Skal jeg købe mig en mac?
Fra : Ask

Dato : 17-07-03 00:30

Hej NG

Nu har jeg længe brugt windows og flirtet lidt med linux og været relativt
glad for begge. Mit spørgsmål er så, om OSX formår at kombinere unix og den
flotte ui på en god måde? Kan man køre alle deamons der findes på unix/linux
på OSX (efter en recompile) og er adgangen til filstrukturer, scripts etc.
lige så god under OSX som under linux?

Og så lige et sidste; er der nogen her i gruppen der har testet den nye
G5??? Den ser bare for cool ud :)

thnx...
../ask

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-03 10:51

"Ask" <ask@_REMOVE_THIS_IF_YOU_WANNA_MAIL_ME_MinReklame.dk> writes:

> Nu har jeg længe brugt windows og flirtet lidt med linux og været relativt
> glad for begge. Mit spørgsmål er så, om OSX formår at kombinere unix og den
> flotte ui på en god måde?

Ja.

> Kan man køre alle deamons der findes på unix/linux på OSX (efter en
> recompile)

Nej. OS X er mere BSD end Linux og Linuxprogrammer kan derfor ikke
altid køres direkte. Der sker store fremskidt med at få porteret
programmer, og disse er nemme at installere.

Som grundregel er de samme programmer tilgængelige vhis du installerer
X11.

Næppe. Den leveres først til efteråret.
http://bigfoot.com/~thunderbear