Kære Nik - læs lige her og svar !!!!!
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-07-03 08:43

Hej Nik

Kan du ikke skrive følgende:

hvad er det præcist for en Mac du har ?

sidder der noget 3. parts udstyr i den ?

RAM ?

antal hardiske ?

perifært udstyr ?

hvorfor er det lige at du ikke kan nøjes med en ren OS X Maskine ?

Altså kort og godt hele dit set up ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Nik

Dato : 18-07-03 10:00

> [...]
>
> antal hardiske ?
>
> perifært udstyr ?
>
> hvorfor er det lige at du ikke kan nøjes med en ren OS X Maskine ?

Hejsa

Jo, naturligvis! ...sorry:

Jeg har en G4 Sawtooth 400 mhz
System 9.2.2
640 mb Ram
512 mb ValueRam fra Kingston (kender ikke de andre blokkes oprindelse)
1 Harddisk, intern 8 GB (sørgelig lidt, jeg ved det...)

Epson 740 printer
AGFA Snapscan 1212u
Quedrive "iMac-design" extern usb-brænder.
....og så en trackball fra Logitech.

Jeg kan måske godt nøjes med en ren OSX-maskine, men mit problem er jo at de
programmer, jeg bruger mest (Photoshop, Dreamweaver mm.), ikke er
"tilgængelige" for mig (
Jeg véd godt at man sagtens kan harcelere over denne holdning; men betænk så
lige at som fattig studerende har jeg jo ingen som helst mulighed for at
bruge PS, men må lade mig nøjes med dårligere programmer. Mind U; jeg er
AMATØR-KUNSTNER!!! -jeg tager/får ingen penge for det jeg laver (ellers
ville det være noget helt andet!!!) ...og jeg har altså ikke 10.000 kroner +
3.000 pr update til Photoshop

....samtidig har jeg haft en del start-problemer i OSX: Ved sidste opsætning
kunne jeg dog komme på nettet osv....jeg manglede bare at få mit
mail-program op at køre (men det skyldes sikkert noget mig-tumpethed

Jeg er ked af at jeg ikke fik meddelt maskine-spec's før...my bad

Nik
galestreger

Fra : Mikael Kern

Dato : 18-07-03 10:22

Nik wrote:

> Jeg har en G4 Sawtooth 400 mhz

Det har jeg også, og efterhånden har jeg fået styr på den - ikke
mindst OS X og OS 9.2.2.
Det fungerer fint hos mig uden problemer. MS Office og Photoshop
virker også.

Mail til mig hvis du har flere problemer på: kern snabela kern dk

Den bedste investering du kan gøre, er en ny harddisk på min. 40 GB.
Og jeg hjælper gerne med at skifte; det er pærelet

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-07-03 10:27

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> [...]
>
> Den bedste investering du kan gøre, er en ny harddisk på min. 40 GB.
> Og jeg hjælper gerne med at skifte; det er pærelet

Helt enig med Kern.

Køb en ordenlig harddisk fra Seagate. minimum 40 GB.

Spørg os inden du køber.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-07-03 11:09

Nik <nik@galestreger.dk> wrote:

> [...]
> 512 mb ValueRam fra Kingston (kender ikke de andre blokkes oprindelse)
> 1 Harddisk, intern 8 GB (sørgelig lidt, jeg ved det...)

Har samme Mac som din, blot ikke så meget ram, men til gengæld med en 80
gig. Seagate Barracuda IV harddisk i. Det kan anbefales at skifte disk.
Det gør din Mac lidt mere lydløs og hurtigere. Min kører OS X og OS 9
uden problemer. Så det skal nok lykkes for dig er jeg sikker på.

P.S. Afhængig af hastigheden på din brænder ville det måske være en ide
at smide den i Mac'en. USB forbindelsen lader dig maks brænde med 4 x
speed. Så ku' du jo smide din 8 gig. harddisk i din Quedrive kasse og få
en bærbar harddisk ud af det. (Altså hvis du køber en ny harddisk til
Mac'en.) Kønt bliver det måske ikke, men du bruger måske dine enheder
mere effektivt/økonomisk.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |