Motorcykellivets uskrevne love
Fra : Armand

Dato : 12-07-03 14:47

En sen og fordrukken nattetime omkring baren i MC-Chaufførernes klublokaler,
konstruerede en forhærdet flok medlemmer "MC-Chaufførernes uskrevne love".
I den mellemliggende tid er disse desværre kommet mig af hænde, og
foranlediget af at essensen af regelsættet (nøje formuleret i §1)passer
perfekt til brug her i gruppen, besluttede jeg mig i foråret for at
brainstorme og genskabe indholdet.
Efter at §'erne stile og roligt har udvilket sig i den mellemliggende tid,
ikke mindst ud fra inspiration fra diverse indlæg på nyhedsgruppen, regner
jeg nu regelsættet for så komplet som jeg kan gøre det, og offentliggør det
hermed i fulde længde!

Ligesom at motorcykellivet udvikler sig, er teksten ikke definitiv, og man
er velkommen til at stille foreslag til udvidelse af §'erne, nærmere
definition af den enkelte §, såvel som indsigelser over opstillingen.

/
Armand

MOTORCYKKELLIVETS USKREVNE LOVE

Nærværende regelsæt har set dagens lys i midten af 80'erne som
"MC-Chaufførernes uskrevne love"; men da det fint dækker forhold omkring
hele motorcykel-livet og derunder ikke mindst fremtrædenden på
nyhedsgruppen: dk.fritid.motorcykel og tillige er ganske tidløst, er det nu
blevet genforfattet:
-----------

§1:
Ingen indrømmelser!

§2
stk.1
a):
Formanden har altid ret.

§2
stk.1
b):
I formandens fravær, tilfalder denne rettighed ethvert tilstedeværende
bestyrelsesmedlem.

§2
stk.1
c):
I tilfælde af hele bestyrelsens fravær, tilfalder denne rettighed ethvert
tilstedeværende medlem.

§2
stk.1
d):
I tilfælde af alles fravær, tilfalder denne rettighed enhver
tilstedeværende.

§3 :
Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne for
"under-kubikkere"

§4:
Kvinder på motorcykel, kan kun accepteres i form af bagsædepassager.

§4
Stk.1:
Dispensation herfor foretages kun i henhold til §3 hhv. §1.

§5
stk.1:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.

§5
stk.2
a):
Udenforståendes indsigelser herom vil altid kunne dækkes ind under
begreberne "charme", "karisma" og "sjæl".

§5
stk.2
b):
Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
istedet begrebet "patina".

§6
stk.1
a):
Enhver egen udtalelse omkring acceleration og topfart, såsom bensinøkonomi,
gældende for ens personlige motorcykel vil være at regne for relevant.

§6
stk.1
b):
Enhver udtalelse omkring acceleration og topfart, såsom bensinøkonomi,
foretaget af anden person om vedkommendes personlige motorcykel, vil være at
regne for irrelevant.

§6
stk.2
a):
Udtalelser omkring acceleration og topfart, såsom bensinøkonomi og andre
detaljer, vil til enhvertid kunne afvises med trykte testresultater af given
karakter

§6
stk.2
b):
Dokumenterede målinger, qua diverse testresultater, vil altid kunne afvises
gennem faktiske forhold bevist "på gaden".

§6
stk 3:
Paradokser opstået ud fra denne paragraf, kan kun løses under henvisning til
§1.

§7:
I tilfælde af tvist omkring forståelsen af nærværende regelsæt, såvel som
tvist om ethvert forhold omkring motorcykler og deres benyttelse, henføres
til §1!

§8:
Såfremt andre forhold uomtvisteligt modstår præmisserne i nærværende
regelsæt, henføres til §1

Fra : wheeler

Dato : 13-07-03 14:59

> Ligesom at motorcykellivet udvikler sig, er teksten ikke definitiv, og man
> er velkommen til at stille foreslag til udvidelse af §'erne, nærmere
> definition af den enkelte §, såvel som indsigelser over opstillingen.

[KLIP]

Kan fuldt ud tilslutte mig de uskrevne love, som åbenbart ikke er så
Uskrevne endda(?) =

Håber du fik fulgt de andre godt påvej (i regnvejr?), skænkede kortagen en
venlig tanke, da jeg ved middagstid sad på en udendørs restaurant i Hamburg
i små 30 graders solskin og nød min "Wurst mit Pommes"

--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-07-03 20:26

I tråden: bep3j9$2f8o$9@news.cybercity.dk,
Skrev Armand :
> [...]
> stk.2
> b):
> Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold,

præstationer, herunder acceleration, topfart og bensinøkonomi,
> [...]
> b):
> Enhver udtalelse omkring
præstationer, herunder acceleration, topfart og bensinøkonomi,
gældende for ens >foretaget af anden person om vedkommendes
> [...]
> a):
> Udtalelser omkring
præstationer, herunder acceleration, topfart og bensinøkonomi,
gældende for ens > og andre detaljer, vil til enhvertid kunne afvises
> [...]
> benyttelse, henføres til §1!
>

> §8:
> Såfremt andre forhold uomtvisteligt modstår præmisserne i

Enig,
men
Liige et forslag til §6 stk 1) a, b og c
af rent sproglig karakter...

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Armand

Dato : 13-07-03 22:50

J.C.Kløve <Dun@nt@mail.tele.dk> skrev i en news:besbot$89t$1@sunsite.dk...

> Enig,
> men Liige et forslag til §6 stk 1) a, b og c
> af rent sproglig karakter...

stk.1 a, b, og c(!) ?
Der var klippet et "gældende for ens" [MC] ind i §'erne - Var det bevidst,
og foreslaget??

Ellers vil jeg lige forsvare opbygningen, deri at stk.1 a + b drejer sig om
udokumenterede udtalelser, hvorimod stk.2 a + b drejer sig om
dokumentationers brug, og endelig stk.3 om paradokset i hele §6!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 14-07-03 00:52

I tråden: beskin$2lqv$2@news.cybercity.dk,
Skrev Armand :
> [...]
> drejer sig om udokumenterede udtalelser, hvorimod stk.2 a + b
> drejer sig om dokumentationers brug, og endelig stk.3 om

Der er vist lidt overtryk i pæren her efter TPT - derfor indlæg
slettet, det blev noget rod

det jeg mente var :
lige nøjagtig som du har tolket det ovenfor
joo så det