Hjælp!
Fra : Line Pinstrup Anders~

Dato : 02-04-01 14:56

Jeg har netop monteret ekstra ram i min Pismo - i den plads der ligger bag
på processorkortet. Efterfølgende ville maskinen ikke starte - efter
utallige forsøg hvor jeg skiftede tilbage til de gamle ram og baksede med
processorkortet for at være sikker på at det sad rigtigt lykkes det mig at
få den til at starte op - men nu ville hverken den indbyggede skærm eller
den eksterne vise mig andet end sort og atter sort.

Nu opdagede jeg så at jeg havde glemt at fjerne netstikket inden jeg var
gået i gang - dough tænkte jeg så. Er lortet nu kortsluttet eller et eller
andet...?!

Væk med strømmen og igen 10 minutters baks med ram og processorkort -
resultat: Nu vil den igen slet ikke starte...

Råd modtages med kyshånd (jeg sveder koldt)...

Triste hilsner
Michael Petersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 18:01

In article <B6EE519E.329%pinstrup@cybersites.dk>,
Line Pinstrup Andersen <pinstrup@cybersites.dk> wrote:

> Råd modtages med kyshånd (jeg sveder koldt)...

Prøv at se om du ikke er kommet til at bukke nogen ben på
processorkortet.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper

Dato : 02-04-01 19:44

Line Pinstrup Andersen <pinstrup@cybersites.dk> wrote:

> Væk med strømmen og igen 10 minutters baks med ram og processorkort -
> resultat: Nu vil den igen slet ikke starte...

Siger den 'blim'? Spinder hd'en op - eller er den bare hel død?

Prøv at finde cuda knappen. Jeg ved ikke hvor den sidder i en pismo, men
ved at trykke på den skulle den nulstille hele systemet.

Tjek evt. om alle stik sidder fast og hiv den ram du har installeret ud
igen. Rammen kan være defekt.

Blot et par ydmyge forslag... Håber du får den genoplivet!

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : N/A

Dato : 02-04-01 20:34

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 20:34

In article <B6EE9382.474%pinstrup@cybersites.dk>,
Line Pinstrup Andersen <pinstrup@cybersites.dk> wrote:

> Ja, de er jo fandme ikke ret store, men det mener jeg ikke at have gjort.

Har du kigget efter?

Sidder der ikke også på Pismoen en lille knap bagpå ved alle stikkene?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : N/A

Dato : 02-04-01 20:51

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 20:51

In article <B6EEA36C.47C%pinstrup@cybersites.dk>,
Line Pinstrup Andersen <pinstrup@cybersites.dk> wrote:

> Er den ikke til reset af systemsoftware?

Nixen, den er til reset af hardware.

> Mit næste spørgsmål til gruppen bliver nok snart om nogle kan anbefale et
> 'værksted' da jeg ikke kan undvære maskinen ret længe.

Min anbefaling er at du holder dig fra Caslon.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : N/A

Dato : 02-04-01 22:58

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 22:58

In article <B6EEB021.488%pinstrup@cybersites.dk>,
Line Pinstrup Andersen <pinstrup@cybersites.dk> wrote:

> Herligt.

Ja jeg ville sige "pragtfuldt".

--
MVH
Martin Edlich

Fra : N/A

Dato : 02-04-01 22:12

Fra : Pete

Dato : 02-04-01 22:12

in article newsspam2-BC7DC6.21504402042001@tnews.inet.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam2@mail.edlich.dk wrote on 02/04/01 21:50:

> Min anbefaling er at du holder dig fra Caslon.

???

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-01 22:58

In article <B6EEB7A1.4DF9%pete@hldns.com>, Pete <pete@hldns.com> wrote:

> ???

Det ville du måske gerne have uddybet?

Kort sagt irreterer det mig at skulle sende udstyr tilbage flere gange
fordi der er en der sjusker. At fejlen så var forsøgt skjult gør det
ikke bedre - det gjorde mig faktisk så sur at der var en anden der måtte
ringe og brokke sig. Havde jeg selv gjort det, havde jeg nok sagt noget
jeg måske ville have fortrudt.

Jeg vil lige understrege at det ikke er forretningen jeg er utifreds med
(tværtimod), men værkstedet.

Er der forresten tilfældigvis nogen der ved om rygterne, der siger at
Caslon snart ikke længere selv har værksted, stemmer?

--
MVH
Martin Edlich