Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60 eller Ixus2
Fra : Peter Dahl

Dato : 27-06-03 23:08

Arggggh endnu et spørgsmål, hvad skal jeg vælge af digitalt kamera ????

Men her er spørgsmålet begrænset til 2 modeller : Canons A 60 eller Canon
IXUS 2 ?

ER der nogen der har et input til en der gerne vil handle i morgen lørdag ?

Med venlig hilsen Peter

Fra : rAnders

Dato : 28-06-03 07:19

Hej Peter, jeg har haft ixus v2 og det er et smart lille kamera der kan
bruges til de fleste situationer som almindelige dødelige kommer i. A60 kan
dog levere 3x zoom mod ixus 2x. A60 har flere indstillings muligheder, lige
fra hel auto over halv auto til fuld manuel. Selv focus og Blitz kan
instilles manuelt.
A60 har bedre billed teknologi. A60 ligger bedre i hånden og er dog også
lidt større, men mindre en mange andre digitale kameraer. Jeg ved ikke om du
kan regne det ud men jeg har nu et A60 og det er rigtigt godt.
Det har dog ikke ligeså flot finish som ixus v2, A60 er nærmest lildt
plastisk at se på men det kan man leve med.
Hvis du bare vil have et point and shoot du kan have i lommen så køb ixus
v2.
Hvis du vil bruge dit digicam til lidt mere så køb et A60.
Hvis du køber et A60 så undersøg lige om der følger Dansk eller Tysk manual
med. En del A60 bliver solgt med Tysk manual der gør det lidt billigere.
Bemærk også at A60 benytter AA batterier (genopladelige) mens Ixus v2 bruger
litium-ion batteri. Der følger lader med til ixus v2 men ikke til A60.

Hilsen rAnders.

$Kb2.24421@news010.worldonline.dk...

Fra : rAnders

Dato : 28-06-03 07:22

"Peter Dahl" <p_dahl@SLETTEStiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Arggggh endnu et spørgsmål, hvad skal jeg vælge af digitalt kamera ????
>
> Men her er spørgsmålet begrænset til 2 modeller : Canons A 60 eller Canon
> IXUS 2 ?

UPS SORRY, se bort fra mit tidligere indlæg, Jeg opfattede IXUS 2 (skrives
normalt IXUS II) som IXUS v2 og de er jo ikke sammenlignelige :o/

rAnders.

Fra : Peter Dahl

Dato : 28-06-03 07:50

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> UPS SORRY, se bort fra mit tidligere indlæg, Jeg opfattede IXUS 2 (skrives
> normalt IXUS II) som IXUS v2 og de er jo ikke sammenlignelige :o/
>
> rAnders.

Hej rAnders,
jeg mente v2, så tak for din gennemgang. Jeg har nu endeligt bestemt mig for
A60'eren.

Hilsen Peter