Opgradering af Powerbook 1400c
Fra : Torben Rasmussen

Dato : 09-07-03 09:28

Hejsa, jeg har fået en Powerbook 1400 c foræret, og har nu læst mig til den
skulle kunne opgraderes til noget der hedder G3.
Men kan ikke rigtigt finde nogle steder, der fortæller om priser, osv.

Måske nogen her vidste noget om det, eller havde noget sådant liggende, som
de ville af med billigt.

Der sidder forresten en Powerpc 603e 117 processor i maskinen nu.

MvH
Torben _ 7000 Frederica

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 09-07-03 10:34

Du kan måske finde noget på eBay <http://www.ebay.com>

> Måske nogen her vidste noget om det, eller havde noget sådant liggende, som
> de ville af med billigt.

Jeg tror ikke det er en billig opgradering, jeg ville ikke købe en, hvis
det var min maskine. Det ikke er pengene værd.

Hvis du ikke kan leve med hastigheden (eller mangel på samme) så tror
jeg dine penge er givet bedre ud ved at købe en brugt PowerBook G3,
eller måske en brugt iBook.

> Der sidder forresten en Powerpc 603e 117 processor i maskinen nu.

Den kan opgraderes til 166 MHz, ved at putte en anden processor i.

Magnus
--
If it isn't broken, fix it till it is

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-07-03 11:05

> [...]

> skulle kunne opgraderes til noget der hedder G3.
> Men kan ikke rigtigt finde nogle steder, der fortæller om priser, osv.

En af producenterne (måske den eneste) af det kort du efterlyser hedder
Sonnet. Deres website hedder www.sonnettech.com og siden med den
efterlyste kort er http://www.sonnettech.com/product/crescendo_pb.html

Jeg kan se at kortet forhandles i DK af www.macxpres.dk. De vil gerne
ha' kr. 2698,- ekskl. moms så helt billigt er det jo ikke.

Kortet fik dog en god modtagelse da det i sin tid kom frem. Jeg husker
at www.macworld.com anmeldte det og roste det. Men husk på at skærm,
batteri, ram mængde også har betydning for hvor god en bærbar du rent
faktisk får. Måske var pengene bedre brugt på en nyere brugt bærbar
iBook. Eller du kunne vælge at leve med 1400 som den er. Den er jo en
fin lille bærbar Mac, hvis man blot udstyrer den med den rigtige version
af Mac OS og de rigtige programmer.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 09-07-03 12:55

Takker for svarerne, så skal jeg bare finde en 166 mhz udgave af den 603e
cpu ANYONE ???????

Det lyder vist til at være det bedste at gøre, for bare at sparke lidt mere
liv i den billigt :)

MvH Torben