Andet multimedie
bentjuul 3670
Razor Boomslang mus og Photoshop...
Fra : Thomas

Dato : 02-04-01 09:58

Jeg stod og kiggede på en mus i en PC-butik i lørdags. Musen var en Razor
Boomslang som er bygget til PC-spil. Den har en meget høj præcision, så man
har bedre kontrol over sit PC-spil.

Så var det jeg tænkte: den må vel have samme præcision i Photoshop og dermed
være god til fritlægninger og andet præcisionsarbejde. Er der nogen der har
nogle erfaringer med denne mus i Photoshop. Jeg ville have købt den med det
samme, men fandt så prismærket på 899,-. Det er lidt mange penge for en mus,
men hvis den er bedre i Photoshop vil jeg have sådan en.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-04-01 11:09

Hvad med en pen i stedet, de er billigere ?
http://www.ergo-pen.dk/Shop/valgsider/vareoversigt4.asp?kategori=21

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 02-04-01 11:34

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med en pen i stedet, de er billigere ?
> http://www.ergo-pen.dk/Shop/valgsider/vareoversigt4.asp?kategori=21

Jeg tror at det er nemmere at spille UT med en mus...

Jeg har en enkelt gang prøvet en pen, og var ikke ret begejstret. Men det
kan da godt være, at det er den rigtige løsning.

Er der flere derude der bruger en pen i stedet for en mus til Photoshop, og
hvad er jeres erfaringer?

Fra : Madsen

Dato : 02-04-01 11:46

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Er der flere derude der bruger en pen i stedet for en mus til Photoshop, og
> hvad er jeres erfaringer?

Jeg købte en pen, men den står nu i skabet og samler støv.
Uanset hvor meget jeg forsøgte, så synes jeg det er meget
nemmere med min Logitech Cordless Mouseman Wheel.
(optisk wannabe!)

Godt nok var det kun en Wacom Graphire jeg købte, men jeg
må sige at have voldsomme problemer med en pen.
Det var ikke til at komme til knapperne og jeg fik langt mere
ondt i hånden end jeg nogensinde har haft med en almindelig
mus.

Boomslang har jeg også haft i tankerne, men da jeg hørte at
Logitech kommer med en trådløs optisk i løbet af et par måneder,
så valgte jeg at droppe den forholdvis dyre boomslang.
De snakker om at den kører i en opløsning på 2000 dpi. hvor f.eks
den nye trådløse optiske fra Logitech »kun« kommer til at køre i
800 dpi. Jeg har ingen anelse om hvor meget den forskel i dpi gør
når man snakker mus, men det er da en væsentlig forskel i tallet
må man sige.

Der er en del snak om boomslang i news:dk.edb.hardware
Godt nok ikke vedrørende Photoshop, men snarere om hvor god
den er til spil. De fleste der har købt den lyder til at være tilfredse
på det punkt.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 02-04-01 21:10

> [...]
> 800 dpi. Jeg har ingen anelse om hvor meget den forskel i dpi gør
> når man snakker mus, men det er da en væsentlig forskel i tallet

Jeg har købt sådan en Boomslang i dag, men de havde kun 1000 dpi udgaven på
lager, så jeg måtte nøjes med den. Man skal vist lige vænne sig til at holde
på den. Jeg har før brugt Microsoft Intellimouse Explorer, som jeg har været
meget tilfreds med.

Jeg har kun lige spillet UT i et par timer med musen, men den ser ud til at
køre meget godt, der sidder i hvert fald nogle mopsede spiller rundt om i
verden...

Nu skal det blive spændende at prøve den i den "virkelige verden". Jeg synes
dog at scroll-wheel'et gør meget stramt i forhold til min MS mus.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Madsen

Dato : 02-04-01 21:36

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Jeg har kun lige spillet UT i et par timer med musen, men den ser ud til at
> køre meget godt, der sidder i hvert fald nogle mopsede spiller rundt om i
> verden...

De drøner nok lige ned efter den forkromede 2000 udgave,
så de kan give dig nogle seriøse bøllebank retur. ;)

> Nu skal det blive spændende at prøve den i den "virkelige verden". Jeg synes
> dog at scroll-wheel'et gør meget stramt i forhold til min MS mus.

Det kunne da være spændende at høre om den holder i
virkelighedens verden mht. fritter i Photoshop osv.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 03-04-01 08:15

> De drøner nok lige ned efter den forkromede 2000 udgave,
> så de kan give dig nogle seriøse bøllebank retur. ;)

Der var vist et par stykker, som allerede havde den...

> Det kunne da være spændende at høre om den holder i
> virkelighedens verden mht. fritter i Photoshop osv.

Jeg har lige testet den lidt i PS, og den ser umiddelbart ud til at være
god. Man skal dog lige bruge noget tid på at vænne sig den anderledes
udformning. En ting som er smart, synes jeg, er at man kan indstille
hastigheden på musen via en genvej på musen (holde en knap nede og køre med
scrollwheel'et), så man kan eksperimentere med forskellig følsomhed uden at
skulle forlade programmet man arbejder i. Om det så er noget man kommer til
at bruge fremover ved jeg ikke, men er i starten er det meget rart at kunne
prøve sig lidt frem på en nem måde.

Fra : Jakob Thorsø

Dato : 03-04-01 09:12

Hej NG

Jeg fandt det her site om musen: http://www.razerzone.com/ det skulle vist
besvarre en hel del !!!

MVH Jakob

Fra : Thomas

Dato : 03-04-01 14:32

> Jeg fandt det her site om musen: http://www.razerzone.com/ det skulle vist
> besvarre en hel del !!!

Den findes ikke ifølge min browser...

Fra : Aggy

Dato : 03-04-01 16:57

Virker sku fint nok her

- Anders

Thomas <flash4@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9acj6j$dhl$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 03-04-01 17:18

"Aggy" <dsl38495@vip.cybercity.dk> skrev:

> Virker sku fint nok her

Mystisk. Virker heller ikke her.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 03-04-01 20:03

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en

> Mystisk. Virker heller ikke her.

Nu når jeg er kommet hjem, kan jeg godt se den her... endnu mere
mystiskt...

Fra : storm

Dato : 03-04-01 20:20

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev

> Nu når jeg er kommet hjem, kan jeg godt se den her... endnu mere
> mystiskt...

Jamen, måske er det ikke så mystisk, det hæger nok sammen med dine
internetindstillinger og hvilke tilladelser du har til cookies, scripts
o.lign. dels i "sikkerhed" og i "avanceret". Din arbejdsplads har måske
skrappere sikkerhedsforanstaltninger.
Bare et gæt.

Venlig hilsen nina

Fra : Madsen

Dato : 03-04-01 23:07

"storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> Jamen, måske er det ikke så mystisk, det hæger nok sammen med dine
> internetindstillinger og hvilke tilladelser du har til cookies, scripts
> o.lign. dels i "sikkerhed" og i "avanceret".

Ja eller også er det bare siden der kokser for jeg kan komme
ind nu. Da jeg skrev sidst fik jeg bare en "404. not found"
Nu stryger jeg lige derind uden at have ændret noget på
sikkerhedsindtillingerne.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 04-04-01 07:38

> [...]
> internetindstillinger og hvilke tilladelser du har til cookies, scripts
> o.lign. dels i "sikkerhed" og i "avanceret". Din arbejdsplads har måske

Det kunne det godt have været, men nu er det mig, der sidder og deler
tilladelser ud, så jeg har selvfølgelig fuld adgang

Fra : storm

Dato : 04-04-01 19:48

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev

> Det kunne det godt have været, men nu er det mig, der sidder og deler
> tilladelser ud, så jeg har selvfølgelig fuld adgang

Jeg kommer altid galt afsted når jeg skal spille klog....
(Men nu har jeg sendt dig en Mac-Popchar, hvis du nu ikke havde fået den!)

:-\ nina

Fra : Thomas

Dato : 05-04-01 07:29

> (Men nu har jeg sendt dig en Mac-Popchar, hvis du nu ikke havde fået den!)

Det havde jeg ikke, så jeg takker og bukker.