PTP (Picture Transfer Protocol) og OSX
Fra : Storm

Dato : 05-07-03 10:16

Jeg har denne weekend lånt et pivat Canon IXUS 400 til at prøve af.
Nu fik jeg det stukket hurtigt i hånden og fik ikke software cd-en med
og heller ikke hardware manualen. (Derimod software manualen).

Nå det er nu til at gå til uden manual, men jeg vil jo gerne se mine
billeder på Maccen.

Når jeg tilslutter kameraet med USB kan jeg ikke se det i iPhoto:
No camera is selected.

Jeg kan heller ikke få noget til at ske med OS X's Image Capture:
No Image Capture device connected.

Havde jeg haft cd'en havde der jo ligget software til det, men søger jeg
efter en driver på nettet får jeg at vide:

1. Umiddelbart har http://www.apple.com/iphoto/compatibility/camera.html
ikke en driver til IXUS 400.

men..

2. PTP (Picture Transfer Protocol)
The IXUS 400 supports PTP, a standard protocol. This allows driver-less
image communications with computers when combined with recent
operating systems (Windows XP or Mac OS). A computer using this
system will automatically select the correct drivers for the camera
without needing to install them. On older operating systems a driver
is still required to be installed.

- Er det sidste her noget jeg kan bruge: Altså kan jeg hente billederne
via PTP uden nogen driver - og hvordan gør jeg det?

Det kunne jo være der var nogen her der kunne hjælpe?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 05-07-03 14:44

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> billeder på Maccen.
>
> Når jeg tilslutter kameraet med USB kan jeg ikke se det i iPhoto:

Når jeg skal overføre billeder fra mit IXUS 330 til computeren, flytter
jeg det hjulet til billedframvisming, og derefter tænder kameraet så
sker der noget.
Hjulet jeg snakker om er det hvor man ændre om man vil bruge automatik,
manuel, eller film.
Jeg mener at det er ens på både IXUS330 og 400
--
Frederik Sørensen
http://www.frynse.dk

Fra : Storm

Dato : 05-07-03 14:56

Frederik Sørensen <fsenREMOVE@mac.com> wrote:

> [...]
> manuel, eller film.
> Jeg mener at det er ens på både IXUS330 og 400

Bingo - tusind tak - den hjælp er jeg rigtig glad for

--
Venlig hilsen Nina Storm