Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Hist hvor vejen slår et buk..."
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-07-03 22:55

Nu er jeg desværre også løbet tør for muligheder for upload til
fotokritik )kun 5 pr. uge), så jeg prøver også lige i dk.binaer

Jeg kan ikke lige finde ud af det med direkte links, så måske nogen er
behjælpelige...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : .J.S...

Dato : 14-07-03 23:22

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fotokritik )kun 5 pr. uge), så jeg prøver også lige i dk.binaer
>
> Jeg kan ikke lige finde ud af det med direkte links, så måske nogen er

Bare det har samme titel i binaer så er det fint nok.

Nydeligt billede.

Jeg ville dog nok ændre titlen til "Hist hvor vejen slår en bugt.." hvis det
er HC-Andersen sangen du henviser til ?
http://www.ugle.dk/hist_hvor_vejen.html

'Et buk' er jo når man f.eks bukker for puplikum eller afledt af
bøje,...hvor 'en bugt' er når vejen slynger sig....

mvh/JS

Fra : Madsen

Dato : 14-07-03 23:44

..J.S... skrev:

> Bare det har samme titel i binaer så er det fint nok.

Det er nu engang nemmere at man kan klikke på et link og direkte
blive transporteret til indlægget i binær-gruppen i stedet for at
skulle sidde og lede efter et indlæg blandt hundredevis af andre.

Du markerer det indlæg som du ønsker at lave et link til René og
så trykker du Ctrl + F3. Find så linien som starter med Message-ID,
marker Message-ID'et, kopier det (Ctrl + C) og indsæt det (Ctrl + V)
i dit indlæg her i gruppen. Derefter skriver du news: foran for
ellers tror Outlook Express at det er et link til en mail-adresse
når man klikker på det.

Her er f.eks. et link til dit indlæg her i foto-gruppen:

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-07-03 23:52

On Tue, 15 Jul 2003 00:43:53 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Det er nu engang nemmere at man kan klikke på et link og direkte
>blive transporteret til indlægget i binær-gruppen

Det er sandt! Men stadig besværligt hvis man skal skifte newsserver
for at få binære grupper ned. Nogle er endnu ikke gået over til den
der hamster.

>i stedet for at
>skulle sidde og lede efter et indlæg blandt hundredevis af andre.

Du har ret selv om de fleste newsreadere har en effektiv søge-funktion
på subj.

Men jeg forstår stadig ikke hvorfor folk ikke bare bruger den
hjemmesideplads der typisk følger med deres opkobling. Det er nemmest
for alle.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : .J.S...

Dato : 15-07-03 00:00

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg forstår stadig ikke hvorfor folk ikke bare bruger den
> hjemmesideplads der typisk følger med deres opkobling. Det er nemmest
> for alle.

Ja det er bedre.
Jeg ved ikke med andre newsservere men TDC opbevarer ikke binære beskeder
mere end et par dage, så hvis man ikke følger med hver dag så er data væk.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-07-03 09:16

On Tue, 15 Jul 2003 00:51:34 +0200, Peter Loumann
<peloda@tiscali.dk> wrote:

>Men jeg forstår stadig ikke hvorfor folk ikke bare bruger den
>hjemmesideplads der typisk følger med deres opkobling. Det er nemmest
>for alle.

Og hvis man er helt blank med hensyn til hjemmesider, hvordan
sætter man den op, og up and download m.m.
mvh Ebbe

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-03 09:19

Ebbe Hansen wrote:

> Og hvis man er helt blank med hensyn til hjemmesider, hvordan
> sætter man den op, og up and download m.m.
> mvh Ebbe

Der er ingen der har sagt noget om at lave hjemmesider.....

Du lægger billedet op og lavet såmænd bare et link til filen. Du behøver ik
rode dig ud i at laver hjemmeisder bare af den grund.
Du kan også lave et bibliotek der hedder fx. foto og lægge dine billeder
der... så vil der automatisk blive lavet et index over dem (hvis det er sat
til hos ISP'en)

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-07-03 09:37

On Tue, 15 Jul 2003 10:18:32 +0200, "Peter Andersen"
<peterandersen@mespilus.dk> wrote:

> [...]
klip

>Du kan også lave et bibliotek der hedder fx. foto og lægge dine billeder
>der... så vil der automatisk blive lavet et index over dem (hvis det er sat
>til hos ISP'en)

Mange tak, kunne det skæres endnu tydeligere ud
(hvis det er sat til hos ISP'en)
mvh Ebbe

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-03 09:45

Ebbe Hansen wrote:

> klip

> Mange tak, kunne det skæres endnu tydeligere ud
> (hvis det er sat til hos ISP'en)

Jo, det er såmænd bare en automatisk genereret liste over de filer som
ligger i et bibliotek på webserveren. Det er en funktion man kan slå til og
fra, men jeg kan nu ikke forestille mig den er slået fra. Som standart
skulle det sikkert virke.

Men du kan jo bare prøve at oploade nogle billeder til din webside og se
hvad der sker... Husk at der ikke må ligge en index.html hvis du vil ha en
liste over indholdet..

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-07-03 10:10

On Tue, 15 Jul 2003 10:44:35 +0200, "Peter Andersen"
> [...]

>hvad der sker... Husk at der ikke må ligge en index.html hvis du vil ha en

Mange tak, det vil jeg prøve (når solen går ned)
mvh Ebbe

Fra : Thomas Petersen

Dato : 15-07-03 17:46

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> wrote in message

> [...]
og
> fra, men jeg kan nu ikke forestille mig den er slået fra. Som standart

Enhver systemadministrator med respekt for sig selv, slår auto index fra
globalt. Sikkerheds brist så det batter.
Det burde dog kunne slås til med en simpel .htaccess fil..

-Thomas

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-07-03 19:52

> [...]

>hvad der sker... Husk at der ikke må ligge en index.html hvis du vil ha en

Hej Peter,
jeg er meget taknemmelig for hjælpen,
det virker jo.
mvh Ebbe

det er bare noget løsagtigt der er smidt på i en fart,
men det er bare sjovt.

http://home1.stofanet.dk/ebbeh/

Fra : Madsen

Dato : 15-07-03 00:03

Peter Loumann skrev:

> Det er sandt! Men stadig besværligt hvis man skal skifte
> newsserver for at få binære grupper ned. Nogle er endnu ikke gået
> over til den der hamster.

Jeg kan i både Outlook Express og Xnews opsætte så mange servere
som jeg har behov for, så hamsteren er ikke engang nødvendig for
at opnå det. Var det ikke snart på tide at droppe den håbløst
forældede newsreader ved navn Forte Agent? ;)

> Du har ret selv om de fleste newsreadere har en effektiv
> søge-funktion på subj.

Jeg må ærligt indrømme at hvis jeg ikke har et message-id til et
indlæg i dk.binaer, så går jeg aldrig derind, men nu er jeg også
ekstrem doven.

> Men jeg forstår stadig ikke hvorfor folk ikke bare bruger den
> hjemmesideplads der typisk følger med deres opkobling.

Heller ikke her.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-03 02:38

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>at opnå det. Var det ikke snart på tide at droppe den håbløst
>forældede newsreader ved navn Forte Agent? ;)

Men i OE kræver det, at du har sat en binær server op som
standard vil jeg gå en ud fra.

Med Agent kan man da blot opsætte flere newsservere, ingen
problem og så klippe og klistre linket ind i den med en binær
newsserver (jeg gør det ved at lave en ny meddelelse og sætte
linket ind og klikke på det - keine hexerei - nur behändigheit).

Selvom det er udenfor, Agent har den store fordel at man bare kan
kopiere mappen og så køre videre uden problemer i en anden ny
opsætning.

Men det bedste er at bruge wepplads til billederne, lige netop
p.gr.a. kort retentionstid.
--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 02:53

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Men i OE kræver det, at du har sat en binær server op som
> standard vil jeg gå en ud fra.

Ja, OE vælger standardserveren når du klikker på et link til et
message-id. Hvis den står til Dtext hos TDC f.eks. så vil den
søge på den server efter message-id'et og det finder den af gode
grunde ikke hvis indlægget ligger i dk.binaer, for den gruppe
fører dtext jo ikke.

> [...]
> newsserver (jeg gør det ved at lave en ny meddelelse og sætte
> linket ind og klikke på det - keine hexerei - nur behändigheit).

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener.
En eller anden har engang bildt mig ind at man ikke kan have flere
servere i Agent.

> Selvom det er udenfor, Agent har den store fordel at man bare kan
> kopiere mappen og så køre videre uden problemer i en anden ny
> opsætning.

Altså sådan set flere installationer af Agent?

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-03 03:47

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>En eller anden har engang bildt mig ind at man ikke kan have flere
>servere i Agent.

Du kan gøre det på flere måder, jeg har valgt at have tre
installationer til tre forskellige newsservere.

Det har den fordel, at jeg kan hente fra dem samtidig.
Man kan også gøre det ved at have forskellige agent.ini og så
bruge den samme Agent, men så ligger det hele i den samme
datamappe, jeg vil godt have dem adskilt.

>Altså sådan set flere installationer af Agent?

I og for sig ikke, det kunne godt være en.

Min XP gik ned i weekenden og jeg kan ikke starte (guderne må
vide hvorfor, for det var i Win 98 jeg rodede i
registreingsdatabasen, men den har ødelagt den i XP, som ligger
på en anden partition.

Så lige pt. har jeg kun Win 98 at køre med, jeg bruger så den
Agent jeg har installeret og laver blot en ny genvej og kører
ufortrødent videre, som om intet var sket.

Hvis jeg så vælger at slette hele skidtet, hvad jeg nok gør, når
jeg får taget mig tid til det, så er det blot at lave samme
nummer.

Den skal ikke installeres eller noget andet fixfaxeri, man kan
blot køre videre.

Agent ligger kun to ting i registreringsdatabasen, den ene er
oplysninger om den skal være standardnewsreader og den laver den
første gang den bliver startet i en ny installation.

Den anden er tilføj/fjern i kontrolpanelet, den har jeg ikke, men
eftersom jeg blot kan slette mappen samt en nøgle i regedit, så
er det ikke noget problem.

PS. Blev der for mange Madsen'er?

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news
--
Knud

Fra : emj

Dato : 15-07-03 09:45

On Tue, 15 Jul 2003 04:47:24 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

Nej, bare en parallelinstallation

Kopiere agent.ini til at andet sted og omdøb den
Omdøb så mange kopier af agent.ini, som du har brug for.
Læg alle de omdøbte kopier i samme Agentmappe, som du har agent.ini
liggende i.
Nu kan du lave en stak genveje på dit skrivebord.
En for hver newsserver.
Indskriv i genvejen, hvilken ini-fil, genvejen skal benytte
Se evt. HJÆLP Using a Command Line Parameter
Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-07-03 09:55

emj skrev:

>Læg alle de omdøbte kopier i samme Agentmappe, som du har agent.ini
>liggende i.

Hvordan holder man så datafilerne ude fra hinanden? Jeg tænker
specielt på groups.dat og groups.idx.

Jeg har en undermappe for hver eneste opsætning af Agent (p.t.
5).

--
Bertel

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 13:35

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du kan gøre det på flere måder, jeg har valgt at have tre
> installationer til tre forskellige newsservere.

Det er så det smarte ved at have en newsreader som ikke kræver
ret meget mere end en enkelt mappe på harddisken. Sådan noget
ville nok ikke gå med OE f.eks. hvis det nu var nødvendigt for
at få adgang til flere servere i den.

> Min XP gik ned i weekenden og jeg kan ikke starte (guderne må
> vide hvorfor, for det var i Win 98 jeg rodede i
> registreingsdatabasen, men den har ødelagt den i XP, som ligger
> på en anden partition.

Jeg så godt tråden i Windows-gruppen. Mystisk hvad der var gået
galt dér.

> Så lige pt. har jeg kun Win 98 at køre med, jeg bruger så den
> Agent jeg har installeret og laver blot en ny genvej og kører
> ufortrødent videre, som om intet var sket.

Dejligt let. :)

> Den anden er tilføj/fjern i kontrolpanelet, den har jeg ikke, men
> eftersom jeg blot kan slette mappen samt en nøgle i regedit, så
> er det ikke noget problem.

Nej, det gør jo ikke noget når det er så let at muge ud efter et
program.

> PS. Blev der for mange Madsen'er?

Når man begynder at komme i tvivl om man nu virkelig har blandet
sig i en tråd eller ej og bliver nødt til at åbne indlægget for
at se efter, så bliver det for træls, så ja.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-03 19:08

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg så godt tråden i Windows-gruppen. Mystisk hvad der var gået
>galt dér.

Ulykken er ikke så stor for jeg har adgang til alt, der ligger
der.

Men det er bare irriterende at skulle lave en ny installation af
XP, når den jeg havde kørte helt fint og var veloptimeret.

Irriterende at man ikke lave en gendannelse, når man ikke kan
komme ind i Windows.

Den meget langhårede løsning på
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q307545
har jeg opgivet på forhånd.
--
Knud

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-03 07:03

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> fotokritik )kun 5 pr. uge), så jeg prøver også lige i dk.binaer
>
> Jeg kan ikke lige finde ud af det med direkte links, så måske nogen er

Jeg syntes billedet er lidt for hårdt, det ødelægger detaljerne der måske er
der. Har du brugt negativ eller dias film? det er også svært at tage det
uden at skyerne brænder ud... men det er jo så sporten

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-03 07:20

Peter Andersen wrote:

> Jeg syntes billedet er lidt for hårdt, det ødelægger detaljerne der
> måske er der. Har du brugt negativ eller dias film? det er også svært
> at tage det uden at skyerne brænder ud... men det er jo så sporten

Her er et jeg havde liggende... dog bugter vejen sig ik helt så meget, men
lidt gør den

http://www.mespilus.dk/Landskab_1.jpg

--
Vh. Peter Andersen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-07-03 07:22

Direkte link

Navnet med bukken kommer af, at der senere vil komme et billede med får hvor
huset også er med...

Tak for kritikken....

--
Venlig hilsen/best regards