Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
modelkontrakt
Fra : den glade dreng

Dato : 28-06-03 11:29

Hejsa

Er der nogen steder på nettet hvor man kan se en kontrakt mellem fotograf
og en person man fotografere, evt en man frit kan bruge?

Mvh

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-06-03 12:17

Der ligger vist en på www.modellerne.dk
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : den glade dreng

Dato : 28-06-03 16:16

> Der ligger vist en på www.modellerne.dk
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
> [...]

fandt ikke nogen der.

MVH

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-06-03 13:03

> fandt ikke nogen der.

Sjovt nok for den ligger der nu ellers...*S*

Fra : Claus Smith

Dato : 29-06-03 13:50

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

Den ligger under menupunkt: Downloads.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk

Fra : den glade dreng

Dato : 29-06-03 15:06

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> "Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Den ligger under menupunkt: Downloads.
>
> Claus Smith - Pigefotografen

Det menupunkt kan jeg ikke finde nogensteder!

Vh

Per

Fra : Claus Smith

Dato : 29-06-03 16:50

> Det menupunkt kan jeg ikke finde nogensteder!

Så er spørgsmålet om du er bruger på Modellerne.dk, fordi såfremt du ikke er
det, så har du ikke adgang til den.

Fra : den glade dreng

Dato : 29-06-03 18:31

> Så er spørgsmålet om du er bruger på Modellerne.dk, fordi såfremt du ikke
> [...]
Det er jeg ikke, det koster jo penge!

Vh

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-06-03 21:28

> Det er jeg ikke, det koster jo penge!

Nå ja nu kan jeg huske hvem du er...*S*
Fatter ikke at du skriver så meget i denne NG det koster jo også penge..

Fra : den glade dreng

Dato : 29-06-03 21:48

> [...]
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

hvordan koster det penge, udover mit ADSL abonnement?

Vh

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-06-03 23:22

> hvordan koster det penge, udover mit ADSL abonnement?

Hvis du mener at modellerne.dk koster penge. Så bør du da ikke have råd til
at bruger internettet...*S*
Hvad giver du om ugen for dit adsl..??

Fra : den glade dreng

Dato : 30-06-03 12:26

> [...]
> Hvad giver du om ugen for dit adsl..??
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

det ved jeg ikke, men jeg vil tro jeg betaler 1-1,50 krone i timen. Det er
ikke meget.

Vh

Per

Fra : Claus Smith

Dato : 28-06-03 22:11

> Hejsa
>
> Er der nogen steder på nettet hvor man kan se en kontrakt mellem fotograf
> og en person man fotografere, evt en man frit kan bruge?

Sådan en kan du vel selv lave på computeren, så får du den jo helt som du
selv vil have den.

Claus

Fra : den glade dreng

Dato : 28-06-03 22:34

> "den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en kan du vel selv lave på computeren, så får du den jo helt som du
> selv vil have den.
>
> Claus

ja det kan man jo, men det ville jo være rart hvis man havde noget at
gå ud fra! Der må jo være nogle generelle ting man skal tage hensyn til.

Per

Fra : 2rb1

Dato : 28-06-03 23:41

Hejsa

Jeg sender en til dig :0)

Mvh. 2rb1

Fra : MiBO

Dato : 29-06-03 11:39

2rb1 wrote:
> Hejsa
>
> Jeg sender en til dig :0)
>
> Mvh. 2rb1

Hejsa 2rb1,

er der mulighed for at du også kan sende en til mig?

mail: mibo (@) post6.tele.dk

Pft og mvh
Michael

Fra : Claus Smith

Dato : 29-06-03 12:42

Jeg har selv udfærdiget en på hele 3 sider, lyder voldsomt men den dækker
både foto for sjov og kommerciel fotografering.

Hvis nogen skulle være interesseret i den så fremsend mail med mail adresse
samt navn, evt. firmanavn samt adresse og telefon så laver jeg en kontrakt
med dit navn og mailer den som et word dokument.

Fra : den glade dreng

Dato : 29-06-03 12:51

> [...]
> samt navn, evt. firmanavn samt adresse og telefon så laver jeg en kontrakt
> med dit navn og mailer den som et word dokument.

Havde det ikke været nemmere og lægge den ind som et link
på din hjemmeside, så kan man selv downloade den og rette den til.

Samtidig kan evt. modeller læse den, så de ved hvad de går ind til
inden de kontakter dig.

Vh

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-06-03 13:06

> Havde det ikke været nemmere og lægge den ind som et link
> på din hjemmeside, så kan man selv downloade den og rette den til.

Du behøver ikke tage imod det tilbud som Claus kom med der. Tror at det var
ment som en hjælp til dig, så du kunne få en kontrakt.

> Samtidig kan evt. modeller læse den, så de ved hvad de går ind til
> inden de kontakter dig.

De modeller der kontakter en fotograf som Claus er godt klar over at der
laves kontrakt omkring billederne, og det er en god kontrakt Claus har, det
skal han have som proff, ellers holder han ikke lang tid som pigefotograf.

Fra : Claus Smith

Dato : 29-06-03 13:47

Alle modeller, som skal fotograferes hos mig får den udleveret inden
fotografering og iøvrigt så har jeg da heldigvis gennem de snart mange år
med et kamera i hånden fået opbygget et godt og fornuftigt renomme så
pigerne idag ved hvad jeg står for og som altid vil jeg da gerne hjælpe
andre fotografer med de hjælpemidler som jeg selv udvikler gennem tiden.

Der fotograferes iøvrigt aldrig uden en udfyldt kontrakt for at forebygge
misforståelser senere hen og det uanset om billederne er til kommercielt
brug eller til modellens privatbrug.

Iøvrigt kan du hos flere fotografer på nettet kopiere fotokontrakter, men
ikke så omfattende som den jeg har udarbejdet udfra mine selvlærte
erfaringer gennem min fototid.