Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner?
Fra : Anders Kvist

Dato : 02-07-03 18:42

Hvad kan folk anbefale af en scanner...gerne en der kan scanne
negativerne/dias direkte...

MVH

Anders Kvist

Fra : Lars [8210]

Dato : 02-07-03 18:55

Anders Kvist wrote:
> Hvad kan folk anbefale af en scanner...gerne en der kan
scanne
> negativerne/dias direkte...
>
> MVH
>
> Anders Kvist

hej
Der er en til salg biligt her:
--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/computerg
rej.php

Fra : Anders Kvist

Dato : 02-07-03 19:31

Lars [8210] wrote:
> hej
> Der er en til salg biligt her:

Hvad for en og hvad koster den? :)

MVH

Anders Kvist

Fra : Lars [8210]

Dato : 02-07-03 19:50

Anders Kvist wrote:

> Hvad for en og hvad koster den? :)
>
> MVH
>
> Anders Kvist

hej igen

Det er en Minolta Dimäge scan Dual 2 af- 2820U

Øhhh beklager - glemte linket:

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-07-03 18:56

Anders Kvist wrote:
> Hvad kan folk anbefale af en scanner...gerne en der kan scanne
> negativerne/dias direkte...

Selvom gruppen ikke er til køb/salg, så har jeg en Nikon LS-2000 til salg
for omkring 3500kr, hvis du er interesseret kan du jo gi et praj. Jeg gider
ik sidde og gøre "reklame" hvis prisen er mere end hvad du vil gi

Men ellers har HP vist lavet noget der både kan scanne papir og film, vist
ikke ret højopløsning, men det findes da.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Anders Kvist

Dato : 02-07-03 19:32

Peter Andersen wrote:
> [...]
>
> Men ellers har HP vist lavet noget der både kan scanne papir og film, vist
> ikke ret højopløsning, men det findes da.

Det er nok i første omgang lidt for meget til mit budget :)

MVH

Anders Kvist

Fra : kim Igel

Dato : 02-07-03 20:27

Der blev nævnt en 1800 dpi dedikeret film-skanner i en tråd for nyligt, -
prisen var 1995 incl. moms tror jeg....

Jeg kigger p.t. efter dias/flatbed skannere, - fordi jeg også har brug for
en flatbed og ikke har råd til begge dele..

kigger lidt på Canon Canoscan 5000 eller 8000F... flatbed's med en
dias-ramme man monterer i den. Der findes mange af slagsen, - men Canon's
har de samme muligheder for UV lys og fjernelse af støv og støj, som f.ex.
en Nikon LS-2000 har.... så den oser lidt mere af en rigtig skanner, - til
film. Prisen er 1598 for den lille (kan skanne 1 negativ-strip, - og 2498
for 8000F der kan tage 3 strips samtidigt. (begge er 2400x4800 i 48 bit
farver)

HP har en 5500C der kan batch-scanne 10x15 / 13x18 billeder, - samtidigt med
at der er noget til skanning af negativstrimler, - men jeg ved ikke hvad og
hvordan.

Kim.

Fra : Henning

Dato : 03-07-03 00:54

"Anders Kvist" <akv@lnxbx.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan folk anbefale af en scanner...gerne en der kan scanne
> negativerne/dias direkte...

Jeg havde selv ønsket om at scanne mine dias og gamle billeder men ikke
mange penge. Jeg valgte en Canon 5000F der scanner ved optil 2400x4800
optisk både "papir", negativer samt dias. Prisen er ca. 1400,- på nettet.

Humlen er at du skal have alle dias og filmstrimler i hånden, den tager 2
dias eller 3 negativer af gangen. Mine dias er ret gamle og skal - hvis det
er glas pudses og hvis det er pap både "pustes og børstes".

Hvis det er papir kan den tage op til 10 af gangen men de skal kunne være på
pladen. Der følger meget SW med, heriblandt "OmniPage SE".

mvh Henning