HJÆLP - Reg. afgift
Fra : Peter G. Kjær

Dato : 02-04-01 11:53

Hej !

Jeg står med et for mig ret alvorligt problem; jeg har hentet en Yamaha
XJ600 fra 1992 i England. Den er lidt "nusset" men mekanisk fin. Problemerne
dukker først op da jeg kontakter Told & Skat. De takserer den voldsomt højt.
Jeg kigger lidt på hvad der ligger til grund for takseringen og opdager til
min skræk at de tror at det er en XJ600 Diversion for ifølge deres
opslagsværk er en '92er, en Diversion. I Danmark er modelskiftet sket fra
'91 til '92, men England åbenbart senere.

Jeg afleverede kopier af MC-revyen 1991 og 1992 til Told & Skat og de ville
så se på sagen igen. Hvis de ikke kommer til fornuft, hvad gør jeg så ? Hvis
de fastholder den første vurdering, er min XJ'er reelt set kun til stumper
da jeg kan købe 1½ nysynet XJ600'er ( - '91) for de samme penge.

Hilsen,

Peter

Fra : Mads Lund

Dato : 02-04-01 12:54

Sørg for at komme til værdisyn, og medbring så meget materiale som muligt.
Det absolut bedste vil være en fotokopi af stelnummer / model rækkefølgen,
så du ad den vej har 100% dokumentation for at det er en 91' model (ikke
diversion) du har

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 02-04-01 12:56

Peter G. Kjær <pgk@pox.holsths.dk> skrev i en

> [...]
> Jeg afleverede kopier af MC-revyen 1991 og 1992 til Told & Skat og de
> ville så se på sagen igen. Hvis de ikke kommer til fornuft, hvad gør

Slap af , slap af - rooolig nu, ikk'?

Først og fremmest må der være en tydelig forskel på modellerne qua
typenummeret, og det er den eneste identifikation at T&S har af
køretøjet.
De vil ikke kunne taksere den efter årgangen hvis ikke at typenummeret
stemmer.
Hvis kontornusserne ikke kan genemskue det kan vurderingsmændene
ihvertfald, og derfor er det dem du skal begrunde "vildt-skuddet"
overfor!

Det kræver imidlertid at du betaler depositum'et og derefter fører den
til vurdering - Indregistrer den under ingen omstændigheder førend at
sagen er helt slut og du har en refusion af tilfredsstillende størrelse
i hånden! Dette fordi at du indtil indreg. kan opgive forehavendet til
enhver tid og få hele beløbet tilbage (= i tilfælde af at beløbet ikke
kommer tilfredsstillende ned!)

--
Armand.

Fra : HouDy, VFR 750 Fj

Dato : 02-04-01 14:49

> [...]
> i hånden! Dette fordi at du indtil indreg. kan opgive forehavendet til
> enhver tid og få hele beløbet tilbage (= i tilfælde af at beløbet ikke

dvs at Peter ikke må hente nummerpladen på motorkontoret efter at han har
været til syn og har betalt den foreløbige afgift?

PS Jeg står og skal til syn på onsdag og så skal jeg ned og betale (min
endnu uoplyste) afgift på T&S bagefter... desværre er "vurderingen" også på
onsdag, så den må jeg ikke komme med da de skal have en uges forberedelse
derfor skal så vente til næste "vurdering" d.16. maj !!!!

Jeg satser på at de er fair og regner med at hente pladen bagefter, men så
klapper fælden hvis de er urimelige til"vurdering".

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 01:23

HouDy, VFR 750 Fj <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en

> dvs at Peter ikke må hente nummerpladen på motorkontoret efter at han
> har været til syn og har betalt den foreløbige afgift?

Akkurat!!!!!

> [...]
men så
> klapper fælden hvis de er urimelige til"vurdering".

Yes!
Og derudover kan man forestille sig at vurderingsmændene ikke er
tilbøjelige til at lade sig diskutere ned i pris, når de ved at "fælden
er klappet" :-/

Hvis du gider køre efter det kan du få den vurderet tidligere i et andet
distrikt (der er under alle omstændigheder de samme vurderingsfolk at
det drejer sig om) !

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 03-04-01 08:44

> [...]

> onsdag, så den må jeg ikke komme med da de skal have en uges forberedelse
> derfor skal så vente til næste "vurdering" d.16. maj !!!!

Hmm en af mine makkere har netop betalt afgift på en GSXR750 og der var
samme bøvl med at de skulle have en uge. Men nu skulle han ret asap igang
med at bytte motoren ud med en 1100 så han havde ikke tid til at vente på
næste vørdisyn, og han fik da på få minutter overtalt T/S til at det ikke
var nædvendigt at de skulle have 5 dage. Så der er muligvis en lille snert
af fleksibilitet i det offentlige system.

Mads Lund
Ninja9RT