Hjælp en PC-mand :o)
Fra : .: DME :.

Dato : 05-12-00 17:14

Hej NG!

Jeg har et Webdesign firma, hvor jeg efterhånden har en del opgaver. Mit
problem er, at jeg ikke har nogen Mac til at teste mine sider på, så jeg kan
se hvordan de ser ud til Mac-folket (mine Mac venner er ved at være træt af
opkald :]). Jeg har brug for en Mac, men den skal kun bruges til
ovenstående. Da jeg intet ved om Mac er mit spørgsmål:

Hvilken modeller bør jeg overveje at købe? Hvad koster det at anskaffe sådan
en?

På forhånd tak.

/David
--------------------------------
Mit firma: www.systemz.dk
Min yndlingsside: www.teos.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-12-00 19:51

..: DME :. <eliaa@usa.net> wrote:

> [...]
> ovenstående. Da jeg intet ved om Mac er mit spørgsmål:
>
> Hvilken modeller bør jeg overveje at købe? Hvad koster det at anskaffe sådan

Den billigste nye Mac, er en 350 Mhz iMac, som koster i omegnen af 7000
kr. + moms. Hvis du skal have en brugt, kommer du næsten til at slippe
det samme, hvis du vil have en Mac med en G3 processor, da de
tilsyneladende er i meget høj kurs.

Er det for mange penge, skal du ud og kigge efter modellerne 7300, 7600,
8500, 8600, 9500 og 9600 og de kan svinge meget i pris. 7xxx modellerne
er desktopmodeller, hvor de andre er minitower eller større towers. Hvad
de koster, afhænger helt af RAM-bestykning, processorhastighed, harddisk
osv. Du skal lægge mærke til, at RAM til disse gamle maskiner er
usandsynligt dyrt i disse tider, så husk at få en med tilstrækkelig RAM
fra starten af.

--
René

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 05-12-00 20:35

".: DME :." wrote:

> /---/
> Hvilken modeller bør jeg overveje at købe? Hvad koster det at anskaffe sådan
> en?

Det er jo mest et spørgsmål om hvor meget du vil/kan investere.
iMacs ("Homecomputer") er billige, men en G4 (de professionelle computere) er
da sjovere at lege med.
Det dyreste er nok softwaren - du kan evt. købe opdateringsversioner til dine
PC-programmer - i mange tilfælde (eksempelvis hos Adobe) duer PC-serienumre til
Mac.

De "vildlende" danske priser ser du hos http://www.officeline.dk

/Ulrich

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-12-00 10:39

..: DME :. <eliaa@usa.net> wrote:

> [...]
> ovenstående. Da jeg intet ved om Mac er mit spørgsmål:
>
> Hvilken modeller bør jeg overveje at købe? Hvad koster det at anskaffe sådan

Hej David

Dejligt initiativ. Vi er i samme båd som dig - bare omvendt. Vi har også
skaffet en PC til test af websites.

Du skal gøre følgende: køb en brugt iMac - bare ikke den allerførste.
Sæt den op med Netscape 4.76 og MacOS 9.04 - installer også en Internet
Explorer 4.5 eller 5.0 - det er stor forskel på Explorer til Mac og PC.

Et meget godt råd. VIGTIGT VIGTIGT. Pas på med at bruge din iMac for
meget, for så finder du hurtigt ud af at livet er for kort til at lave
webdesign på en PC'er....................

)))

Trust me -jeg har prøvet at lave webdesign på en PC

--
Ciao Jesper

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 21:03

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 21:03

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-12-00 21:03

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Han har også allerede solgt den
>
> Mvh Ben

Til vores PC ven ?

--
Ciao Jesper

Fra : .: DME :.

Dato : 06-12-00 22:43

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1el8l4z.y7dnss15c2li4N%jesper@gylling.net...

> Til vores PC ven ?

Nope, for han sidder og læser de sidste 4 poster lige nu. Tjekker lige
www.dba.dk

/David