ebay hjælp
Fra : tb

Dato : 10-07-03 18:58

Jeg har handlet der og skal hente en cykel søndag, men hvad stiller jeg op
med ebay

de vil tilsyneladende gerne have mig til at overføre penge på forhånd- det
kan de godt glemme. Hvad gør man ?

Fra : MKS - 74

Dato : 10-07-03 19:03

On Thu, 10 Jul 2003 19:58:14 +0200, "tb" <No@mail.dk> wrote:

>de vil tilsyneladende gerne have mig til at overføre penge på forhånd- det
>kan de godt glemme. Hvad gør man ?

Kom lige med et artikelnr. så tjekker jeg det (betingelserne) og giver
dig en tilbagemelding - evt. på mail hvis ikke du ønsker det ud i
offentlighed.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : tb

Dato : 10-07-03 20:29

> Kom lige med et artikelnr. så tjekker jeg det (betingelserne) og giver
> dig en tilbagemelding - evt. på mail hvis ikke du ønsker det ud i
> offentlighed.

Verpackung und Versand:Käufer trägt Versandkosten
EUR 0,00 (innerhalb Deutschland)
Versandversicherung: Wird nicht angeboten
Versand nur nach: Deutschland
Zahlungshinweise des Verkäufers:
so e-bay übernehme natürlich ich

Han siger han kan sende for 120 E hvilket jo er billigt, men jeg VIL se
dyret, såeeee.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-07-03 20:31

tb wrote:

> Han siger han kan sende for 120 E hvilket jo er billigt, men jeg VIL
> se dyret, såeeee.

Når du har budt og vundet har du også købt, så let er det. Men det er
rimeligt at betale ved afhentning. Men beløbet er der jo ingen diskussion
ang.

--
Søren
motortosse.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 10-07-03 20:43

On Thu, 10 Jul 2003 21:29:14 +0200, "tb" <No@mail.dk> wrote:

> [...]
>Zahlungshinweise des Verkäufers:
>so e-bay übernehme natürlich ich
>
>Han siger han kan sende for 120 E hvilket jo er billigt, men jeg VIL se

Fint nok,men du mangler at skrive hvordan han har anført at betalingen
for cyklen skal foregå,det er højst usædvanligt hvis han har skrevet
at betalingen for een hel cykel skal falde pr. forudbetaling,det gør
man sædvanligvis kun for dele,for en hel cykel er det kotyme at man
betaler ved overleveringen.

Skriv til ham nu at du vil komme personligt og hente den søndag med
betalingen - det kan han umuligt have noget imod,hvis alt er
reelt,idet du jo alligevel ikke kan nå at overføre pengene hurtigere
end det,du skal dog huske på at det ikke er en besigtigelse før køb -
du _har_ købt den og indgået en bindende kontrakt hvis du har vundet
auktionen,uanset stand - vil han ikke det så er der noget alvorligt
galt = lusket ved det,tjek hans feedback,har han kun få og neg. anm.
eller slet ingen,så er det også et kraftigt faresignal - det var
derfor jeg skrev at du evt. skulle skrive artikelnr. så kan vi bedre
bedømme hvad der er tilfældet her...om der er noget du har misforstået
eller der er lusk med i spillet

Fra : tb

Dato : 11-07-03 06:33

> auktionen,uanset stand -

Hvis det viser sig at varen varierer markant fra det der er skrevet, vil jeg
mene at jeg kan ophæve handlen. Men det regner jeg nu ikke med er
tilfældet...

Takker. Jeg har fået en aftale med ham søndag.

Fra : MKS - 74

Dato : 11-07-03 07:21

On Fri, 11 Jul 2003 07:33:11 +0200, "tb" <No@mail.dk> wrote:

>Hvis det viser sig at varen varierer markant fra det der er skrevet, vil jeg
>mene at jeg kan ophæve handlen.

Hvis der direkte er skrevet noget usandt så ja,men der hvor tingene
kan fortolkes som det ofte vil være tilfældet skal man være varsom,i
princippet er det retsligt bindende og kan således blive genstand for
en strid.Som dansker er riskoen næppe ret stor for at få en tysk
advokat på halsen uanset,nok mere en negativ vurdering og måske senere
problemer ved at handle på ebay,men man gør klogt i at sætte sig ind i
selve principperne på forhånd så det ikke kommer som en overraskelse
for een,skulle man pludselig stå i situationen.

> Men det regner jeg nu ikke med er
>tilfældet...

Næh - sædvanligvis er de fleste sælgere af samme grund meget
omhyggelige med at skrive en så tæt på sandheden beskrivelse de
overhovedet kan,jeg har endnu ikke personligt oplevet at noget har
været dårligere end beskrevet (det sker dog),derimod et par gange
faktisk lidt bedre..langt hovedparten af sælgere på ebay er helt
reelle,derimod virker det som om at det ikke helt sjældent sker at
købere springer fra (=spassbieter som tyskerne kalder det ).Der vil
naturligvis undertiden gå noget galt,fordi folks forventinger til en
given vare,opfattelse af betingelser osv. kan være forskellig,men
sjældent at der ligger noget decideret bedragerisk bag.

>Takker. Jeg har fået en aftale med ham søndag.

God tur

Fra : ls

Dato : 10-07-03 19:45

Hej,

Det er meget vigtigt, at du tjekker salgsbetingelserne inden du byder på
E-Bay.

Alle spørgsmål om den tilbudte vare skal også være afklaret pr. e-mail eller
telefonisk (helst det første, så du har en skriftlig dokumentation, såfremt
sælgeren ikke taler sandt) inden du byder.

Hvis betingelserne er, at du skal overføre pengene først, (hvilket ikke er
sædvanligt, idet det plejer at være sådan, at man betaler ved modtagelsen,
og dette kan du vel evt. betinge dig?) så gør det evt. ved at stille en
bankgaranti. Det koster lidt men så er du også sikker på at få varen, før
pengene bliver frigivet til sælger.

Pas på at du ikke kommer til at betale 10-15% af salgsbeløbet for ikke at
overholde salgsbetingelserne. Derudover kan du risikere at få en negativ
bedømmelse, som gør det svært for dig at handle i fremtiden.

Mvh. Lars S.

Fra : Richard

Dato : 10-07-03 21:47

tb wrote:

> [...]
> med ebay
> de vil tilsyneladende gerne have mig til at overføre penge på forhånd- det

Går ud fra, at du er bekymret over den opfordring til at ordne
betalingen, som eBay har sendt dig sammen med bekræftelsen, at du har
vundet auktionen. Den opfordring kan du ignorere, hvis du ikke skal
betale med PayPal eller overføre pengene gennem en af de andre
betalingstjenester.
I stedet skal du blot aftale med sælger, hvordan du betaler og ønsker
varen leveret. Link til sælgeren får/finder du på flere forskellige
måder, en af dem er gennem den nævnte opfrodring, hvor der normalt også
er et link til at kontakte sælger ligesom på varens auktionsside.

Iøvrigt er det kutyme på eBay at kontakte sælger, inden man byder, vedr.
forsendelsen/leveringen, hvis han/hun har sat standard-klausulen på, at
han ikke sender uden for sit land.

Held og lykke med afhentningen. - hvad er det iøvrigt for en kamel?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : tb

Dato : 11-07-03 06:35

"> Går ud fra, at du er bekymret over den opfordring til at ordne
> betalingen, som eBay har sendt dig sammen med bekræftelsen, at du har
> vundet auktionen.

jep

Den opfordring kan du ignorere, hvis du ikke skal
> betale med PayPal eller overføre pengene gennem en af de andre
> betalingstjenester.

Just min bekymring. Takker

> Iøvrigt er det kutyme på eBay at kontakte sælger, inden man byder, vedr.
> forsendelsen/leveringen, hvis han/hun har sat standard-klausulen på, at
> han ikke sender uden for sit land.

En upser herfra så :-/

> Held og lykke med afhentningen. - hvad er det iøvrigt for en kamel?

Takker . En SC21 til reservedele. Men den var billig

Fra : Richard

Dato : 11-07-03 21:21

tb wrote:

> Just min bekymring. Takker

Thought it enough

> Takker . En SC21 til reservedele. Men den var billig

Ja, det er utrolig mange stumper, man får dernede for små penge på den
måde. "Næsten-køreklare" VF750S - godt nok de ældste 82'-'83'ere - går
tit for 250 - 400 euro, har jeg set.