stinky hjelm
Fra : Thomas Laursen

Dato : 10-07-03 22:07

hejsa

efter at have tilbagelagt ca. 1000 km på de danske landeveje i regnvejr ( i
sidste uge )
lavede jeg det fede trick med min hjelm. Da jeg endelig kom tilbage til
kjøwenhavn lagde
jeg selvfølgeligt ikke mærke til at hjelmen var drivvåd i den nedeste del af
forret. Så jeg pakkede
den ned i en plastikpose og lagde den ind i mit skab. Der har den så ligget
i 5 dage - da jeg
pakkede den ud igen var den selvfølgeligt stadigvæk våd da fugten ikke kunne
komme væk -
men det værste var stanken !!!!!! Den lugter nu af et eller andet
ubestemmeligt - jordslået/surt og lidt
af selvdøde fugleunger !! AArgh

er der nogen der har et godt forslag til hvordan man får hjelmen til blive
bare nogenlunde
til at være i nærheden af igen???????????

MVH

Thomas
Kawa ER5 ( som har fået en hel del erfaring i regnvejrskørsel på det
sidste )

---

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-07-03 23:22

> er der nogen der har et godt forslag til hvordan man får hjelmen til blive
> bare nogenlunde
> til at være i nærheden af igen???????????

Frisk luft, frisk luft og mere frisk luft

Fra : Hekto

Dato : 10-07-03 23:45

In article <bekp1v$1d4e$1@news.cybercity.dk>, Henrik Steen Larsen
says...
> Frisk luft, frisk luft og mere frisk luft

.... og evt. lette bade med Rodalon.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-07-03 23:46

> er der nogen der har et godt forslag til hvordan man får hjelmen til
> blive bare nogenlunde
> til at være i nærheden af igen???????????

Lugten må jo komme fra noget andet end selve foret, altså nogle
bakterier/organismer fremkommet i det fugtige klima. Derfor bør det vel
kunne hjælpe at vaske foret i det kraftigste middel tilladt af fabrikanten.
Dette forudsætter selvfølgelig, at foret kan tages ud, ellers bliver det ret
svært. Jeg har ikke erfaring med dette, men det kan vel aldrig skade at
vaske skidtet, og bare det kan fjerne lidt af lugten er det da en fordel.

Bagefter denne vask er der vel ikke andet for end luft (som nævnt
andetsteds). Held og lykke med det.

mvh. Jacob

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-07-03 00:21

> Den lugter nu af et eller andet
> ubestemmeligt - jordslået/surt og lidt
> af selvdøde fugleunger !! AArgh

Få fat i en bestøver, og spray hjelmen indvendigt med Eddike. Det tager
lugten. Bagefter sprayes der godt med Rodalon, som dræber bakterierne så
lugten ikke kommer tilbage. Efter begge gange skal den nok lige stå lidt for
at få det til at virke. Til sidst skal den bare vaskes på normal vis (f.eks.
med lidt shampoo) for at give den en frisk lugt tilbage. Til sidst skal den
selvfølgelig tørre grundigt i frisk luft.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 11-07-03 07:08

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote in message
> [...]
den
> selvfølgelig tørre grundigt i frisk luft.

det er en god måde...min erfaring er at rodalon kan undværes....hvis bare
man vasker godt med shampoo...rens skyld..gentag og så lader den
lufttørre....det tager lang tid at tørre sårn en fætter nnår den har været
gennemvåd !

men lad være med at springer over hvor gæret er lavest og stik den en
hårtørre/varmeblæser....varmen påvirker flammingoen....stil den i fyrrummet
eller andet varmt sted....

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-07-03 17:48

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> men lad være med at springer over hvor gæret er lavest og stik den en
> hårtørre/varmeblæser....varmen påvirker flammingoen....stil den i
fyrrummet
> eller andet varmt sted....

LOL - og ikke for tæt på brændeovnen - ROTFL!!
Jeg fik "tørret" min meget dyre hvide hjelm helt brun i nakken på den konto
ROFL, den belv aldrig rigtig noget hit blandt byens tøser derefter, ROFL!

Rittig

Fra : S.G

Dato : 11-07-03 01:34

RODALON er svaret
det fjerne ALT i lugte.
Bruger det selv i mine idrætssko hvis de er for giftige...
Det tager osse døde fugleunger.
Kan købes ved dyrlæger og i Matas mener jeg

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 11-07-03 09:13

Thomas Laursen wrote:
> [...]
>
> MVH
>
> Thomas
> Kawa ER5 ( som har fået en hel del erfaring i regnvejrskørsel på det

Motorex har lavet et produkt der hedder "Helmet care" det kan bruges både
indvendigt og udvendigt...
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Ole Baun

Dato : 11-07-03 16:41

"Rune (Bandit600R)" skrev i en meddelelse
> [...]

- snip -

> Motorex har lavet et produkt der hedder "Helmet care" det kan bruges både
> [...]

Prøv at bruge

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.motorcyke

Hvis du i søgefeltet skriver Motorex Helmet care får du 5 links, 4 danske og
1 spansk ?

Et af dem er skrevet af mig og lød sådan:

"Jesper Rune Larsen" skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg kan snart ikke holde stanken i hjelmen ud.
> Så, hvordan gør man sin hjelm ren?

Jeg har købt, og med stor tilfredshed anvendt, en spraydåse Helmet Care
produceret af et firma der hedder Motorex.

Du får lige et uddrag af teksten på dåsen:
"Motorex hjelmrens. Renseskum og plejemiddel til indvendig hjelmpolstring
og -skål. Effektiv og hurtig. Fjerner lugt. Frisker farverne op. Skåner
overfladen.
Anvendelse: Grov tilsmudsning fjernes manuelt. Dåsen rystes godt. Påfør
skum. Lad skummet virke kortvarigt. Tør af med en tør klud".

Den kostede kr. 56,- hos Special MC i Aalborg, for et par år siden.

Ole Baun

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-07-03 11:52

Thomas Laursen wrote:
> er der nogen der har et godt forslag til hvordan man får hjelmen til blive
> bare nogenlunde
> til at være i nærheden af igen???????????

Du stikker den ind over en kold to-takters udstødning, starter
dyret og holder i høj tomgang en 5 minutters tid ..

Så lugter den af mand igen ;)

// Hans, der kørte med råverør ca. 10% af vejen hjem fra linien
// igår..
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Thomas Laursen

Dato : 11-07-03 21:04

TAK FOR ALLE JERES TIPS - DE SKAL PRØVES

---

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-07-03 22:06

"Thomas Laursen" <tsl.REMOVETHIS@post.tele.dk> wrote in message
> TAK FOR ALLE JERES TIPS - DE SKAL PRØVES
[klip]

Og så lige den sidste - og hurgtigeste: Hæng et af de små, grønne juletræer
op midt i "forruden".
Hvis det ikke tar' lugten blir'du garanteret så vanvittig af at se det
dingle der hele tiden at du glemmer lugten

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....