Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Coolpix 5400, 5700 og G5
Fra : Peter Snabe

Dato : 29-06-03 12:26

Hej

Jeg står overfor, at skal købe et nyt digitalkamera. Jeg overvejer at
vælge mellem

Nikon Coolpix 5400
Nikon Coolpix 5700
Canon Powershot G5

Jeg er på udkig efter et kamera, som tager gode billeder - og som også
kan betjenes uden den store viden, men som man samtidig kan "vokse" med.

Hvad vil i foreslå? Har i evt. nogle links til anmeldelser af
ovenstående kameraer?

Fra : .J.S...

Dato : 29-06-03 14:43

"Peter Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er på udkig efter et kamera, som tager gode billeder - og som også
> kan betjenes uden den store viden, men som man samtidig kan "vokse" med.

Umiddelbart vil jeg sige alle tre opfylder dine krav

5400 har bedre vidvinkel 28mm.
5700 har længere zoom.
G5 objectivet er det mest lysstærke.

> Har i evt. nogle links til anmeldelser af
> ovenstående kameraer?

www.dpreview.com
Under links er der yderligere links til flere andre test sider.

5400 er ikke rigtigt kommet endnu, og der findes mig bekendt ikke en
egentligt test endnu.
5700 er der mange test af.

G5 test :
http://www.digit.no/Tester/canon_g5/ps_g5_intro.htm

mvh/JS

Fra : Møller

Dato : 29-06-03 16:13

"Peter Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> [...]
> kan betjenes uden den store viden, men som man samtidig kan "vokse" med.
>
> Hvad vil i foreslå? Har i evt. nogle links til anmeldelser af

Gider du fortælle mig hvad du kommer frem til, jeg har samme overvejelser. ?

Jeg har bla. set her.

Priser:
http://www.digital4u.dk
www.edbpriser.dk
http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp
http://www.photoshop.dk

pris fra Photoshop: blot til sammenligning:
Digital4you i (..)
Nikon Coolpix 5400 (8999,00 DKK)
Nikon Coolpix 5700: 8380,00 (8799,00 DKK)
Canon Powershot G5: 7199,00 (7289,00 DKK)

Test:
http://www.dpreview.com
http://www4.tomshardware.com/video/02q1/020213/index.html
http://www.zdnet.com/products/