Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
compact Flash eller MicroDrive
Fra : Torben

Dato : 18-07-03 17:34

Hejsa - jeg står og tænker på at købe Digital kamera (canon G5) _ som man
kan se længere nede i en tråd...

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge... af hukommelse

jeg står og skal 2 uger til Rusland, og forventer endnu engang at tage
ufattelig mange billeder (da jeg havde spejlrefleksen med sidst tog jeg over
300 billeder)...

Hvad er den bedste løsning (fordele og ulemper ved begge ønskes)

valget må så vidt jeg skal være mellem
- Ibm MicroDrive 1 Gb ....... som kan fåes til 1900,- kr
- Compact Flash kort ... 2*512 Mb (hvilke kan anbefales ?)
- måske 4*256 Mb

de billeder jeg vil tage er naturbilleder, aften, nat, portræt..... tja
faktisk alle slags billeder, hvor jeg vil tage de flest i en rimelig høj
opløsning, (dog dem jeg kan se tro jeg vil have op i A3 i højeste opløsning)

Er det for meget med 1 Gb eller bør jeg blot vælge 512 Mb ? til mit brug ?

hilsen Torben

Fra : max

Dato : 18-07-03 18:00

<snup>
> valget må så vidt jeg skal være mellem
> - Ibm MicroDrive 1 Gb ....... som kan fåes til 1900,- kr
> - Compact Flash kort ... 2*512 Mb (hvilke kan anbefales ?)
> - måske 4*256 Mb
<snips>
> Er det for meget med 1 Gb eller bør jeg blot vælge 512 Mb ? til mit brug ?
>
> hilsen Torben

Der er delte meninger, kyllingerne mener ikke man skal lægge alle sine
æg i en kurv. Jeg har ikke oplevet nogle problemer med microdrives.
G5 laver store billeder der fylder meget 1GB er ikke for meget.!!
Hvis 1900 kr er for meget så kig på dette link, omkring 1100kr..)-max-
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=49384

Fra : Torben

Dato : 18-07-03 18:12

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> G5 laver store billeder der fylder meget 1GB er ikke for meget.!!
> Hvis 1900 kr er for meget så kig på dette link, omkring 1100kr..)-max-

worw så kan man jo købe 2 for samme pris næsten........ )

er der noget med forskellen på hastigheden på de to typer kort ?

Torben

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 18-07-03 21:29

> er der noget med forskellen på hastigheden på de to typer kort ?

Kig her: http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/. Her kan du se
noget om forskellene på de forskellige typer kort (CF og Microdrive).
Generelt kan man sige at Microdrive er hurtigere til at skrive end CF.

Jeg har selv købt et 1 Gb Microdrive til mit Nikon D-100 og er ovenud
tilfreds. Forud for købet havde jeg prøvet nogle kort af forskellig
fabrikat, men faldt for Microdrive pga. den hurtige skrivetid.
Ole Gyldenløve
E-mail: ole@gyldenlove.dk
Web: www.gyldenlove.dk/galleri

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-07-03 10:20

"Torben" <rubyto@image.dk> wrote in message
> valget må så vidt jeg skal være mellem
> - Ibm MicroDrive 1 Gb ....... som kan fåes til 1900,- kr
> - Compact Flash kort ... 2*512 Mb (hvilke kan anbefales ?)
> - måske 4*256 Mb

Jeg ville klart købe flash ram og ikke microdrive. Microdrive er mekanisk og
der vil helt klart være større change for at det går i stykker og man
midster sine billeder. Alt efter hvor stor kylling man er så er det vel
bedre at sprede sine billeder ud over flere kort, hvis et af dem nu skulle
gå i stykker, men det må man jo veje op mod at skifte kort en gang i mellem.

> Er det for meget med 1 Gb eller bør jeg blot vælge 512 Mb ? til mit brug ?

Kan man få for meget plads?

mvh Frank

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-07-03 21:16

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
Der blev anmeldt sådan en tingest i PrivatComputer juli nummeret
http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/disc_stone_cp100.asp
Sådan en kunne jeg da godt finde på at slæbe med på en fotosafari.

mvh
Henning

Fra : Thomas Corell

Dato : 20-07-03 05:25

Henning Præstegaard wrote:

> Der blev anmeldt sådan en tingest i PrivatComputer juli nummeret
> http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/disc_stone_cp100.asp
> Sådan en kunne jeg da godt finde på at slæbe med på en fotosafari.

Personligt ville jeg nok overveje en af dem på http://www.xs-drive.com/
i stedet.

Så slipper du for at have cd-medier med på safari ;)

--
Don't waste space