Hvilken Compiler?
Fra : Maxi

Dato : 11-07-03 21:53

Jeg vil høre, hvilken Java compiler I vil anbefale? Jeg har selv kigget lidt
på NetBeans og det ser ud til at den har ret mange gode funktioner. Jeg har
downloadet forskellige prøve versioner af compiler (bl.a. jbuilder, jcreator
osv) men jeg har endnu ikke besluttet mig hvilken et jeg vil benytte
fremover. Hvilken compiler bruger I og hvorfor har I vælgt lige netop den?

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-07-03 08:49

Maxi wrote:

> [...]
> jeg vil benytte fremover. Hvilken compiler bruger I og hvorfor har I vælgt

Det du nævner er ikke compilere med udviklingskit, som oftest er bundled med
JDK'en fra SUN.

Jeg har personligt brugt følgende i kronologisk rækkefølge:
Notepad
Kawa
Forte fra Sun
Intelli J

Jeg er hver gang skiftet da IDE'en nedenunder var bedre, lettere at bruge
mere gennemført.
Jeg har også testet IDE'ere så som JBuilder, Visual J++, Eclipse osv. Men
ingen af dem kommer i nærheden af Intelli J som uden tvivl er mit favorit
værktøj og det er efter min mening lysår foran de nævnte.

Men det er selvfølgelig smag og behag, og hvordan man kan lide sit værktøj,
nogle udviklere sværger også til editorer som VI eller Emacs.

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Robert Larsen

Dato : 12-07-03 14:03

Maxi wrote:
> [...]
> osv) men jeg har endnu ikke besluttet mig hvilken et jeg vil benytte
> fremover. Hvilken compiler bruger I og hvorfor har I vælgt lige netop den?

Hmmmm...jeg vil prøve at svare på det du spurgte om og på det jeg tror
du mente

Du spurgte om hvilken compiler vi bruger.
Den compiler jeg bruger hedder Jikes og er ca. 10 gange så hurtig som
Suns egen javac. Den kan downloades fra
http://oss.software.ibm.com/developerworks/opensource/jikes/

....men jeg tror du mente "Hvilket IDE bruger I"
Jeg bruger ikke selv noget IDE. Jeg bruger Vim som editor under Linux og
Ant som build tool, men jeg har hørt meget godt om IntelliJ. Når jeg så
stadig bruger noget simplere er det en personlig præference. Vi er
stadig nogle syge individder, der foretrækker det sådan

Robert

Fra : Anders Holmbech Niel~

Dato : 15-07-03 05:30

Hey,

Jeg vil måske ikke gå så langt som at kalde dig "syg" bare fordi du bruger
Vim, men jeg vil dertil sige at vi også havde eb person på arbejdet der
sværgede til Emacs. Han havde endda selv lavet udvidelse til det. Men det
var først da han så Intellij Idea at han overhovedet overvejede at bruge
noget andet og det først efter at han havde prøvet det lidt at han nu bruger
Idea som det primære udviklings IDE.