Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kritik søges.
Fra : P.Christensen

Dato : 17-07-03 19:15

Fra : Cirque

Dato : 17-07-03 19:21

Jeg er ikke den rette til at give kritik; men de 3 sidste links virker ikke.
Jeg synes at dine billeder er virkelig flotte; men jeg er altså totalt
amatør....

mvh
Ghita

---

Fra : Cirque

Dato : 17-07-03 19:31

Jeg kan da godt se billederne uden at scrolle....
Det sidste billede (00012) er det et privat hus, et slot eller? Og hvor
befinder vi os henne i DK? Odense?

mvh
Ghita

---

Fra : P.Christensen

Dato : 17-07-03 19:38

> Det sidste billede (00012) er det et privat hus, et slot eller? Og hvor
> befinder vi os henne i DK? Odense?

Ja det er i Odense, huset er en kulisse bag H.C Andersen's hus i noget der
hedder Lotze's have, her opføres flere gange dagligt brudstykker af eventyr.

Hilsen Palle

Fra : Cirque

Dato : 17-07-03 19:39

Tak. Det må jeg huske næste gang jeg er i Odense om sommeren...

> Ja det er i Odense, huset er en kulisse bag H.C Andersen's hus i noget der
> hedder Lotze's have, her opføres flere gange dagligt brudstykker af
eventyr.

> Hilsen Palle

---

Fra : emj

Dato : 17-07-03 20:24

On 17 Jul 2003 20:24:58 +0200, "P.Christensen" <pjc@image.dk> wrote:

> [...]

De virker ikke.
Hilsen emj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-03 20:29

emj <emj@stofanet.dk> skrev :

>De virker ikke.

Fordi den daglige trafikgrænse er nået, det er stærkt begrænset,
hvor meget trafik, det er må være på en get2net-hjemmeside.
--
Knud

Fra : Thomas Olsen

Dato : 18-07-03 07:32

"Cirque" <ghita@NOSPAMa.cirque.tv> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke.
> Jeg synes at dine billeder er virkelig flotte; men jeg er altså totalt

Jeg siger det samme som Ghita. Jeg har ikke en stand forskid på
fotografering, men i mine øjne er de flotte. Jeg synes opløsning, farve og
skarphed er fin.

Hvad koster det kamera?

Mvh.

Thomas

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-07-03 09:59

Thomas Olsen wrote:

> Jeg siger det samme som Ghita. Jeg har ikke en stand forskid på
> fotografering, men i mine øjne er de flotte. Jeg synes opløsning, farve og
> skarphed er fin.
>
> Hvad koster det kamera?

Det er jo Sony DSC-S50, du kan se specs på det her
<http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscs50.asp>

Det er ikke helt nyt, og kan ikke fås fra nyt mere.
Jeg er ikke ekspert i SONY serierne (det var vist en mild underdrivelse
), men mon ikke Cybershot DSC-S72 til 4000 eller DSC-P72 til omkring
2700 kan noget i samme stil? (Sony-folk: hjælp mig og ret mig hvis det
er helt galt plz )

Begge priser er fundet på edbpriser.dk -> Hardware -> Digital Kamera

specs på kameraerne er fundet på dpreview.com

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 17-07-03 19:28

P.Christensen wrote:
> [...]
> en udgået model, men hvad siger I til billederne?
>
> Der er intet gjort ved den de er i 1600*1200

Tag lige og lav nogle nedscalerede versioner, der max. måler 6 -
700 pixel på den breddeste/højeste led, for så kan billederne ses
i et web-browser vindue uden at der skal scrolles.

Ellers skal man jo arkivere billederne på egen harddisk og åbne
dem i PhotoShop, og det er dælme for besværligt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ivan

Dato : 18-07-03 12:48

se internetindstillinger-avanceret under multimedier:
Aktiver automatisk tilpasning af billedstørrelse.

Fixer vist det problem (i explorer)

Ivan Vogelius
Dept. of Physics and Astronomy
Office: 520-621
University of Aarhus
Ny Munkegade
8000 Aarhus C
Denmark

Phone: (+45) 89423667
Cellular: (+45) 51538834

Fra : Trolle007

Dato : 17-07-03 19:31

Hejsa Palle

Vil du have kritik ? hvorfor smider du dem så ikke på www.fotokritik.dk ? så
kan du få den bedømt, rådgivet m.m Dog må billeder ikke fylde mere end 150
kb og det gør dine vist..

--
/ Trolle007
for direct mail please remove "FJERNDETTE" from email.

Fra : lars bo

Dato : 18-07-03 00:30

"Trolle007" <FJERNDETTEtrolle007@mindless.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> kan du få den bedømt, rådgivet m.m Dog må billeder ikke fylde mere end 150

Hvorfor skal manden dog bruge en eller anden tilfældig privat hjemmeside for
at få kritik af sine billeder når der er en udenmærket nyhedsgruppe til det
samme?
hilsen
lars bo

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-07-03 19:36

Billederne er klare og flotte.
Når du har mere tid en dag bliver billederne nok bedre.
Kammeraet virker i hvert fald godt.

Jan
www.fotoportal.dk

Fra : .J.S...

Dato : 17-07-03 23:08

> [...]
er
> en udgået model, men hvad siger I til billederne?
>
> Der er intet gjort ved den de er i 1600*1200

Jeg kan kun se nogle af dem, den første synes jeg ikke så godt om, bilen er
i vejen
Ellers er de næste par stykker fine.
Det er meget smag og behag, jeg synes de klart trænger til at blive trimmet
lidt i et foto program :

Eksempel :
"DSC00005 modif ..." i binaer.

Er desværre knækket over
Er der nogen der ved præcis hvor meget man kan sende i et hug via TDC ?
Virker ikke som om det er ret meget, fatter ikke helt hvorfor grænsen skal
være så lav ?

mvh/JS

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 23:18

..J.S... skrev:

> Er der nogen der ved præcis hvor meget man kan sende i et hug via
> TDC ?

250 KB, men pga. overhead så regn med 220 KB eller der i omegnen.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-03 23:56

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev :

>Er der nogen der ved præcis hvor meget man kan sende i et hug via TDC ?

Du kan poste filer op til 256 KB, men da der er en del overhead
på, så er grænsen i praksis ca. 225 KB.

>Virker ikke som om det er ret meget, fatter ikke helt hvorfor grænsen skal
>være så lav ?

Fordi der så er der større chance for at de når rundt i verdenen.
--
Knud

Fra : .J.S...

Dato : 18-07-03 02:54

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

Er farvebalancen ikke også ret så blå/grøn ?

Et lidt mere gult eksempel 'DSC00005 mere modif' i binær :

Prøver om jeg kan lave en link ..

mvh/JS

Fra : lars bo

Dato : 18-07-03 00:58

> [...]
er
> en udgået model, men hvad siger I til billederne?

billedet siger mig ikke noget, men selvfølgeligt har du fået bygget det
rigtigt op med bilen i forgrunden, det gamle hus i midten og kareen i
baggrunden. Samtidigt kan man se gennem vinduerne i det gamle hus, hvilket
er godt, men som sagt billedet siger mig ikke noget.
> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC00005.JPG
desværre noget kedeligt. Himmelen burde have været reddet med et pol.filter
og kunne vejen enten til venstre eller højre have givet noget dybde?
> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC00006.JPG
dejligt billede. Smukke spejlinger og samtidigt bliver man nysgerrig efter
hvad der gemmer sig i svinget til venstre.
> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC00007.JPG
jeg kan lide billedet p.g.a. sine spejliger, men der er kommet "noget" men
forneden der absolut ikke burde være der, og det trækker ned.
> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC00008.JPG
et lidt ordinært billede der kunne have været reddet med et pol.filter til
skyerne. Samtidigt skulle hele tårnet jo nok have været med, samtidigt med
at skiltet i øverste venstre hjørne ikke skulle have været det.
> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC00009.JPG

> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC000010.JPG
nu ved jeg ikke hvad din menig har været, men det irriterer mig at statuen
dækker porten. Dette kunne have været undgået ved at flytte sig nogle meter.
> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC000011.JPG

> http://hjem.get2net.dk/onslow/firma/DSC000012.JPG
Kun en lille ting, hvis du ligger med en større udgave og kan beskære om så
få hele flagknoppen med.

hilsen
lars bo