Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
batch compression af jpg
Fra : LHS

Dato : 03-07-03 21:49

hejsa

jeg har en bunke billeder 1200x1600 jpg jeg gerne vil bruge i slideshows i
powerpoint, men når jeg bruger dem ukomprimerede så fylder de som et ondt
år. Jeg har leget lidt med et komprimerings program der hedder image
optimizer, men er stadig ikke helt sikker på jeg får den rigtige
komprimering, er der nogle der kan en god opskrift til komprimering af jgp
til bru i slideshows med videre.

lars hs

Fra : Per Frederiksen

Dato : 03-07-03 21:53

On Thu, 3 Jul 2003 22:49:15 +0200, "LHS" <shane@get2net.dk> wrote:

> [...]
>optimizer, men er stadig ikke helt sikker på jeg får den rigtige
>komprimering, er der nogle der kan en god opskrift til komprimering af jgp

Jeg er kommet frem til at Easy Imager er varen.
http://www.fookes.com/ezimager/index.php

--
Per

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-07-03 22:28

"Per Frederiksen" <per_f@stofanet.dk> wrote in message
> On Thu, 3 Jul 2003 22:49:15 +0200, "LHS" <shane@get2net.dk> wrote:

> Jeg er kommet frem til at Easy Imager er varen.
> http://www.fookes.com/ezimager/index.php

IfranView kan også klare opgaven.

vh Alex

Fra : Jakob M

Dato : 04-07-03 08:32

> IfranView kan også klare opgaven.

Tak for tippet, jeg havde IrfanView installeret uden at vide at den kunne
det så nemt.

Mvh
Jakob

Fra : Per Frederiksen

Dato : 04-07-03 22:17

On Fri, 4 Jul 2003 09:31:48 +0200, "Jakob M" <fandens@klog.dkXXXXX>
wrote:

>Tak for tippet, jeg havde IrfanView installeret uden at vide at den kunne
>det så nemt.
>
>Mvh
>Jakob

Hov der blev jeg lige nysgerrig og skulle straks prøve at sammenligne
IfranView og Easy Imager.

Se resultatet på http://www.sak.dyndns.dk/resize_compare/index.htm.
Jeg er stadig til Easy Imager.......

--
Per

Fra : Per Frederiksen

Dato : 05-07-03 10:43

On Fri, 04 Jul 2003 23:17:19 +0200, Per Frederiksen
<per_f@stofanet.dk> wrote:

>Hov der blev jeg lige nysgerrig og skulle straks prøve at sammenligne
>IfranView og Easy Imager.
>
>Se resultatet på http://www.sak.dyndns.dk/resize_compare/index.htm.
>Jeg er stadig til Easy Imager.......

Efter at have rodet lidt mere rundt med IfranView gik det op for mig
at jeg ikke havde været helt fair.
Det viste sig at der ved batch convertering var en del parametre,
bl.a. sharpness, der ikke var tilgængelige ved en resize af enkelt
billeder.

Jeg har nu kørt billedet igennem IfranView med de samme steps i
sharpness som i Easy Imager. Resultaterne blev nu væsentligt bedre, om
end Easy Imager stadig er bedre.
Jeg har endnu ikke besluttet om forskellen berettiger de $30 Easy
Imager koster. Det tror jeg nu den gør.....

--
Per

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-07-03 10:56

On Sat, 05 Jul 2003 11:42:58 +0200, Per Frederiksen
<per_f@stofanet.dk> wrote:

>IfranView
>IfranView

Servicemeddelelse: programmets navn er IrfanView
http://www.irfanview.com/

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Per Frederiksen

Dato : 12-07-03 18:32

On Sat, 05 Jul 2003 11:56:19 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Servicemeddelelse: programmets navn er IrfanView
>http://www.irfanview.com/

Arrrgh!
Rykker lidt vel hurtigt ud med en kritik af IrfanView.....
Kan ikke læse og skrive.....
Slukker sin server når man smutter på ferie.....

Det går jo rigtigt godt det her.

Men tak for korrektionen.

--
Per

Fra : Kenny Jensen

Dato : 06-07-03 16:30

"Per Frederiksen" <per_f@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end Easy Imager stadig er bedre.
> Jeg har endnu ikke besluttet om forskellen berettiger de $30 Easy
> Imager koster. Det tror jeg nu den gør.....

Hvordan har du indstillet det, jeg er nemlig ikke tilfreds men det
programmet laver med std. indst.

Fra : Per Frederiksen

Dato : 12-07-03 18:33

On Sun, 6 Jul 2003 17:30:29 +0200, "Kenny Jensen"
<kenny@REMOVEskydebanen.net> wrote:

>Hvordan har du indstillet det, jeg er nemlig ikke tilfreds men det
>programmet laver med std. indst.

Hvilket af dem? IrfanView eller Easy Imager?

--
Per