Yamaha Kædekit ... der er penge at spare!
Fra : Kern Herskind Hansen

Dato : 11-07-03 11:44

I dag skal jeg hente mit nye kædekit hos Aagesen.

Inden jeg bestilte, var jeg af nogle venner blevet anbefalet at købe et
originalt Yamaha kædekit - noget med at de uoriginale tandhjul kan give
lidt støj.

Jeg spørgte inde hos ågesen hvad priserne var, og som jeg husker det var
det noget i stil med 2900,- for originalt og 2200,- for et uoriginalt
sæt... hmmm!

Priserne er beregnet ud fra at man skal købe 2 tandhjul og en kæde. Dvs.
at de i butikken slår priserne op på hver del. Det viser sig dog, at
Yamaha leverer SAMLEDE kædekit hvor alle tre dele er i samme pakke med sit
eget partnr.

Og hold nu godt fast - pris DKK 1960,50 !!! Disse samlede kit's findes, så
vidt jeg er informeret til alle Yamaha's modeller med kædetræk. Jeg har
desværre ikke en liste over numre, men hvis det har interesse kan jeg
prøve at dykke lidt dybere i sagen...

Hvis nogen kan fortælle mig hvorfor INGEN Yamaha forhandlere har disse
varenumre ligende, må i gerne fortælle mig det... jeg er tilbøjelig til at
tro at de giver os dårlig vejledning, for at profit optimere! (Grrr..) -
but i could be wrong...

Kern Herskind Hansen
--
MC: Yamaha FZR600R '94/UK
DFM: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=136

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 11-07-03 11:53

Nu var det jo Aagesen du handlede hos, og lige præcis der har jeg
faktisk ind imellem følt mig snydt.

Men jeg fik faktisk oplysningen hos Niels Vejle MC i Ballerup da jeg
skulle skifte kit på min RF'er (jeps, suzuki har samme system).

vh. Anders

Fra : Kern Herskind Hansen

Dato : 11-07-03 12:15

Anders Nielsen (RF 900) wrote:

> Nu var det jo Aagesen du handlede hos, og lige præcis der har jeg
> faktisk ind imellem følt mig snydt.

For lige at gøre en ting helt klart: Aagesen strittede IKKE imod da jeg
selv kom med part nummeret - jeg prøver IKKE at påvise at Aagesen har
prøvet at snyde/vildlede mig.

Jeg undres bare over deres "uvidenhed" omkring partnumrene. (ehh... ok,
der er lagt i ovnen til lidt flame!)

Kern Herskind Hansen

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-07-03 12:19

"Anders Nielsen (RF 900)" <nanders@eudoramail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg fik faktisk oplysningen hos Niels Vejle MC i Ballerup da jeg
> skulle skifte kit på min RF'er (jeps, suzuki har samme system).

prøv at se anmeldeser på www.dmcn.dk

Der har han ikek gode anmeldelser..

Derudover kan jeg kun anbefale Aagesen..

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 11-07-03 12:39

> Jeg spørgte inde hos ågesen hvad priserne var, og som jeg husker det var
> det noget i stil med 2900,- for originalt og 2200,- for et uoriginalt
> sæt... hmmm!

www.louis.de er din ven

De der priser er sindsyge!

Fra : Pwh

Dato : 11-07-03 14:08

Henrik Steen Larsen wrote:

> www.louis.de er din ven
>
> De der priser er sindsyge!

Ja, jeg var da også lige ved at ryge ned af stolen over de priser.
Jeg har lige monteret en komplet kædekit på min KR-1'er
købt hos http://www.kjmotorcykler.dk/ for 895kr + 50kr
i leverinng hvis man ikke selv kan afhente hos ham.

/Jens Kawa KR-1

Fra : Armand

Dato : 12-07-03 14:41

Kern Herskind Hansen <kern@kern-online.dk> skrev i en

> [...]
> Og hold nu godt fast - pris DKK 1960,50 !!! Disse samlede kit's findes, så
> vidt jeg er informeret til alle Yamaha's modeller med kædetræk.

Lige for fuldstændighedens skyld:
Kæde og tandhjul til FZR600R '94 koster:
Ved Max's MC-import á: "MC-Nøglen": 1.365,- kr

Ved Polo (katalog) DID: 181,95e = ca. 1.360,- kr
Ved Hein Gericke (katalog): 171.85 ? = ca: 1.285,-kr
Ved Polo (katalog) RK: 160,95? = ca. 1.205,- kr
Ved Louis (katalog): 161,95? =ca: 1.214,-kr

Dertil kommer forekommende tilbud hos hver af "de tre" tyske, hvor prislejet
ofte ligger omkring 1.000,- kr!

--
Armand

Fra : Morten dahl

Dato : 14-07-03 01:12

> Lige for fuldstændighedens skyld:
> Kæde og tandhjul til FZR600R '94 koster:
> Ved Max's MC-import á: "MC-Nøglen": 1.365,- kr

Ja men hvis kæden er af mærket YBN, så send lortet tilbage med det samme!!

Det viste sig senere at min kæde havde lavet lidt ravage alligevel, dækslet
havde fået et dask så en del af det var smadret, ikke noget der betyder
noget heldigvis (og har et andet på lager så skaden er ikke så stor)

Men 3Kkm og så springer den bare uden videre. Jeg er fandme pissed, var det
sket 15minutter før havde farten været 200++ og så var jeg sku ikke kommet
til Skagen (eller noget som helst andet en sygehuset)

> [...]
> Ved Louis (katalog): 161,95? =ca: 1.214,-kr
>
> Dertil kommer forekommende tilbud hos hver af "de tre" tyske, hvor

Nemlig, gå efter et tilbud alla RK eller DID hos tyskerne, det kan så
rigeligt betale benzinen..

-
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 14-07-03 22:47

Morten dahl <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig, gå efter et tilbud alla RK eller DID hos tyskerne, det kan så
> rigeligt betale benzinen..

Forsendelse er elementær, og besparelsen er af en størrelse så det ligefrem
kan svare sig at låne penge i banken for at slå til når tilbuddet er der

--
Armand.