Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF hente data fra kamera
Fra : Peter Snabe

Dato : 01-07-03 18:29

Hej

Jeg har et problem. Jeg har gemt nogle data på et CompactFlash kort, som
jeg nu skal have frem. Imidlertid kan jeg ikke finde min kortlæser.
Findes der nogle programmer, så jeg kan hente det via et Canon Digital
Ixus 300 kamera eller er jeg tvunget til at købe en ny kortlæser?

Fra : ThomasM

Dato : 01-07-03 18:33

"Peter Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> [...]
> Findes der nogle programmer, så jeg kan hente det via et Canon Digital
> Ixus 300 kamera eller er jeg tvunget til at købe en ny kortlæser?

Hvorfor skal kortlæsere også være så små...

Kan du ikke se kameraet som et drev i windows? Jeg kender ikke Ixus, men mit
G3 kan sættes op til enten PTP(?) eller Normal transfer. I Normal kan det
ses som et drev.

/ThomasM

Fra : Peter Snabe

Dato : 01-07-03 21:00

> Kan du ikke se kameraet som et drev i windows? Jeg kender ikke Ixus, men mit
> G3 kan sættes op til enten PTP(?) eller Normal transfer. I Normal kan det
> ses som et drev.

Hvor indstilles det?

Fra : ThomasM

Dato : 01-07-03 21:11

> Hvor indstilles det?

I en af setup menuerne - jeg gætter kun, da jeg ikke selv har kameraet.

Fra : ThomasM

Dato : 01-07-03 21:19

> I en af setup menuerne - jeg gætter kun, da jeg ikke selv har kameraet.

Jeg kiggede lige i manualen - det ser ud som om jeg gættede forkert. Sorry

/ThomasM

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-07-03 23:22

> [...]
> Findes der nogle programmer, så jeg kan hente det via et Canon Digital
> Ixus 300 kamera eller er jeg tvunget til at købe en ny kortlæser?

Zoom Browser vil være et godt bud.

vh Alex

Fra : AB

Dato : 02-07-03 23:54

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse
> "Peter Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message

> Zoom Browser vil være et godt bud.

Ja, den er gratis og har TWAIN driverne. Men kameraet dukker vist kun
automatisk frem i Windows XP? Ellers har du nu en fantastiske undskyldning
for at købe en mp3-afspiller der kører på CF kort - kortlæser og musik i
et?!

Men seriøst...nu, hvor du HAR smidt din kortlæser væk, skulle du måske
overveje en usb/kortlæser hub til PC'en. Synes selv, det er skidesmart,
kender dog ikke prisen ; )

http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=13511

/Anders

Fra : Per M