Crashes happen
Fra : Per Madsen

Dato : 04-12-00 20:01

Hej ng
Fik lige dette fra "MacWorld's daily tip", som jeg syntes jeg ville give
videre:

Today's Tip: Crashes Happen

Tip level: Intermediate

Any application that requires Apple's CarbonLib extension (AppleWorks
and StuffIt Expander 6.0, for example) will crash with a Type 3 or
Type 10 error if the Internet Config Extension extension is missing
from the System Folder's Extensions folder.

mvh
Per

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 05-12-00 00:25

Apple Carbon Lib har netop fået fjernet fluebenet i mine udvidelser her i
weekenden da der var begyndt at fore komme crashes og det blev værre og
værre.
Tilsyneladende har det hjulpet.
Udvidelsen er formentlig blevet installeret med Stufflt.
Kører (stadig) OS8.1 DK Grå G3/233

Mvh.
MacAllan

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 05-12-00 08:59

Allan N. Pedersen <d193@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
> værre.
> Tilsyneladende har det hjulpet.
> Udvidelsen er formentlig blevet installeret med Stufflt.

Mærkværdigt - Carbonlib er blot et delt biliotek, og har ikke nogen
udvidelses-fuktion (patcher ikke kode efter startup).

Du skal huske, at uden Carbonlib er der en del programmer du ikek kan
køre, fx. StuffIt6, Napster, AppleWorks 6...

> Mvh.
> MacAllan

Hov! Der er copyright på det navn, vil du betale nu eller senere! ;)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 05-12-00 23:21

Tjaee - du har ret Stufflt skal bruge den så den har igen fået et flueben.
Kørte ellers både søndag og mandag uden problemmer - men da jeg ville
genstarte i aften efter en installation var den ikke meget for at genstarte
frivilligt så det blev på den hårde måde.
Kører dog nu efter en omgang diskwarrior.

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) wrote:

> [...]
>
> Du skal huske, at uden Carbonlib er der en del programmer du ikek kan
> køre, fx. StuffIt6, Napster, AppleWorks 6...

Er det pølsemanden du tænker på?

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 06-12-00 15:45

> [...]

> frivilligt så det blev på den hårde måde.
> Kører dog nu efter en omgang diskwarrior.

Ok. Er diskwarrior ikke overkill for alt andet end kritiske reperationer
af harddiske?

> Er det pølsemanden du tænker på?

Nej, det er faktisk en ag mine Mac-venner... :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-12-00 19:23

DJ Supreme (aka Peter Perlsø) <root@NOSPAM.com> wrote:

> Er diskwarrior ikke overkill for alt andet end kritiske reperationer
> af harddiske?

Nej den er netop meget skånsom ,idet den ikke pacher diskens struktur,
men derimod konstruer en ny....

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?