JSP og beans
Fra : Maxi

Dato : 11-07-03 21:42

Jeg har hele dagen idag prøvet at Benytte Beans og JSP, men har ikke kunne
få det til at fungere. Jeg får fejl meddelser som jeg kopieret herind lidt
længere nede. Jeg bruger NetBeans compileren. For mig at se er det som om
den ikke kan finde classen "UserData.class".
Jeg er lige begyndt at anvende NetBeans compileren så jeg er ikke så gode
inde i det endnu. Men den har en TOMCAT så jeg formoder at den selv sørger
for at ligge beans klassen det rette sted. Eller er der noget jeg har
overset/ikke ved??

---------Fejl (samme type fejl ialt 6 styks)--------------
symbol : class UserData
location: class org.apache.jsp.SaveName$jsp
UserData user = null;
^
SaveName$jsp.java [59:1] cannot resolve symbol
symbol : class UserData
location: class org.apache.jsp.SaveName$jsp
user= (UserData)
^

---------GetName.html---------------
<HTML>
<BODY>
<FORM METHOD=POST ACTION="SaveName.jsp">
What's your name? <INPUT TYPE=TEXT NAME=username SIZE=20><BR>
<P><INPUT TYPE=SUBMIT>
</FORM>
</BODY>
</HTML>

-------NextPage.jsp----------
<jsp:useBean id="user" class="UserData" scope="session"/>
<HTML>
<BODY>
You entered<BR>
Name: <%= user.getUsername() %><BR>
</BODY>
</HTML>

-----SaveName.jsp-----------
<jsp:useBean id="user" class="UserData" scope="session"/>
<jsp:setProperty name="user" property="*"/>
<HTML>
<BODY>
<A HREF="NextPage.jsp">Continue</A>
</BODY>