Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skærmproblemer med HP 735
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 14-07-03 23:01

Hej

Jeg er den ellers lykkelige ejer af et HP 735.

Det er lidt tyndt på nettet med reviews af dette kamera, så derfor går det
nu ud over jer.

Jeg har problemer med at skærmet hakker ret kraftigt når belysningen ikke er
optimal. Specielt er det et problem når man også benytter zoom.

Jeg har set, at der er et par andre her inde der har samme kamera. Har i
oplevet det samme?

Jeg har været nede i Merlin og kigge på et et andet eksemplar af samme
model, men det gør det samme.

Selv billigkamera´er som Medion o.s.v. har ikke samme sygdom. Heller ikke
forgængeren 720 har samme sygdom.

Har HP virkelig forringet det nye model, eller er der noget jeg ikke ved?

Med venlig hilsen
Ole Frederiksen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-07-03 10:48

"Ole Frederiksen" skrev
> Jeg er den ellers lykkelige ejer af et HP 735.
> Det er lidt tyndt på nettet med reviews af dette kamera, så derfor går det
> nu ud over jer.

Det er jo også ligemeget, når du allerede har købt det...

> Jeg har problemer med at skærmet hakker ret kraftigt når belysningen ikke
er
> optimal. Specielt er det et problem når man også benytter zoom.

Du mener at objektiver hakker i sin søgen efter fokus?

> Selv billigkamera´er som Medion o.s.v. har ikke samme sygdom. Heller ikke
> forgængeren 720 har samme sygdom.
> Har HP virkelig forringet det nye model, eller er der noget jeg ikke ved?

Jeg tror tværtimod at HP har forbedret modellen.
Mange "billigkameraer" opgiver simpelthen at fokusere
i dårligt lys. Det er ikke noget de gør et nummer ud af, så
de fleste opdager det simpelthen ikke. Men jo mere
tele, jo mere præcis skal autofokus være og jo
mere lysstærkt objektivet er, desto ringere bliver
skarphedsdybden i dårligt lys.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 15-07-03 21:04

> Det er jo også ligemeget, når du allerede har købt det...

Jo, men jeg overvejede at benytte forretningens 14 dages returret.

> Du mener at objektiver hakker i sin søgen efter fokus?

Når jeg bruger LCD-skærmen til at sigte med, så kan opdateringen af billedet
på LCD-skærmen gå næsten helt i knæ. Noget i retning af 2 biller/sek.

Det er ret svært at fange noget som helst på den måde, så derfor er jer
tvunget til at bruge den optiske søger.

Jeg skal også have hmanerlig rolig hånd, hvis jeg skal tage billeder i
festbelysning for ikke at billedet bliver sløret.

Ellers er jeg godt tilfreds med kamera´et.

M.v.h. Ole Frederiksen