.Har engang haft det

Og nu er det så min tur til at blive tosset: For de ser ihvertfald ens ud?
Platinerne altså.
Jeg har forstået det med for- og bagplade: Og lige lidt hjælper det. :(
Hmmm... ja, men må undres?

Brian