eMac v. ISDN!
Fra : Kristoffer Thomas Ha~

Dato : 15-07-03 10:10

Hey folkens håber i kan hjælpe.

Jeg har købt en eMac og eftersom, at der er ISDN der hvor den skal stå, blev
jeg nødt til at købe et usb-modem med til den.

af den kloge sælger fik så et Draytek 128 minivigor med i købet. Men det
spiller ikke.

Jeg synes heller ikke der står "modem" noget sted på emballagen, der står
derimod "TA" som åbenbart står for terminal adapter.... Mangler jeg så et
isdn modem eller hvad?

Jeg har på fornemmelsen, at det er ovenstående, der er problemet, men måske
er der nogen der har erfaring med noget lignende.

På forhånd tak, og ekstremt god sommer til alle.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-07-03 15:42

Kristoffer Thomas Hartwig <kristoffer@hartwig.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har på fornemmelsen, at det er ovenstående, der er problemet, men måske
> er der nogen der har erfaring med noget lignende.

ISDN-modems hedder TA - det findes der en lang teknisk forklaring på,
som er ligegyldig her.
Problemet er nok, at du mangler at installere en driver - fulgte der
ikke en cd med? Ellers må du ud på nettet og hente en hos producenten.
Samme bør der finde en manual - sandsynligvis som pdf-fil, der forklarer
hvordan du skal klare opsætningen.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-07-03 21:36

On Tue, 15 Jul 2003 11:09:46 +0200, Kristoffer Thomas Hartwig
> [...]

> jeg nødt til at købe et usb-modem med til den.
>
> af den kloge sælger fik så et Draytek 128 minivigor med i købet. Men det

Eek, de sutter. Husk at hente driveren til osx 10.2. Jeg har skullet
hjaelpe en med samme isdn adapter, og tdc havde hente de nye drivere, bare
til 10.1 (altsaa ikke de nye). TDC fatter minus.

- Jens