Jobs lover - CD-RW i mac
Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-12-00 06:44

Mens debatten her i dk.edb.mac bølger om pc vs. mac, og om Apple er #1
indenfor uddannelsesmarkedet i USA, så har Steve Jobs meddelt.

1. At der i dette kvartal bliver et unders

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 09:05

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 09:05

Fra : Karl Antz

Dato : 06-12-00 09:05

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Jeg tror dit abonnement på Edb-nyhederne udløb i 1994
>
> Det ser fint ud fra mine mac'er.
>
> //Peter Gersmann

.... men det gør det altså ikke hos mig. Jeg har intet ændret i mine
opsætninger, så jeg tvivler at det er min maskine der afkorter breve.
Men ku' det tænkes at det ske på newsserveren?

Under alle omstændigheder ku' det interessere mig havf Steve jobs lover
- så ku' du ikke bare prøve igen, Peter?

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Franz Berliner

Dato : 06-12-00 21:08

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ... men det gør det altså ikke hos mig. Jeg har intet ændret i mine
> opsætninger, så jeg tvivler at det er min maskine der afkorter breve.
> Men ku' det tænkes at det ske på newsserveren?

Jeg kunne fint se hele indlægget på arbejde (TeleDK), men ikke herhjemme
(stofa/telia).

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-12-00 22:19

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Jeg kunne fint se hele indlægget på arbejde (TeleDK), men ikke herhjemme
> (stofa/telia).

Jeg bruger også TeleDK og her virker det ikke!

--
René

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-12-00 20:34

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Jeg bruger også TeleDK og her virker det ikke!

Ups, kan se at jeg stadig bruger Sunsite i den her MacSoup Setting,
linien er dog fra TeleDk.

--
Mvh Franz
http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-12-00 11:08

In article
<moof.immerfreundlich-C7A1AA.08215906122000@news.get2net.dk>, Peter
Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Jeg tror dit abonnement på Edb-nyhederne udløb i 1994

Tjae, jeg tror så at Ghettonet har lidt problemer med deres newsserver,
der står ikke mere, hveken på TD's eller Sunsites newsserver.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : kml.ers@mail1.stofan~

Dato : 06-12-00 16:39

Hej Martin

- Ej heller på TeliaStofa...
mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> [...]
>
> Tjae, jeg tror så at Ghettonet har lidt problemer med deres newsserver,
> der står ikke mere, hveken på TD's eller Sunsites newsserver.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-12-00 18:16

In article <nogen-1A093D.11082606122000@news.inet.tele.dk>, Martin

> Tjae, jeg tror så at Ghettonet har lidt problemer med deres newsserver,
> der står ikke mere, hveken på TD's eller Sunsites newsserver.

Hvis TeleDumnok og deres ADSL afdeling ellers...

Nå, men budskabet er jo blevet udbredt - der er CD-RW på vej, ny genial
software, hurtigere processorer (oh overraskelse) og så er salget gået
ned, hvilket det i øvrigt er for hele branchen - det er således ikke
unikt for Apple.

Vh,
Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-12-00 19:51

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> og så er salget gået
> ned, hvilket det i øvrigt er for hele branchen - det er således ikke
> unikt for Apple.

Jammen så må jeg efterhånden være én af Apples mønsterkunder - dem der
køber når det går ned ad (det kan man sgu ikke se på slutseddelen)...

Sommeren 96, aftog en ellers usælgelig P6200+14"
Foråret 98, før iMac'en blev annonceret: G3+17"
efteråre/vinter 2000: ny iBook.

Næste gang vil jeg mindst há et klap på skulderen!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 22:41

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@wanadoo.dk> wrote:

> Næste gang vil jeg mindst há et klap på skulderen!

Og et støvlemærke i roven! :)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-12-00 01:58

In article <1el8hl0.17fjp0e1xhrpfcN%reippuert@wanadoo.dk>,
reippuert@wanadoo.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Næste gang vil jeg mindst há et klap på skulderen!

Nærmere en check i postkassen.

Lidt underligt med de kupontilbud - er der efterhånden nogen som aner
hvad grejet koster?

//Peter

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 22:41

> [...]

> software, hurtigere processorer (oh overraskelse) og så er salget gået
> ned, hvilket det i øvrigt er for hele branchen - det er således ikke

Betyder det at vi ikke må kaste med sten...?

Nå, oh, glem det. ;)

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 06-12-00 15:28

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Det ser fint ud fra mine mac'er.

Men det gør det heller ikke hos mig

mvh

Jakob H K

--
The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 06-12-00 11:15

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Er du ikke lidt fedtet med oplyningerne?

Jo, Peter *er* fedtet med oplysningerne - til gengæld er du fedtet med
s'erne!

Jeg gætter på, at Steve J. har varslet et underskud (jeg gætter nemlig
undertiden krydsord!), men det kunne da være interessant at høre om
størrelsesordenen og evt. også om de videre perspektiver?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-12-00 11:32

In article <1el7tgi.i60dw2fpaohsN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Jo, Peter *er* fedtet med oplysningerne - til gengæld er du fedtet med
> s'erne!

yne du ikke elv at du er lidt af et vin når du påpeger en impel låfejl?

Eller også mente jeg bare at Peters fugl var ved at falde ud af reden...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-12-00 13:11

On Wed, 6 Dec 2000 11:32:07 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <nogen-CBBF70.11320706122000@news.inet.tele.dk>):

Her drenge: http://www.maccentral.com/news/0012/05.profits.shtml
eller for dem der læser denne:
http://www.nytimes.com/2000/12/06/technology/06APPL.html
David

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-12-00 16:10

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> yne du ikke elv at du er lidt af et vin når du påpeger en impel låfejl?

og så var der den om hende der ikke kunne sige

Fra : kml.ers@mail1.stofan~

Dato : 06-12-00 16:23

Hej Martin

Martin Edlich wrote:

> In article
> <moof.immerfreundlich-26E534.06435106122000@news.get2net.dk>, Peter

> Er du ikke lidt fedtet med oplyningerne?

- Det ku' også se ud som et gevaldigt crash....-)(-

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 15:52

> [...]

> indenfor uddannelsesmarkedet i USA, så har Steve Jobs meddelt.
>
> 1. At der i dette kvartal bliver et unders

WOW! Jeg glæder mig allerede!

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-12-00 22:46

> [...]

> 2. At Apple er nr. 2 i udd. sektoren. "Dell didn't win it--we lost it" -
> så må vi se, om PBP nu vil tilbagevise, hvad Jobs siger
>
> 3. At der nu vil komme CD-RW i computerne.
>
> 4. At der til januar vil blive løftet sløret for 2 nye softwaretitler på
> niveau med iMovie - dvs. Insanely Great Software.
>
> 5. At der kommer hurtigere computere (næppe en overraskelse
>
> Salget er ca. 25% nede i forhold til sidste år, hvilket er et massivt
> tilbageslag men ikke enestående i branchen. Så det er ikke fordi Windows
> vinder - folk er bare glade for deres mac'er / har ikke set noget bedre.

Ovenfor er Peters indlæg igen. Jeg kan forstå, at mange ikke
kunne læse det, så nu er her et forsøg mere. Jeg kan nemlig sagtens se
det, men det kan andre hos UNI2 og Get2net åbenbart også. Måske er det
vores news-server, der ikke sender indlæggene ordentligt videre.
Det glæder mig i øvrigt, at du Peter, trods alt stadig holder af
Apple. Jeg var ved at blive lidt i tvivl
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-12-00 20:31

> [...]
> det, men det kan andre hos UNI2 og Get2net åbenbart også. Måske er det
> vores news-server, der ikke sender indlæggene ordentligt videre.

Udsøgt service fra Esbjerg

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ny signatur søges.

Fra : Christian Bech

Dato : 08-12-00 11:50

> [...]
> det, men det kan andre hos UNI2 og Get2net åbenbart også. Måske er det
> vores news-server, der ikke sender indlæggene ordentligt videre.

Jeg tillader mig lige at fremture med mine off-topic spørgsmål (så
undgår jeg også at afsløre min ignorance): Hvorfor dælen står der
Get2net i din header? Det burde da være Uni2. Eller har du fundet en
eller anden måde at få forbindelsen billigere end gennem dadlnet?

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-12-00 22:28

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg tillader mig lige at fremture med mine off-topic spørgsmål (så
> undgår jeg også at afsløre min ignorance):

Jeg har ændret subject, så er det vel ikke off-topic.

> Hvorfor dælen står der Get2net i din header? Det burde da være Uni2. Eller
> har du fundet en eller anden måde at få forbindelsen billigere end gennem
> dadlnet?

Det er jo netop det, der er det mærkelige. Jeg har forbindelse
via Dadlnet (Lægeforeningens Internet), som altså bruger Uni2, og i min
opsætning står der Uni2 ved alle servere og ikke Get2net noget sted. De
to firmaer bruger nok samme servere, der blot har to aliasser, men jeg
har set andre brugere på nyhedsgrupperne har "Uni2 Internetkunde" i
Organization headeren. Jeg har faktisk spurgt Dadlnet om det engang, og
de lovede at sende spørgsmålet videre til Uni2. Jeg har bare aldrig fået
noget svar. Det er vel også ret ligegyldigt, og jeg kan jo bare selv
skrive noget i Organization headeren. Det med Get2net står der jo kun,
når man ikke selv skriver noget. Jeg har faktisk overvejet selv at
skrive Uni2, men det forekom mig alligevel at være for fjollet.
Jeg har i øvrigt ikke fundet en billigere ISP end Dadlnet. Det
er jo gratis på den betingelse, at man ringer 1001, og det gør jeg
såmænd gerne. Jeg har så et mailhotel med mit eget domæne ved siden af.
Til næste år skal jeg nok have Internetforbindelse via fællesantennen
her i Esbjerg <www.esenet.dk> ligesom Stofanet. Jeg gider bare få det
installeret ikke så længe vi bor til leje.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 20:32

Fra : Christian Bech

Dato : 09-12-00 20:32

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Uni2 (erhverv) og Get2net (Privat) ejes begge af Tele2, hvilket også er
> grunden til at de deler newsserver.

Jeg forklarede mig vist ikke særligt godt.

Henrik burde via sin fagforening være omfattet af en erhvervsaftale med
Uni2, jeg var således lidt nysgerrig over om det var økonomisk
fordelagtigt, at skippe erhvervsaftalen til fordel for Get2net.

Jeg spurgte altså mest for at tilfredsstille min nærighed og ikke min
nysgerrighed i fht. Henriks privatøkonomi.

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-00 00:49

> [...]

> Jeg spurgte altså mest for at tilfredsstille min nærighed og ikke min
> nysgerrighed i fht. Henriks privatøkonomi.

Er du da også læge? I så fald er vi da et par stykker her i
Mac-gruppen, men de andre er vist ikke særligt stabile deltagere.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 11-12-00 02:36

> Er du da også læge? I så fald er vi da et par stykker her i
> Mac-gruppen, men de andre er vist ikke særligt stabile deltagere.

Næ nej, jeg er skam almindelig dødelig og har kun via familiær
belastning adgang til pamper-forbindelsen.

--
Christian