Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billeder i binaer eller ej..
Fra : max

Dato : 14-07-03 13:43

Er det agurketid eller hva..

Lars har brokket sig over at billeder bliver postet i binaer.)

Og det kommenteres livligt under "Er det bare mig som..."
Så måske er det på tide jeg stopper al det billede fremvisning.
Det har været lærerigt for mig og ikke mindst sjovt og underholdende
når folk har lavet om på dem. Men der er tilsyneladende en stor gruppe
der ikke har adgang til denne nyhedsgruppe og det er jo ærgeligt.
-max-

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-07-03 14:05

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det agurketid eller hva..

ja

> [...]
> når folk har lavet om på dem. Men der er tilsyneladende en stor gruppe
> der ikke har adgang til denne nyhedsgruppe og det er jo ærgeligt.

jeg er glad for at se på dine billeder, og kommenterer dem også af og til

med hensyn til placeringen web / Binaer NG

så er det min opfattelse, at mange benytter en ren tekst server
til at læse tekst NGer, kan være sunsite, eler TDC´s dtext
og en anden server til at hente binaere filer fra..
hvis dette er tilfældet, er dit link til den binare gruppe intet værd
det vil istædet være at foretrække, hvis du og andre der poster
billeder i binaere NGer, til debat her, skriver under hvilket subjekt -
emne linie vi skal finde jeres billeder, eller alternativt placerer
dem nede på webben

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : max

Dato : 14-07-03 14:12

> [...]
> billeder i binaere NGer, til debat her, skriver under hvilket subjekt -
> emne linie vi skal finde jeres billeder, eller alternativt placerer

Jeg syns nu jeg er meget god til at skrive subjekt emne titel,
som regel i "" "" i emne linien.. Men måske er der nogen der
alligevel ikke kan se billeder i binaer..?? -max-

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 14-07-03 14:09

On Mon, 14 Jul 2003 14:43:22 +0200, "max" <ma22x@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Og det kommenteres livligt under "Er det bare mig som..."
>Så måske er det på tide jeg stopper al det billede fremvisning.
klip
Hvorfor dog stoppe, vi er da mange der har glæde og gavn
af at se dem.
Dem som ikke vil/kan kan jo bare lade være, mit gamle grej
har da ingen problemer med at hente dem.
mvh Ebbe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-07-03 16:44

Ebbe Hansen wrote:
> Hvorfor dog stoppe, vi er da mange der har glæde og gavn
> af at se dem.

Nej - det er helt fint og interessant at kigge på andres værker

> Dem som ikke vil/kan kan jo bare lade være, mit gamle grej
> har da ingen problemer med at hente dem.

Det har ikke noget med nyt/gammelt grej at gøre.

Problemet er at mange henter tekstindlæggene på en news-server
der ikke har binære grupper.

Fordelen ved det er at disse servere er langt mere stabile og
hurtige end dem, der har de binære grupper med da de binære
grupper belaster serveren en del.

Ulempen er så at man ikke kan følge et direkte link til et indlæg
i en binær gruppe.

Men michael's forslag er godt - altså at man ikke kun giver et
link til billederne i binær . men også skriver titel og evt også
gerne klokkeslet de ligger under i binær - så kan man finde dem
selvom man lige skal over på en anden server først.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 14-07-03 14:13

Hej
Nyder altid at se dine billeder som inspirere meget.
Har flere gange faret ud for at prøve at "efterligne" dig. Dog ikke med
samme held

Det vil da være synd, hvis vi ikke skulle se dem mere.

Ville det være interessant at kunne oploade billeder til et site og så lave
et link til dem der?
Hvis ja, så kan jeg der godt lave det. Tænke noget i retning af man trykkede
opload og fik så sit link man kunne bruge i gruppen. Linket skal
selvfølgelig link direkte til billedet.

Har i øvrigt været inde på din hjemmeside - du kunne måske ligge dem der og
så lave et link.

Jan

Fra : max

Dato : 14-07-03 14:42

> [...]
> selvfølgelig link direkte til billedet.
>
> Har i øvrigt været inde på din hjemmeside - du kunne måske ligge dem der og

Ebbe og Jan, Jeg plejer at lægge dem op på sitet når jeg har samlet
et par stykker sammen, så dem der ikke har mulighed for at se binaer
også kan være med, men kan måske godt se det irreterende i at billeder
blir kommenteret inden man selv har mulighed for at se dem.

Jeg kan bare godt li lige at snuppe et enkelt billede en anden har
postet på binaer og give det en tur i PS, ligsom jeg syns det er hyggeligt
og lærerigt når folk laver om på mine billeder, til det bedre, nogen gange.)
-max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-07-03 17:31

> [...]

>Og det kommenteres livligt under "Er det bare mig som..."
>Så måske er det på tide jeg stopper al det billede fremvisning.

Nej, det ville være ærgerligt. Billedfremvisning er et lyspunkt i
denne her gruppe der desværre ellers mest handler om køb af udstyr.

>Men der er tilsyneladende en stor gruppe
>der ikke har adgang til denne nyhedsgruppe og det er jo ærgeligt.

Det ser ud som om du har fundet ud af at laste dem op til en
hjemmeside. Kan du ikke bare gøre det fra starten og straks lægge
linket her? news:dk.news.binaer er besværlig for mig og mange fordi
den newsserver jeg (og nogle andre) plejer at bruge, ikke fører binære
grupper.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Niels Ebbesen Mobil

Dato : 14-07-03 18:05

max wrote:

> Og det kommenteres livligt under "Er det bare mig som..."

Du skal ikke lade dig styre af andres meninger, hvis de binære
grupper er go'e nok til dig, så er der jo ikke grund til at ta'
stilling til, at nogen ikke ka' eller ikke vil abonnere på de
binære gerupper...

Men du kan da bare bruge www.fotokritik.dk - der risikerer du
også få noget billedkritik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-07-03 18:06

max wrote:
> [...]
> når folk har lavet om på dem. Men der er tilsyneladende en stor gruppe
> der ikke har adgang til denne nyhedsgruppe og det er jo ærgeligt.

Næ, du skal ikke stoppe, men det bedste er da bare at du oploader dem til
den sikkert 10MB webplads du har gratis med din interenetforbindelse....
Det gør det MEGET hurtigere for os alle at se og du slipper for arbejder med
at oploade til en nyhedsgruppe.

Som sagt kan langt fra alle læse dine henvisninger til binaergruppen (ink.
mig selv) og med den trafik der p.t. er i dk.binaer så bliver det hurtigt en
uoverskuelig og langsommelig affærde...

Så til alle: opload billederne til jeres gratis webplads i jo har til
formålet hos jeres ISP...

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Lars

Dato : 14-07-03 19:30

> [...]
> når folk har lavet om på dem. Men der er tilsyneladende en stor gruppe
> der ikke har adgang til denne nyhedsgruppe og det er jo ærgeligt.

Du må hjertens gerne poste billeder og skrive om dem her i gruppen.
Det er vel et af formålene med gruppen.
Hellere det end snak om udstyr.
Meeeen.......kan du så ikke bare gøre dem tilgængelige for alle med et link
på www?

Hilsen
Lars

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-07-03 21:27

max wrote:

> Er det agurketid eller hva..

Det er det vist - vores er store og lækre :)

> Lars har brokket sig over at billeder bliver postet i binaer.)

jeg melder mig gerne i koret

> Og det kommenteres livligt under "Er det bare mig som..."
> Så måske er det på tide jeg stopper al det billede fremvisning.

Nej da - tværtimod - vi vil meget gerne se dine gode billeder - det er
bare så træls at skulle bruge 4-5 minutter på at finde et billede i
binaer når det kunne klares på maks 5 sekunder med et link til
fotokritik.dk :D

> Det har været lærerigt for mig og ikke mindst sjovt og underholdende
> når folk har lavet om på dem. Men der er tilsyneladende en stor gruppe
> der ikke har adgang til denne nyhedsgruppe og det er jo ærgeligt.

Der er en del der ikke har adgang til den, og en anden del som kun har
delvis, idet vi ikke kan følge et link. Så er man nødt til at sidde og
bladre i de afsindigt mange (åndssvage) stumper spillefilm for at finde
det gode billede, som man så derefter kan rode tilbage i dk.f.foto for
at skrive videre på debatten om... Det er så besværligt i forhold til at
bruge browseren til at se billederne og mailprogrammet til at skrive om
dem

mvh

Jesper Brunholm