Startbesvær Hjælp.....
Fra : Michael [2760]

Dato : 13-07-03 22:25

Hej Alle.
Når min Mc har stået stille et styke tid, ca. 1 time er den meget svær at
starte, den får alt for meget benzin, har den stået stille i et par dage er
det endnu sværrere. Her er hvad jeg har prøvet indtil nu: den har været på
rullen og er blevet justeret og kører perfekt. co måling i tomgang er
perfekt, karburatorerne har været adskildt og renset, svømmer standen er ok,
benzin hanen er ok, alt ser ud til at være iorden...Men hvis jeg piller
karburatorerne af og kikker ned i motoren, er der en lille sø af benzin oven
på ventilerne, så første gang man starter får den en overdosis af benzin,
Jeg har haft karburatorerne til at stå på bordet med benzinslangen sat, til
men der drypper ikke noget nogen steder...? Jeg er ved at opgive....Eller er
der noget jeg har overset..

--
Mvh. Michael.. FZR 1000
Be careful out there....

Fra : Armand

Dato : 13-07-03 23:27

Michael [2760] <FZR1000@sporty.dk> skrev i en
> [...]
til
> men der drypper ikke noget nogen steder...? Jeg er ved at opgive....Eller

Du skriver at svømmerhøjden er god nok; men det kan den ikke være eftersom
at det kun kan vær forhøjet svømmerstand der løber over og ind i
indsugningen! :-|
Hvis ikke at det er et forkert mål du har taget på svømmerhøjden (måler du
kun på svømmernes position ved adskildt karburator, og ikke "dynamisk"
v.h.a. en klar plastslange fra bundstutsen og op på siden ag
karburator-batteriet?), så ser jeg kun at fejlen kan ligge i bensinpumpen!

Bensinpumpen skal selv regulere sit tryk til omkring 0,15 - 0,20 bar, og
hvis dét overskrides trykkes bensinen igennem de lukkede svømmernåle,
hvorved at svømmerhøjden stiger!
Egentlig burde dette ikke kunne ske når tænding og dermed strøm til
bensinpumpen er afbrudt, så prøv at afmontere stelledningen på batteriet ved
et prøve-stop (eller find sikringen til bensinpumpen med samme henblik), for
at konstantere om problemet forsvider når bensinpumpen "tvangs-stoppes" =>
den "kører" normalt efter at tændingen er taget, hvilket den ikke skal

--
Armand.

Fra : Michael [2760]

Dato : 14-07-03 09:49

> Du skriver at svømmerhøjden er god nok; men det kan den ikke være eftersom
> at det kun kan vær forhøjet svømmerstand der løber over og ind i
> indsugningen! :-|

Skulle den så ikke dryppe når jeg har karburatorerne til at stå på boret med
benzin tryk på..?

> [...]
> v.h.a. en klar plastslange fra bundstutsen og op på siden ag
> karburator-batteriet?), så ser jeg kun at fejlen kan ligge i bensinpumpen!

Jeg har ikke målt "dynamisk" men det bliver det næste..

> [...]
> at konstantere om problemet forsvider når bensinpumpen "tvangs-stoppes" =>
> den "kører" normalt efter at tændingen er taget, hvilket den ikke skal

Jeg har prøvet forskellige ting, Feks. lukke for benzinen et lille stykke
tid inden jeg slukker motoren så der ikke er tryk på når den bliver slukket,
jeg kan hører benzinpumpen når den arbejder og den virker tilsyneladende
ok...Men jeg har en anden som jeg prøver med hvis det viser sig at
svømmernes position er ok ved en "dynamisk" måling..

Foreløbig tak for indput..
Michael

Fra : Michael [2760]

Dato : 14-07-03 21:49

Så er svømmernes position tjekket "dynamisk" og alt er perfekt...Da jeg så
nu splittede den ad kunne jeg suge 11 ml. benzin op ad indsugningen til cyl.
4....? Jeg fatter det ikke...
Karburatorene stå nu på bordet med benzin tryk på. jeg har prøvet med 1/2
til 1/1 bar tryk...Og det drypper ikke..?

--
Mvh. Michael..

Fra : Armand

Dato : 14-07-03 22:16

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle den så ikke dryppe når jeg har karburatorerne til at stå på boret
med
> benzin tryk på..?

Jo, det burde den; men hvilket tryk har du på, og står karbunaderne i samme
pos, som når monteret??

--
Armand.

Fra : Michael [2760]

Dato : 15-07-03 05:42

Hej Armand..
Jeg har efterlignet pos, så det er det samme...Jeg prøver senere i dag med
den anden benzin pumpe..

Michael

Fra : Armand

Dato : 15-07-03 21:58

> Hej Armand..
> Jeg har efterlignet pos, så det er det samme...Jeg prøver senere i dag med
> den anden benzin pumpe..

OK, men hvis den vitterligt ikke viser forhøjet stand ved "dynamisk" måling
af
hver(!) karburator, skulle dét vel heller ikke give nogen problemer :-/

Men derfor er det et paradoks at noget alligevel finder sin vej ned i
indsugningen: Kun ved at løbe forbi svømmerventilen og derved forhøje
svømmerstanden i en grad så bensinen "løber over" indvendigt i
karburatoren, kan der løbe bensin ned til ventilen :-|

--
Armand.

Fra : Michael [2760]

Dato : 16-07-03 11:08

Hej Armand...
Jeg tror jeg har løst problemet ..Og mange tak for råd & indput..
Her er hvad jeg gjorde. Den motor jeg har i er en årgang 91 og vinklen på
cylinderne er lidt anderledes end på en årgang 87 så karburatorene sidder
lidt anderledes, så når jeg måler dynamisk svømmer stand er den i toppen af
det tilladte så jeg har sænket svømmer standen til minimum inden for det
tilladte det er ikke så meget det drejer sin om men måske nok. jeg har også
monteret en anden benzinpumpe, som jeg er sikker på arbejder som den skal.
Dette gjorde jeg i går og her til morgen startede den normalt så noget har
det hjulpet...Nu må jeg se de næste par dage..