Pludselig dødsfald...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-07-03 13:52

Hej...

Jeg har den kedelige meddelelse, at... nå nej...., - men faktum er
flg... - En PM 4400, der har stået ca. 3 uger uden at være blevet brugt,
er pludselig fuldstændig død. - Ingen reaktion af nogen art, hverken på
tastatur eller på computeren....

Det er ikke PRAM batteriet, der er lige kommet nyt i, og den har kørt
fint indtil nu. - Kan det være strømforsyningen? - kan den 'bare' sådan
stå og 'dø' uden videre? - Eller kan der være kommet en 'fejlstrøm'
(forhøjet spænding), som kan have slået gennem stikkontakten på vægggen
og op i computeren i forbindelse med de her grimme tordenbyger, vi havde
for ca. 3 uger siden?

På vegne af en meget ked a'et 13-årig pige.
mvh. Erik Richard

PS. Jeg har aldrig selv oplevet noget tilsvarende.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 08-07-03 15:01

On Tue, 08 Jul 2003 14:51:42 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej Erik

Det kan fint værer torden, der har "slået din Mac ihjel", da jeg har
oplevet det samme hos mange PC'er, mens jeg arbejdede hos en PC forhandler i
2000.
Hvergang, der var et torden vejrer kunne vi være sikker på at have
en "bunke" kunder der skulle have deres PC reperareret. (Hvad der oftest
ikke kunne betale sig, fordi, når man begynder at "rykke i PC'en" opstår der en
lang række flere fejl. Spørg mig ikke hvorfor?!?!?)

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-07-03 14:10

> [...]

> flg... - En PM 4400, der har stået ca. 3 uger uden at være blevet brugt,
> er pludselig fuldstændig død. - Ingen reaktion af nogen art, hverken på

Lige ved siden af bundkortets stik til strøm sidder der et sort stik med
betegnelsen soft pwr. Det stik har det med at gå løs. Hiv lidt op og ned i
det, så går den nok i gang igen.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-07-03 15:34

In article <3F0ABE56.8C404866@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard Sørensen
<kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> for ca. 3 uger siden?
>
> På vegne af en meget ked a'et 13-årig pige.

Hvis det viser sig at det er tordenvejret der er skyld i miseren - så
kontakt mig direkte på brita-villy@adslhome.dk
Vi har en PM 4400 der står i kælderen og samler støv - den må hun få
hvis hun - eller en anden (selvf.) gider hente den i Hammel.
Vi kan da ikke ha´ at hun går og er ked á et.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-07-03 01:35

Hej Villy

Du skal have tak for dit tilbud, men jeg har selv 14stks. stående, så hun får
bare en 'bytter', - og så prøver jeg lige Martin E.'s trick med stikket, - det
ku' jo være, at det var nok...

Jeg synes, det er dejligt at se, at der er nogle, der gider gøre sig den
anstrengelse, der kan være for folk, der kommer fra 'langtbortistan' - her
Somalia, - at de satser på også at lære at skrive dansk! - Og så vil hendes mor
gerne kunne skrive til noget af sin familie, der stadig befinder sig et eller
andet sted, - vel at mærke på somali, - så jeg har fundet et par gode skrifter
til det også...

Så hvis du selv kender en flygtning/indvandrer derude omkring, der gerne vil
lære at skrive dansk, så sæt den op med Mac OS 9.1DK. Installer også ALK og
CELK (arabic og centraleuropena LK). Læg MSO 98 samt Nisus Writer 5.1.3 på den,
så kan den skrive de fleste af de sprog, som der vil være brug for til stort
set alle de arabisk talende og en stor del af de afrikanske, da der bruges
mange af de specialtegn, der er i CELK på mange afrikanske sprog.

Den kører fint med 9.1 med 32mb RAM med VM slået til og med 64mb uden VM.

Kommer du til at mangle Nisus Writer 5.1.3, kan du få den hos mig. Nisus
Software har doneret et serienr. til formålet, så det følger med. Bliver det
aktuelt, så kontakt mig bare.