Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt digicam?
Fra : Karina[6000]

Dato : 03-07-03 21:49

Hej
Står og skal vælge et kamera ud fra mængden, men vil spørge jer fagfolk til
råds om hvilket jeg skal vælge. Vil jo gerne ha et godt et til så billige
penge som muligt.

Kameraet skal:

have min 2 mpx
have min.2 x optisk zoom
koste max. 2500 kr
være lille af størrelse

Det skal bruges til all around brug.. natur, familie, fest mm.

har kigget lidt på

Canon A300
Ixus 330
Ixus v2
Fuji Finopix A203
HP Photosmart 735
Nicon Coolpix 2500

Er der noget af det der dur, eller har i bedre forslag?

mvh

Karina

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-03 22:25

Karina[6000] <FJERNkwh@foxylady.dk> wrote:

> har kigget lidt på
>
> Canon A300

Har ikke zoom, men tager rigtigt pæne billeder iflg. anmeldelser på
nettet. Måske hjulpet af, at en optik uden zoom lettere kan tegne
skarpt, da den ikke er så kompliceret.

> Ixus 330
> Ixus v2

Ixus-modellerne er vist gode, men er det ikke gamle modeller? De nye
hedder Ixus II og Ixus v3. Den sidstes design er fra generationen før,
så måske bliver den snart afløst. Det kan også være fint at købe forrige
model, men så skal prisen afspejle det.

> Fuji Finopix A203
> HP Photosmart 735

Dem kender jeg ikke. Fuji laver vist fine kameraer, men jeg tror, HP har
haft et par uheldige modeller. Måske er det fortid, så lyt ikke for
meget til mine løse rygter.

> Nicon Coolpix 2500

Det er en ældre model ligesom 2000 og 3500. 2500 blev meget rost for sit
elegante design. Den mangler gammeldags søger. Kan du lide den, er den
da fin. Men giv ikke for meget for den. De nye modeller er 2100 og 3100
med hhv. 2 og 3 mill. pixel. Du bør kunne få et 2100 til din pris, hvis
du shopper lidt rundt. Det er et dejligt kamera. Kompakt, men ligger
godt i hånden og let at bruge. Canon laver PowerShot A60 i samme
prisklasse, men det er nok lidt for stort.
Men husk at se dig for, så du ikke bliver snydt med en gammel
model til overpris. Se evt. på <www.edbpriser.dk>. Der er dog mange
billige steder, der kun sælger over internettet og ofte kameraer
importeret udenom den danske importør. Det er op til ens temperament, om
man føler sig mere tryg ved at købe det hos en fysisk fotohandler.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Karina[6000]

Dato : 03-07-03 23:31

Hvad med en Canon Powershot A40? er det helt ude i skoven? Prisen er 1800 af
ny.

mvh

Karina

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-07-03 00:04

Karina[6000] wrote:

> Hvad med en Canon Powershot A40? er det helt ude i skoven? Prisen er 1800 af
> ny.

Det er billigt - det er ikke mange måneder siden folk med glæde gav det
for det samme kamera brugt . Hvor er det henne?

Jeg har et som jeg har taget gevaldigt mange billeder med, og jeg er
rigtigt godt tilfreds.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Karina[6000]

Dato : 04-07-03 11:51

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Det er billigt - det er ikke mange måneder siden folk med glæde gav det
> for det samme kamera brugt . Hvor er det henne?

Bingo Foto

mvh

Karina

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-07-03 08:07

"Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med en Canon Powershot A40? er det helt ude i skoven? Prisen er 1800
af
> ny.

Det er rimeligt billigt. Afløseren A60 koster 2200-2300 kr. og jeg ville
give de sidste 400 kr. for at få den nye model. Dog skal man og tænke på, at
man skal have et større CF-kort (128Mb for ca. 300,-) samt batterier (ca.
100,-) og lader (200,-), så det bliver lidt over din max pris.

mvh Frank,
som selv har et A40

Fra : Bo S.

Dato : 04-07-03 21:04

> [...]

> koste max. 2500 kr
> være lille af størrelse
>
> Det skal bruges til all around brug.. natur, familie, fest mm.

Hej Karina.
Jeg har lige købt et Nikon coolpix 2100, der skal bruges til det samme.
Særdeles udmærket kamera - nemt at bruge - koster omkring 2200 hos
www.itbutikken.dk opfylder alle dine ovenstående krav. - og hvis du ofrer
lidt mere (ca. 350) får du et 128mB ram kort, så du ikke behøver at 'tømme'
kameraet så ofte.
MVH Bo.