Sari og adresser
Fra : Storm

Dato : 03-07-03 20:12

Til mit brug er Ammentorps tip om at lade Safari åbne nye vinduer i
bookmarks ideelt. Men hvad med "Adresse Bogen", skal den udfyldes
manuelt - kan man ikke importere en folder fra iMails Adressebogd
f.eks.?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-07-03 21:55

Storm wrote:

> [...]
> bookmarks ideelt. Men hvad med "Adresse Bogen", skal den udfyldes
> manuelt - kan man ikke importere en folder fra iMails Adressebogd

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, kan du uddybe lidt?

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?

Fra : Storm

Dato : 04-07-03 10:46

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, kan du uddybe lidt?

Jeg fandt ud af det. Jeg troede Safaris adressebok kunne indeholde
e-mail adresser, det gør den jo ikke - den gengiver kun navn og url.
indtastet i iMails adressebok. Har jeg ingen url'er i iMails
adressekartotek komer de ikke med i Safaris adressebok.
- Tjah, hvad er lige det helt smarte ved det?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-07-03 10:48

Storm wrote:

> [...]
> adressekartotek komer de ikke med i Safaris adressebok.
> - Tjah, hvad er lige det helt smarte ved det?

Umiddelbart synes jeg det er meget smart. Safari er en browser, ikke
en mail-klient, så jeg kan egentlig ikke se hvad du vil med
emailadresser i Safari.

Og hverken Mail eller Safari har nogen ingen adressebog. De benytter
blot begge din Adresse Bog, som er global for systemet.

   "The ability to enslave a planet is insignificant
   next to the power of the Macintosh" -- Darth Vader

Fra : Storm

Dato : 04-07-03 10:59

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Umiddelbart synes jeg det er meget smart. Safari er en browser, ikke
> en mail-klient, så jeg kan egentlig ikke se hvad du vil med
> emailadresser i Safari.

Forestillede mig bare at man kunne bruge en mailto funktion her, men det
kan man altså ikke.

> Og hverken Mail eller Safari har nogen ingen adressebog. De benytter
> blot begge din Adresse Bog, som er global for systemet.

Jeg har nemlig aldrig brugt Macs egen mail - kun Lotus Notes på Mac. Nu
ville jeg tage den i brug - så faktisk aner jeg intet om det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karl Antz

Dato : 04-07-03 11:23

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tjah, hvad er lige det helt smarte ved det?

Jo - jeg har f.eks. en del venner der har deres egne websites. Istedet
for at belemre min i forvejen lidt halv-gigantiske bookmarks-liste med
dem, kan jeg sætte dem på Bookmarks-bar'en og der fra åbne den -
Safari's Bookmarks-bar kan nemlig osse indeholde mapper.

Det har forøvrigt endnu en smart bivirkning: Jeg kigger routinemæssigt
på flere nyhedstjenester omkring Mac. Derfor har jeg sat disse tjenester
i en egen mappe i Bookmarks og sat denne mappe på Bookmarks-bar'en.
Klikker jeg nu på den og vælger i menu'en "Open in tabs", åbnes de alle
på en gang, og jeg kan i ro og mag læse dem.

Ganske fikst ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-07-03 11:29

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:
> [...]
> Klikker jeg nu på den og vælger i menu'en "Open in tabs", åbnes de alle
> på en gang, og jeg kan i ro og mag læse dem.

Det er nemlig en ekstrem sej måde, at få en hurtig "morgenavis"
præsenteret på - eksempelvis.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Storm

Dato : 04-07-03 22:06

> Det er nemlig en ekstrem sej måde, at få en hurtig "morgenavis"
> præsenteret på - eksempelvis.

Jeg gir´ mig - det er rigtigt lækker og hurtigt overblik. Fordelen ved
at have adressebogen specielt og ikke bare som enhver anden mappe er
selvfølgelig at så skal den kun opdateres et sted.
Her kan camino/chimera ikke være med.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-07-03 11:36

Karl Antz wrote:

> [...]
> Klikker jeg nu på den og vælger i menu'en "Open in tabs", åbnes de alle
> på en gang, og jeg kan i ro og mag læse dem.

Man kan også gå i Bookmarks og vælge Auto-Tab på en hel mappe, så skal
man blot klikke på mappen i Bookmarks Bar. For at åbne blot en enkelt
i den mappe kan man alt-klikke på mappen.

Sorry, no quote today.

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-07-03 15:33

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Man kan også gå i Bookmarks og vælge Auto-Tab på en hel mappe, så skal
> man blot klikke på mappen i Bookmarks Bar. For at åbne blot en enkelt
> i den mappe kan man alt-klikke på mappen.

æble klikke eller alternativt alt klikke
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på