Blomsten Passiflora
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 09:48

Jeg købte for noget tid siden en blomst, som hedder Passiflora, i Bilka.

Nu har den fået et æg på størrelse med et marcipanæg. Er der nogle der ved
hvad det er for et æg, er det et frø eller?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-07-03 09:58

On Sat, 19 Jul 2003 10:47:43 +0200, "Jens" <dataengeneer [at]
hotmail.com> wrote:

>Jeg købte for noget tid siden en blomst, som hedder Passiflora, i Bilka.
>
>Nu har den fået et æg på størrelse med et marcipanæg. Er der nogle der ved
>hvad det er for et æg, er det et frø eller?

Det er en passionsfrugt. Så vidt jeg husker kan de spises, men om de
smager godt ved jeg ikke.

http://www.gartneriet.dk

Fra : JensenJS

Dato : 19-07-03 21:12

In article <3f1905ae$0$24670$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Jens"
<dataengeneer [at] hotmail.com> says...
> Jeg købte for noget tid siden en blomst, som hedder Passiflora, i Bilka.
>
> Nu har den fået et æg på størrelse med et marcipanæg. Er der nogle der ved
> hvad det er for et æg, er det et frø eller?

Det er PassionsBlomst, frugterne er spiselige, jeg har indsat nogle
links om Passions frugten, min egen blomst fik frugter sidste år der var
jeg lidt utålmådig og fik plukket den i utide.
Men nu er der frugter igen og denne gang er jeg tålmodig.
jeg har taget to blomster fra planten og gnedet dem mod hinanden og det
virker hver gang, blomsten blev gravid , og er kommet med 4 frugter.
Nu er jeg så lidt nervøs for at det er indbildt graviditet, for når jeg
trykker forsiktigt på frugterne føles det som om der ikke er noget inden
i, det kan jo godt være at den ikke kan selv
men jeg har kun en plante og da jeg ikke har så mange insekter, jeg har
mange mursejlere eller svaler lige uden for mit vindue på anden sal i
rødovre, og fuglene fjerner et hvert spor efter insekter, (det er bare
lykken i denne tid
Jeg er derfor nødt til at gøre det arbejde insekterne skulle have gjort,
http://www.agroworld.com/passion_fruit.htm
http://www.easyfruit.co.uk/passiflora/seed/
http://waynesword.palomar.edu/ecoph14.htm#passion
http://www.hcfnps.org/miscellaneous/edibles.htm
http://www.rbgkew.org.uk/ksheets/passion.html
http://www.tropicalfruitnursery.com/fruitproducts_pr.htm

Er der for øvrigt nogen der ved om der er en nyheds gruppe for
stueplanter eller er deg også denne gruppe, da jeg har nogle problemer
med en kaktus.
MVH JensenJS