Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd til en nybegynder?
Fra : Mikkel

Dato : 01-07-03 08:51

Hej!
Jeg står for at skulle anskaffe mig et nyt kamera, da mit gamle er gået i
stykker. Jeg har hidtil mest fotograferet almindelige feriefotos osv., men
er begyndt at interessere mig mere for at eksperimentere og vil gerne lære
at tage nogle bedre billeder. Mit gamle kamera var et simpelt kompaktkamera
med zoom til omkring 1200kr. Nu overvejer jeg så hvad den bedste investering
vil være, hvis prisniveauet skal være nogenlunde det samme. Et nyt
kompaktkamera, eller et brugt SLR-kamera? Er det til at finde et fornuftigt
brugt SLR-kamera i det prisniveau? Vil sådan et give mig flere muligheder
end et typisk kompaktkamera? Bedre billeder? Gode dårlige erfaringer på
brugtmarkedet?
Vh. Mikkel

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 01-07-03 09:16

"Mikkel" <webmaster@mikkelshomepage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt SLR-kamera i det prisniveau? Vil sådan et give mig flere muligheder
> end et typisk kompaktkamera? Bedre billeder? Gode dårlige erfaringer på

Se f.eks. her
http://www.photoshop.dk/default2.asp?cat=35+MM+SPEJLREFLEKS
M.v.h.
EA

Fra : den glade dreng

Dato : 01-07-03 12:04

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.fjernnospam.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f014363$0$97221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Se f.eks. her
> http://www.photoshop.dk/default2.asp?cat=35+MM+SPEJLREFLEKS
> M.v.h.
> EA

Jeg ved ikke om det er en god ide som nybegynder at købe
et kamera online, der kan du jo ikke få den samme hjælp som
hvis du køber et kamera hos en fotohandler.

Men hvor bor du henne Bingo foto i Kbh har mange gode brugte
kameraer til en rimelig penge.

Vh

Per

Fra : Mikkel

Dato : 01-07-03 13:35

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du køber et kamera hos en fotohandler.
>
> Men hvor bor du henne Bingo foto i Kbh har mange gode brugte

Jeg bor i Randers, så der er såmænd rigelig med fotohandlere i byen.
Hvorvidt de også sælger brugte kameraer, har jeg ikke fået undersøgt endnu.
Men det er nok rigtigt, at jeg som nybegynder får brug for hjælp ved købet.
Vh. Mikkel

Fra : den glade dreng

Dato : 01-07-03 14:24

> [...]
endnu.
> Men det er nok rigtigt, at jeg som nybegynder får brug for hjælp ved

nu var det ikke bare ved købet, men også sidenhen, det er ikke altid man kan
finde ud af en ting bare ved at læse i en manuel, og måske følger der ikke
engang
en med, ved køb af et brugt kamera, så er det rart man lige kan spørge i
butikken
hvor kameraet er købt.

Claus

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-07-03 15:04

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> wrote in message

> [...]
> engang
> en med, ved køb af et brugt kamera, så er det rart man lige kan spørge i

Desværre kan man efterhånden ikke udlede at det følges ad. Mange af de
fotoforretninger der ligger rundt omkring, er simple ekspeditionskontorer,
hvor personalet ikke aner en hujende fis om foto. Hvad jeg har fået af "råd"
ved såkaldte "fotoeksperter" trodser enhver beskrivelse.

vh Alex

Fra : Christian Cederberg

Dato : 01-07-03 15:28

> [...]
investering
> vil være, hvis prisniveauet skal være nogenlunde det samme. Et nyt
> kompaktkamera, eller et brugt SLR-kamera?

Det kommer jo lidt an på brugen. Hvis du selv vil bruge lidt tid på at sætte
dig ind i fototeknik m.v.
og ikke forventer at klikke løs i en lind strøm, bare ved at trykke på
knappen uden at instille
kameraet ordentligt, så vil du efter min mening få det bedste ud af et brugt
SLR.
Her i Kbh ligger brugtpriserne på omkring 1200 - 1500 for et SLR med 50 mm
optik,
f.x. Canon AE-1, Nikon F-1 eller Olympus OM-2.
Jeg har selv et Olympus OM-1 og OM-2, som er fra 1970erne, som jeg har arvet
efter min morfar.
Jeg har så selv købt en 100 mm/2,8 og en 35 mm/2,8 som supplement til 50
mm/1,8 optikken.
De tager suverænt skarpe og gode billeder. Kig selv på min hjemmeside.

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min jernbanehjemmeside http://cederberg.homepage.dk/