Kan ikke printe
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-07-03 21:51

Jeg er rendt ind i et alvorligt problem: Lige pludselig kan konens iMac
ikke printe. Det er en DV SE - 400Mhz G3 der kører 10.2.6. og printeren
er en Canon BJC3000 der kørte via gimp-print.
Nu sker der bare det, når man sender noget til udskrift, at den godt nok
sender det til printcenter der starter, men derefter forsvinder det
sporløst.
Jeg har geninstalleret gimp-print, og repareret disktilladelser, men
lige lidt hjælper det.
Problemet er kommet efter at iMac'en gik totalt i sort for et par dage
siden, hvor den var gået på vågeblus, og var umulig at vække igen.

Nogen forslag?

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 04-07-03 02:22

"Kaj Christiansen" <kajc@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Problemet er kommet efter at iMac'en gik totalt i sort for et par dage
> siden, hvor den var gået på vågeblus, og var umulig at vække igen.

Måske skal du også prøve at installere ESP Ghostscript igen...

/Carsten

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-07-03 06:54

Carsten Dut Larsen <dut@SPAMxmac.com> wrote:

> "Kaj Christiansen" <kajc@ofir.dk> wrote in message

> Måske skal du også prøve at installere ESP Ghostscript igen...
>
> /Carsten

Har ikke været nødvendig tidligere, og det gav intet resultat at
installere den.

mvh.
Kaj.

P.S. Jeg glemte at fortælle at jeg fik den igang igen efter det store
crash forleden, men midt imellem to udskrifter i går holdt den op med at
virke.
I øvrigt sker der det samme når jeg beder den om at gemme som pdf som
når jeg beder den om at printe - den går øjensynligt i gang, men så
forsvinder filen undervejs- gad vide hvor den sender dem hen?

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-07-03 15:14

> [...]

> Nu sker der bare det, når man sender noget til udskrift, at den godt nok
> sender det til printcenter der starter, men derefter forsvinder det

Jeg svarer lige mig selv, hvis der er andre der skulle løbe ind i samme
problem:
Løsningen var, at installere "Unofficial Canon BJC-3000 driver "
Det er et hack der laver lidt om på en anden Canon-driver, og det
virker.
Hvorfor 'gimpen' så ligepludselig ikke ville mere, og hvor den sendte
printfilerne hen er stadig en gåde...

mvh.
Kaj.
--