Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor kan man købe batterier on-line til So~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-07-03 08:44

Jeg ved ikke helt hvilken gruppe dette spørgsmål hører hjemme i, så jeg
prøver herinde da det trods alt lugter lidt af foto :)

Jeg skal bruge et NP-550 til vores videokamera - er der nogle on-line
forhandlere af sådan et batteri (originalt) som i kan anbefale? Den lokale
fotobiks vil have ~900 for det - hos Pixmania.com tager de 658 inklusive
dansk moms og forsendelse til Danmark.

Firmaet må meget gerne tage imod Mastercard som betaling.

Jeg har prøvet at bestille hos Pixmania.com, men der får jeg bare en
Payment rejected når mastercard nummeret er indtastet - og det er tastet
rigtigt og der er masser af penge på kontoen kortet hører til, så det
forstår jeg ikke helt.

Om det er en dansk, eller udenlandsk forhandler er ikke så vigtigt, bare
leveringstiden ikke er mere end 4 dage.

Mvh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-03 09:11

Prøv http://www.batterier.dk/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-07-03 09:59

"Poul Larsen" <-> wrote in

> [...]

<SNIP>

> Prøv http://www.batterier.dk/

De har desværre kun ikke-originale batterier - så dem kan jeg ikke bruge.

Mvh.
Flemming

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 07-07-03 11:32

Hej

Vi har ellers købt til vores Nikon kamera, og jeg kan kun sige at det holder
strøm længere end det originale, så køb du bare et originalt men forvent
ikke bedre kvalitet.

/Claus

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-07-03 12:00

Hej Flemming

Jeg vil købe mit næste batteri hos http://www.batterier.dk/
hvis du sammenholder de tekniske data med det originale, er der vist
ikke meget at betænke sig over

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-07-03 12:35

U. Pedersen <info@digifoto-nord.dk> wrote in

> Jeg vil købe mit næste batteri hos http://www.batterier.dk/
> hvis du sammenholder de tekniske data med det originale, er der vist
> ikke meget at betænke sig over

Jeg har købt et batteri hos batterier.dk een gang - det var til mit Canon
G3. Det er muligt at deres batterier holder længere og har bedre
specifikationer, men det er altså ikke fedt når batteriet ikke kan
kommunikere med kameraet om at det er ved at løbe tør for strøm og i stedet
bare kører videre og kameraet slukker uden varsel. Jeg ved ikke om det
samme er tilfældet med NP-F550 fra batterier.dk, men dårlige erfaringer fra
min første oplevelse får mig til at tro det og jeg vil så hellere købe det
originale. Især hvis jeg kunne finde det til en pris omkring 550-600 kr.
(Hvilket jeg har gjort - både hos pixmnia.com, shopman.dk og hos
audiosound.dk)

En anden uhensigtsmæssighed jeg blev "ramt" af er at der i min oplader til
G3-batterierne sidder en switch der slukker når batteriet er opladt, med
det uoriginale batteri er der ingen indikation på at det er ladet 100% og
laderen bliver ved at pumpe strøm i det :-/.

Det uoriginale bliver derfor noget varmere end det originale ved opladning
hvor man ikke lige får slukket i tide, så jeg er ikke tryg ved at sætte
laderen til når jeg ikke er hjemme. Heldigvis skal det ikke lade meget mere
end 1½-2 timer for at være ladet helt op - så det er til at overskue at
gøre det mens jeg er hjemme - men alligevel ikke noget der ligefrem gør mig
mere tryg ved batteriet.

Så på trods af længere levetid foretrækker jeg at købe noget jeg er 100%
sikker på virker uden problemer.

Men tak fordi i svarede mig. Jeg skulle nok have skrevet at jeg ikke var
interesseret i batterier fra batterier.dk

Mvh.
Flemming

Fra : Kristian

Dato : 07-07-03 13:39

> Men tak fordi i svarede mig. Jeg skulle nok have skrevet at jeg ikke var
> interesseret i batterier fra batterier.dk
>
> Mvh.
> Flemming

Kære Flemming,

Jeg tror, at du har været lidt uheldig med dine indkøb hos batterier.dk.
Da jeg for et par måneder siden købte et Canon Ixus V3, købte jeg samtidig,
hos batterier.dk, et ekstra batteri til V3'eren.
Forskellen på det originale og kopien er, at der på kopien ikke står trykt
"Canon", og at kopien holder ca. 10% længere på en opladning.
Derudover kan jeg oplyse, at jeg får helt den samme advarsel fra mit kamera,
når jeg er ved at løbe tør for strøm, uanset om jeg bruger original eller
kopi.
Og en sidste oplysning, kopien kostede under det halve af originalen.

MVH

Kristian

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-07-03 15:28

"Kristian" <kristianrasmussen@privat.dk> wrote in

> [...]
> original eller kopi.
> Og en sidste oplysning, kopien kostede under det halve af originalen.

Ok, det kan da være jeg skal revurdere min opfattelse af de billige
batterier. Batterier.dk's priser fejler bestemt ikke noget - og dem
kritiserer jeg skam ikke.

Men man kan bare ikke være 100% sikker på at de billige virker på samme
måde som originalen - og jeg vil gerne give 200kr ekstra for at være på den
sikre side i dette tilfælde.

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-07-03 17:13

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>
> Men man kan bare ikke være 100% sikker på at de billige virker på samme
> måde som originalen - og jeg vil gerne give 200kr ekstra for at være på

Jeg handler også altid hos batterier.dk. Jeg har lige købt et batteri
til min Canon S45 hos dem. Opladeren slår fint fra, men jeg har ikke
prøvet at bruge det op i kameraet. Jeg har i årevis købt batterier til
mobiltelefoner og trådløse telefoner hos dem, og der har aldrig været
problemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 07-07-03 16:19

Det kan jeg bekræfte - har lige købt til både mit Canon Powershot S45 og til
mit Canon MV400i videokamera. Begge batterier virker fint med både oplader
og kameraer.
VH
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-07-03 21:55

T Hansen forhandler også batterier.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=153183325&n=297579360#xy
er et link, hvor netop dit batteri findes i 2 udgaver. Til 498 og 349 kr.
Jeg kan ikke se, om det er originale eller ej, men de hedder det, som du
efterlyser.

Kurt

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-07-03 22:15

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> wrote in

> Det kan jeg bekræfte - har lige købt til både mit Canon Powershot S45
> og til mit Canon MV400i videokamera. Begge batterier virker fint med
> både oplader og kameraer.

Ok, jeg har nok bare været uheldig så. :)

Mvh.
Flemming