Bieffe BM7 - mørkt visir
Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 13-07-03 17:23

Hej gruppe

For 1½ uge siden købte jeg en Bieffe BM7 som jeg overordnet er ganske
tilfreds med. Desværre er det sådan at mine øjne er en lille smule
ekstra følsomme overfor solen og derfor var jeg igår på besøg hos
Enghave Motor for at købe mig et mørkt visir til hjelmen. Stor var min
skuffelse dog da jeg fandt ud af at der ikke laves mørkt visir til BM7 -
kun et røgfarvet visir - hvilket næsten ikke gør nogen forskel i forhold
til et alm. visir.

Havde jeg vidst det fra starten havde jeg ikke erhvervet hjelmen og
istedet købt en Shoei Syncrotec til det dobbelte af prisen.

Kan det virkelig passe at man ikke kan få et mørkt visir til netop den
hjelm?

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 14-07-03 21:44

Lige en bemærkning.
Mørkt visir er noget skod. Min eks. kæreste (iført mørkt visir) gled og røg
på røven da han ikke så noget diesel der var smidt ved en
motorvejsfrakørsel.
Jeg så det fint og kunne undvige.

--
Charlotte Petersson
Lykkelig ejer af en lortebrun guldvirago.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 14-07-03 22:54

"Charlotte Petersson" <egersundvej@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Mørkt visir er noget skod. Min eks. kæreste (iført mørkt visir) gled
> og røg på røven da han ikke så noget diesel der var smidt ved en

Jeg er sikker på at de også har deres ulemper, men på en solskinsdag med
kurs imod solen, så gør de klart mere gavn end skade.

Jeg har valgt et drastisk alternativ og har nu bestilt tid hos min
optiker for at få kontaktlinser således at jeg kan have solbriller under
hjelmen :)

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-03 00:22

Simon H. Pedersen wrote:

> Jeg har valgt et drastisk alternativ og har nu bestilt tid hos min
> optiker for at få kontaktlinser således at jeg kan have solbriller under
> hjelmen :)

Ellers kan man få solbriller med styrke for omkring 500,- hos Louis Nielsen
optikerkæden - det har jeg fået idag, og det er wældi' fint
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 15-07-03 13:13

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in

> Ellers kan man få solbriller med styrke for omkring 500,- hos Louis
> Nielsen optikerkæden - det har jeg fået idag, og det er wældi' fint

Jaah, det havde nok også været mit 2. valg, men jeg vælger også
kontaktlinserne af flere andre grunde end lige netop det manglende solvisir
til min hjelm :)

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 15-07-03 07:45

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
> Jeg har valgt et drastisk alternativ og har nu bestilt tid hos min
> optiker for at få kontaktlinser således at jeg kan have solbriller under
> hjelmen :)

Og så kører du ind i en tunnel. med et tonet visir åbner du det, så kan du
se igen. Hvad gør du med solbriller på?

ik fordi der er forfærdelig mange tunneler herhjemme men alligevel

--
Allan(fzr600us)med lettonet visir som næsten altid sidder på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 15-07-03 13:12

Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk> wrote in

> Og så kører du ind i en tunnel. med et tonet visir åbner du det, så
> kan du se igen. Hvad gør du med solbriller på?
>
> ik fordi der er forfærdelig mange tunneler herhjemme men alligevel

Jeg overlever nok at stoppe og afmontere solbrillerne de 4-5 gange som jeg
nogensinde regner med at komme igennem en mørk tunnel mens solen skinner
udenfor :)

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 16-07-03 17:05

> [...]
> nogensinde regner med at komme igennem en mørk tunnel mens solen skinner

*GRILL* det kunne ellers se sjovt ud på vej ind ad bellahøj at se en flok
motorcykler der lige skal afmontere deres solbriller inden de kører igennem
og påmontere dem på den anden side!!!

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 15-07-03 07:48

"Charlotte Petersson" <egersundvej@hotmail.com> wrote in message
> [...]
røg
> på røven da han ikke så noget diesel der var smidt ved en

øv hvor surt
hvor mørkt et visir havde han på?
--
Allan(fzr600us)med sorttonet kåbeglas som man kun kan se lidt ud af i højt
solskin!!!

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 15-07-03 21:03

øv hvor surt
hvor mørkt et visir havde han på?

Det var temlig mørkt syntes jeg, mon ikke at der endda havde noget
spejlrefleks på? det husker jeg ikke helt. Det er nogle år siden, men lyden
glemmer jeg aldrig. FÆLT.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 16-07-03 17:16

> Det var temlig mørkt syntes jeg, mon ikke at der endda havde noget
> spejlrefleks på? det husker jeg ikke helt. Det er nogle år siden, men
lyden
> glemmer jeg aldrig. FÆLT.

uha ja lyden af et sammenstød og noget der kurer hen ad asfalten er en meget
uhyggelig lyd.
har oplevet det et par gange. den ene gang var på søndre fasanvej i regnvejr
hvor jeg kørte i bus, og i den modsatte bane kom der en mc med passager på
accelererende ned mod shell tanken, og min første tanke var at det går galt.
længere fremme er der en bilist der laver et u-sving uden at se sig for, med
det resultat at mc lægger sig ned og kurer 50m med fører og passager efter
sig. der skete så ikke noget person skade men jeg kunne indefra bussen høre
den fæle lyd af cyklen der kurede han af asfalten brrrr

et spejlrefleks er meget tonet så hvis det ikke har været i solskin i kørte
kan jeg godt forstå han ikke kunne se noget
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-07-03 20:06

Charlotte Petersson wrote:

> Lige en bemærkning.
> Mørkt visir er noget skod.

Det var da en drastisk konklusion...

> Min eks. kæreste (iført mørkt visir) gled og
> røg på røven da han ikke så noget diesel der var smidt ved en
> motorvejsfrakørsel.

Det var jo ærgerligt, men til gengæld har han med garanti kunnet koncentrere
sig bedre om trafikken, når han har kørt med solen i øjnene.

Mørkt visir, solbriller etc. er altså nødvendige til tider. Selv foretrækker
jeg solbriller, da det er meget let at tage dem på, når behovet opstår,
hvorefter de igen er lette at få af. Med mørke visirer bliver processen så
besværligt, at man nok forfalder til at køre med det hele tiden.

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 18-07-03 15:38

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> hvorefter de igen er lette at få af. Med mørke visirer bliver processen så
> besværligt, at man nok forfalder til at køre med det hele tiden.

hmm det kommer da an på hvilken hjelm man har!!!!
mit visir kan jeg skifte på under 10 sek uden brug af værktøj, det har så
bare den ulempe at engang imellem kommer man til at tænke på hvor hurtigt en
person så kan stjæle det når man har låst hjelmen fast

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-07-03 15:49

> [...]
> behovet opstår, hvorefter de igen er lette at få af. Med mørke
> visirer bliver processen så besværligt, at man nok forfalder til at

Jeg har selv prøvet med solbriller i min hjelm, men der funker det slet
ikke. Pga. de tætsiddende puder, er det helt umuligt at mase stængerne
ordentligt ind. De kan slet ikke komme til at sidde ordentligt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 19-07-03 00:22

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> Jeg har selv prøvet med solbriller i min hjelm, men der funker det slet
> ikke. Pga. de tætsiddende puder, er det helt umuligt at mase stængerne
> ordentligt ind. De kan slet ikke komme til at sidde ordentligt.

Godt at du ikke er brillebruger til daglig

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-07-03 02:57

> Godt at du ikke er brillebruger til daglig

Jeps, men i så fald havde jeg nok afprøvet det inden jeg købte hjelmen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 19-07-03 20:17

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote in message
> Jeg har selv prøvet med solbriller i min hjelm, men der funker det slet
> ikke. Pga. de tætsiddende puder, er det helt umuligt at mase stængerne
> ordentligt ind. De kan slet ikke komme til at sidde ordentligt.

hæ grunden til jeg ikke bruger solbriller er fordi min hjelm er så tæt
indeni at solbrillerne dugger ved lav fart
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209