Imac Rev A og grafikkort
Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 06-12-00 09:59

Hej

Der er noget med at min imac rev A kan monteres med et grafikkort i en
uautoriseret port i maskinen. Er der nogen der ved mere desangående ?

M.v.h.

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-12-00 11:08

Jesper Hauge Jensen <jepster@post.tele.dk> wrote:

> Hej
>
> Der er noget med at min imac rev A kan monteres med et grafikkort i en
> uautoriseret port i maskinen. Er der nogen der ved mere desangående ?

Ja et Vodoo2 kort fra det nu lukkede firma Microconversion, navnet var
vit iGameWizzard. Vær opmærksom på at der ikke findes nogen OpenGL
driver til kortet, du er nød til atbruge "Mesa"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 06-12-00 11:04

jepster@post.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Der er noget med at min imac rev A kan monteres med et grafikkort i en
>uautoriseret port i maskinen. Er der nogen der ved mere desangående ?

Porten hedder "mezzanin" og giver adgang til pci-bus i iMac'en. Der er
både lavet et voodoo2-kort (husker ikke producenten) og et kombineret
tv/scsi-kort (www.formac.de) til porten. Jeg tror du skal på brugtmarkedet
efter begge dele i dag...

Mvh Ben

Fra : Karen Trydeman Knuds~

Dato : 06-12-00 17:27

Tak for hurtigt svar. Jeg har allerede fundet én der måske kan hjælpe
mig videre med at finde et voodoo2 kort