Råd vedr karburator kawa Z650 79
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-01 07:28

Så fik vi skiftet starterkoblingen på kawaen, og tak for de gode råd
her på NG.
Nu viser det sig at den ikke går jævnt, og ikke på alle cylindere hele
tiden!.
Grunden er den at der er nogle "ånderør" udefra, der sikkert skal
sidde en slange på og føre et sted hen. Når man lukker dem går den
rent på alle cylindere.
Et rør, og kun på nr. 2 carb, fører ned til porten i indsugningssiden.
På 2 andre carb fører røret ned til svømmerhuset.
Hvordan skal det rigges til?
Glæder os vældigt til at få løsningen.
mvh - Arne og svoger

Fra : Mads Lund

Dato : 02-04-01 08:37

> [...]
> Et rør, og kun på nr. 2 carb, fører ned til porten i indsugningssiden.
> På 2 andre carb fører røret ned til svømmerhuset.

De to rør på karburatorene er udluftninger til smømmerhusene, der skal sikre
at der er samme tryk i smømmerhusene som i indsugningen. Men det har intet
med sagen at gøre

Den studs der sidder ved cylinder 2 på cylindersiden af karburtatoren er til
at give vaccum til forskellige ting. Normalt føres der en slange op til
bensinhanen, da denne ofte er udstyret med en vaccum ventil. Hvis du ikke
har vaccum hane paa, skal studsen blot afblaendes.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-01 09:21

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse
snip.............
> har vaccum hane paa, skal studsen blot afblaendes.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT

Tak for det -
Der er ikke nogen ekstra studser på benzinhanen, selv om det godt
kunne se ud som om der har været (forskellige ukurrante skruer) - det
er vist nok en værre rodemaskine vi har fået fat i - vi prøver!
Vh. Arne

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-01 12:13

> [...]
skal sikre
> at der er samme tryk i smømmerhusene som i indsugningen. Men det
snip

Hej igen - altså ikke for at være bøvlet.............
......jeg kom til at tænke på at de 2 studser der ender nede i
svømmerhuset (og kun på de 2 af karburatorerne)jo kommer udefra, og
derfor ikke kan udligne nogen trykforskel til indsugningen?

Fra : Armand

Dato : 02-04-01 13:04

Arne Lorenzen <aclo@mail.dkx> skrev i en
> [...]
> svømmerhuset (og kun på de 2 af karburatorerne)jo kommer udefra, og
> derfor ikke kan udligne nogen trykforskel til indsugningen?

- - - -levering af atmosfære"tryk" til svømmerhuset!

--
Armand

Fra : Mads Lund

Dato : 02-04-01 13:15

> Hej igen - altså ikke for at være bøvlet.............

Nå ikke

> .....jeg kom til at tænke på at de 2 studser der ender nede i
> svømmerhuset (og kun på de 2 af karburatorerne)jo kommer udefra, og
> derfor ikke kan udligne nogen trykforskel til indsugningen?

Nej det var nok en talefejl, der skal trykudlignes til guds fri natur (ofte
luftfilterkassen for ikek at få snavs derind) Når man sætter turbo på,
trykudligner man til indsugningsplenum for ikke at have nogen trykforskel
over hoveddysen.

MAds Lund
Ninja9RT