OT: Kombivogn
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-07-03 21:26

Min kæreste og jeg skal have et barn til efteråret, og er begyndt at
kigge på barne/kombi-vogn, fordi vi har fået et mægtig godt tilbud på
en "Knorr Combi Klapvogn". Det er sådan een her:

http://www.askepotbabyudstyr.dk/graphics/pictures/2382_3_full.jpg

Men der er noget jeg ikke forstår, så her kommer nogle spørgsmål:

- Hvad er en "kørepose" for noget?

- Adskiller liften i en "Knorr Combi Klapvogn" sig fra lifen i en
alm. barnevogn?

- Kan man køre sig spædbarn rundt i en "Knorr Combi Klapvogn" om
vinteren, eller støder man her ind i en begrænsning
ift. tradtionelle barnevogne?

- Kan man lade sit spæde barn sove ude om vinteren i sådan en sat?

- Laver Apple baby-udstyr?

Jeg er meeeeeeeeeeget fristet til at købe "Knorr Combi Klapvogn" (den
er fed at se på, og et mægtig god tilbud), men kan ikke helt
gennemskue om jeg alligevel skal gå efter er skrummel af en gammel og
traditionel barnevogn.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Christian Bech

Dato : 02-07-03 21:31

On 02 Jul 2003 22:26:10 +0200, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Min kæreste og jeg skal have et barn til efteråret, og er begyndt at
>kigge på barne/kombi-vogn, fordi vi har fået et mægtig godt tilbud på
>en "Knorr Combi Klapvogn". Det er sådan een her:

Spammer! Du kunne da godt lige have en halv times tålmådighed inden du
sender en ny

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-07-03 21:43

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Spammer! Du kunne da godt lige have en halv times tålmådighed inden
> du sender en ny

Damn. Der snød gnus mig altså.

-j

Fra : Christian Bech

Dato : 02-07-03 21:48

On 02 Jul 2003 22:42:59 +0200, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Damn. Der snød gnus mig altså.

Hvis man ikke kan styre sin newsreader, findes der glimrende
alternativer. Fx Outlook Express >

I øvrigt meget forvirrende at jeg bliver nødt til at svare i to
grupper for at folk ikke skal gå glip af min holdning til kombivogne.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-07-03 21:56

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Hvis man ikke kan styre sin newsreader, findes der glimrende
> alternativer. Fx Outlook Express >

Så slapper vi af! Jeg har fuldstændig styr på min gnus. Blot var jeg i
gang med at vaske tøj, og kom derfor i tvivl om jeg havde postet eller
ej.

> I øvrigt meget forvirrende at jeg bliver nødt til at svare i to
> grupper for at folk ikke skal gå glip af min holdning til
> kombivogne.

Ja, jeg kunne have krudspostet, men forestiller mig at svarene mellem
de to grupper kunne variere i karakter...

-j

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-07-03 11:28

Hej Janus

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Så slapper vi af! Jeg har fuldstændig styr på min gnus. Blot var jeg i
> gang med at vaske tøj, og kom derfor i tvivl om jeg havde postet eller
> ej.

)) Du kunne vel have tjekket, om den var kommet på serveren ,-)))

Men børn ødelægger ens Mac-koncentration ;_)

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Christian Bech

Dato : 08-07-03 07:42

On 02 Jul 2003 22:55:59 +0200, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Så slapper vi af!

Jeg synes også selv jeg var grov.

>Jeg har fuldstændig styr på min gnus.

Ha! Det har ikke engang Thorbjoern og han har trods alt tilbragt fem
år på et studie, hvor man ikke laver andet end at få styr på sin gnus
og gå til rollespilskongresser/lege i MUDs.

>Blot var jeg i
>gang med at vaske tøj, og kom derfor i tvivl om jeg havde postet eller
>ej.

Vent du bare til babyen kommer...

>Ja, jeg kunne have krudspostet, men forestiller mig at svarene mellem
>de to grupper kunne variere i karakter...

Der tog du fejl. Jeg er nøjagtig lige useriøs i begge grupper.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-07-03 22:15

On Wed, 02 Jul 2003 22:26:10 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> - Hvad er en "kørepose" for noget?

Det minder lidt om en lille sovepose. Den holder puslingen tryg om varm
når det er koldt ude.

> - Adskiller liften i en "Knorr Combi Klapvogn" sig fra lifen i en
> alm. barnevogn?

Ja, det gør den. Den er ikke helt så stor og robust som den i en rigtig
barnevogn.

> - Kan man køre sig spædbarn rundt i en "Knorr Combi Klapvogn" om
> vinteren, eller støder man her ind i en begrænsning
> ift. tradtionelle barnevogne?

Den kan godt bruges om vinteren, men den er ikke lige så varm og vindtæt
som en rigtig barnevogn. En kørepose afhjælper dog i høj grad det problem.

> - Kan man lade sit spæde barn sove ude om vinteren i sådan en sat?

Det kommer an på hvor koldt det er - ligesom med en rigtig barnevogn.

> - Laver Apple baby-udstyr?

Både tastatur og mus er fortrineligt lejetøj, bare sørg for at fjerne
ledningerne.

> [...]
> er fed at se på, og et mægtig god tilbud), men kan ikke helt
> gennemskue om jeg alligevel skal gå efter er skrummel af en gammel og

Jeg synes du skal købe kombivognen. Hvis i skal meget ud i rigtigt skidt
vejr, så ville jeg dog overveje en rigtig barnevogn. Dog er skidt vejr
noget man helst undgår med de helt små, da de har det med at blive sultne
på de mest mærklige tidspunkter og det er ikke pissefedt at stå i snevejr
og amme (patvorter adskiller sig fra tissemænd på den måde at de ikke
bliver små og rynkede af kulde, men store og ømme (derfor ligner de nu
alligevel en tissemand siger min den ældste)).
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 03-07-03 07:08

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> wrote in message
> [...]
> kigge på barne/kombi-vogn, fordi vi har fået et mægtig godt tilbud på
> en "Knorr Combi Klapvogn". Det er sådan een her:

Jeg skal ikke kommer nærmere ind på de konkrete spørgsmål, jeg kan se at
andre også har svaret. Men generelt kan jeg anbefale hjul med rigtige
luftgummidæk. Sådan nogen dæk giver simpelthen en meget bedre kørsel end de
"gammeldags" smalle af massivt gummi. Det gælder både kørsel i bymæssig
bebyggelse med mange fortovskanter og ved f.eks. skovtture. Jeg har
luftgummihjul på en barnevogn og på en klapvogn.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-07-03 19:42

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> [...]
> kigge på barne/kombi-vogn, fordi vi har fået et mægtig godt tilbud
> på en "Knorr Combi Klapvogn". Det er sådan een her:

Tak for god respons på mit OT-indlæg om kombivogne. På baggrund af de
mange gode svar købte vi omtalte "Knorr Combi" og den er super
mam. Den er super-sej; så sej at vi i går måtte låne et barn for at
teste den.

Det var forresten gruppens Martin Edlich der solgte mig vidunderet,
som jeg helt sikkert kommer til at bruge en hel del mere, end hvis jeg
havde købt en G5.

-j