Argumenter til CallableStatement (StoredPr~
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 10-07-03 20:30

Hej NG.

Jeg har en StoredProcedure på en M$ SQL Server, hvor der er defineret en
parameter @UserID varchar(8).

Nå jeg så i java prøver at sætte denne parameter, får jeg en
UnsupportedOperationException.

CallableStatement cd connection.prepareCall("{call GetUserData}");
cs.setString("@UserID", userID);
resultSet = cs.executeQueru();

Hvis jeg erstatter "@UserID" med 1, får jeg en NullPointerException i
stedet.
Koden virker fint med procedurer uden argumenter.

Hvordan sætter jeg værdien af en parameter til en procedure?

c",)
Stefan

Fra : Filip Larsen

Dato : 10-07-03 20:50

Stefan Kristensen skrev

> [...]
> Koden virker fint med procedurer uden argumenter.
>
> Hvordan sætter jeg værdien af en parameter til en procedure?

Så vidt jeg husker skal du skrive det som

CallableStatement cs = connection.prepareCall("call GetUserData(?)");
cs.setString(1, userID);

dvs. med et ?-tegn for hver parameter du ønsker at sætte.

--
Filip Larsen

Fra : Filip Larsen

Dato : 10-07-03 21:06

Jeg skrev

> CallableStatement cs = connection.prepareCall("call GetUserData(?)");

Ups, jeg glemte tuborg-parenteserne:

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 10-07-03 21:16

> Så vidt jeg husker skal du skrive det som
>
> CallableStatement cs = connection.prepareCall("call GetUserData(?)");
> cs.setString(1, userID);
>
> dvs. med et ?-tegn for hver parameter du ønsker at sætte.
Yep, det var sådan.
Mange tak.

Stefan