død iMac
Fra : Peter Lindberg

Dato : 01-07-03 21:14

Hjælp min dejlige iMac 400 MHz 13GB/DVD blev ramt af uvejret i pinsen, og
vil ikke starte.
Har sikret mig, at det ikke er sikringen i strømforsyningen!
Hvad gør jeg?
Er der nogen, som kan anbefale et godt værsted, regner med, at forsikringen
vil betale.
Har en ældre iMac, kan den bruges som reservedelsmaskine?
Jeg har en ny 2.4 MHz Wintel maskine stående til alt mit officearbejde, men
holder meget af min Mac, hvor jeg kører OSX, og hører musik mm.

Hjælp en gammel Macfan!
Hilsen
Peter Lindberg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-07-03 22:18

Peter Lindberg <lindberg@jellingnet.dk> wrote:

> Er der nogen, som kan anbefale et godt værsted, regner med, at forsikringen
> vil betale.

Hej Peter!

Af din mail adresse kan jeg se at du bor i eller i nærheden af Jelling,
hvilket jeg også gør

Det med at finde er Mac værksted i vores nabolag er ikke så'n ligetil.
Mon ikke Officeline i henholdsvis Odense eller Århus er bedste bud.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-07-03 23:13

> [...]

> Jeg har en ny 2.4 MHz Wintel maskine stående til alt mit officearbejde, men
> holder meget af min Mac, hvor jeg kører OSX, og hører musik mm.

Min mor havde sidste år en lynramt iMac 266.
Den blev rep'et, men modemet duede ikke (det havde de ikke testet...)
Modemet sidder på hovedkortet - hovedkort kapt - iMac kaput!
Resultat:
ny Mac
De ville sælge hende en G3/500, men havde kampagne på eMac G4/700; godt,
hun havde sin søn
Det endte godt: vi lånte den gl. iMac [af fors.selskabet] og købte et
krydset kabel, så data fra den intakte disk kunne flyttes over.
De bedste håb,
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-07-03 03:51

Hej Peter

Jeg er desværre bange for, at der ikke er noget at gøre - rent mekanisk for
dig....

Kontakt dit forsikringsselskab, hvis du har en standard indbo- /
familieforsikring, så dækker den også for skader forårsaget af lynnedskag.

Mht. værksted, så er der jo OfficeLine, de har et godt værksted, og prisen for
evt. rep. vil nærmest være den samme nu, hvor Apple kører med deres
besynderlige 'rate'-priser. Og under alle omstændigheder skal den på
autoriseret værksted, hvis forsikringen kommer ind i billedet.

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 02-07-03 09:50

In article <bdspv0$9qr$1@news.net.uni-c.dk>, "Peter Lindberg"
> [...]

> Jeg har en ny 2.4 MHz Wintel maskine stående til alt mit officearbejde, men
> holder meget af min Mac, hvor jeg kører OSX, og hører musik mm.

Dengang min gamle iMac var ny, blev modemet ødelagt af lynet. Spørg mig
ikke hvordan det gik til. Men jeg fik i alle fald repareret det på
garantien.

Jonas