Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bekræft tab af stream ??
Fra : Lexus

Dato : 30-06-03 07:39

Hej gruppe!
Endelig har jeg fået organiseret mine digitale billeder, og er klar til at
sende / lægge dem ned på en cd. Men hvad betyder følgende advarsel som
popper op under kopiering.
Bekræft tab af stram

! Filen Thumbs.db har yderligere oplysninger vedhæftet, som muligvis vil gå
tabt, hvis du fortsætter med at kopiere. Filens indhold vil ikke blive
berørt. Vil du kopiere alligevel?

Jeg kan vælge JA eller SPRING OVER eller ANNULLERER
(Win XP. PowerShot G3. Canon ZoomBrowser)
Med venlig hilsen Lene

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 30-06-03 09:45

Lexus wrote:
> [...]
> Endelig har jeg fået organiseret mine digitale billeder, og er klar til at
> sende / lægge dem ned på en cd. Men hvad betyder følgende advarsel som

Jeg ved ikke hvad den advarsel betyder, kan du ikke finde den
oplysning i brænderprogrammets manual...?

Men jeg kan oplyse, at mange billige CD-brændere og brænder-
programmer er fremstillet i en så ringe kvalitet, at de ikke
er egnet til back-up.

Mange af de billige CD-brændere er lavet til musik-kopiering,
der ikke kræver den samme høje kvalitet som data back-up, da
musikafspildning godt kan fungere selv om der er mindre fejl
i brændingen.

Til seriøs back-up kan jeg anbefale brænderprogrammet Adaptec
Toast, som kan verificere brændingerne med en checksum.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-06-03 16:38

Niels Ebbesen PowerBook <niels@niels-ebbesen.net> wrote in

> Jeg ved ikke hvad den advarsel betyder, kan du ikke finde den
> oplysning i brænderprogrammets manual...?

Så vidt jeg husker er den advarsel i forbindelse med at man kopierer en fil
med nogle permissions der er relateret til NTFS filsystemet over på CD-ROM
som jo anvender ISO-9660 eller lignende filsystem. Så de egenskaber for
filen kan ikke komme med ved kopiering.

Flemming

Fra : H. P. Holm

Dato : 30-06-03 16:52

Lexus skrev:

> [...]
> berørt. Vil du kopiere alligevel?
>
> Jeg kan vælge JA eller SPRING OVER eller ANNULLERER

Vælg spring over eller ja. Den behøver ikke kopieres, men der sker
ikke noget ved at gøre det.

Thumbs.db er Windows XP systemfiler, der gemmer miniaturebilleder
(store ikoner) af billederne i mapperne. Windows laver selv nye
Thumbs.db filer i de forskellige mapper efter behov.

--
Hans

Fra : Lexus

Dato : 01-07-03 07:44

1000 tak for svaret. Betyder det så, at der ikke sker en
kvalitetsforringelse udover den der er ved kopiering, og er tab af stresms
udtryk for at "store ikoner" muligvis ikke længere er tilgængelige i XP og
de andre Windows versioner.
Hilsner fra Lene

Fra : H. P. Holm

Dato : 01-07-03 09:14

Lexus skrev:

> [...]
> udtryk for at "store ikoner" muligvis ikke længere er tilgængelige i XP og

Der er ingen kvalitetsforringelse ved kopiering af digitale billeder.
De versioner af Windows som kan vise "store ikoner" laver selv de
ikoner der hører til billederne. De andre viser et almindeligt ikon
og filernes navne nedenunder, og selve billederne er som de skal være.

Det lyder som om du gør det rigtigt. Prøv at skrive CD'en og se hvad
der er på den.

--
Hans