Et forslag til Cumulus erstatning?
Fra : N. Madsen

Dato : 01-07-03 14:59

Hej.

Jeg har behov for et program som fungerer som en erstatning for min gl.
Cumulus database.
Det vil sige jeg mangler et stykke software til OSX med mulighed for at
indeksere og søge på alle typer grafik i vores grafikarkiv.
Jeg var glad for Cumulus, men jeg kan ikke få det til at køre under OSX, det
vil sige selve programmet kører fint I classic men det vil ikke indeksere
hvad vi har på serveren, så det nytter ikke.

Bemærk: Iphoto er for begrænset!

Forslag modtages med tak.
Med venlig hilsen
Niels

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-07-03 15:29

N. Madsen <nielsm@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> vil sige selve programmet kører fint I classic men det vil ikke indeksere
> hvad vi har på serveren, så det nytter ikke.

Der har lige kørt en tråd om emnet for omkring en uge siden.

Min anbefaling, iView MediaPro:
<http://www.iview-multimedia.com/>

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Storm

Dato : 01-07-03 16:20

> Der har lige kørt en tråd om emnet for omkring en uge siden.
>
> Min anbefaling, iView MediaPro:
> <http://www.iview-multimedia.com/>

Som jeg/vi har brugt flittigt og fantasifuld igennem længere tid (på
Prebens anbefaling . Den kan katalogisere og lave preview af alle de
gængse grafiske formater.
Dog savner vi at den kan katalogisere i mappestruktur. Den er ikke en
sværvægter som Cumulus.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-07-03 17:02

in article BB27605F.23B61%nielsm@NOSPAM.dk, N. Madsen at nielsm@NOSPAM.dk
wrote on 01/07/03 15:59:

> [...]
> vil sige selve programmet kører fint I classic men det vil ikke indeksere
> hvad vi har på serveren, så det nytter ikke.

Er det en Cumulus Workgroup eller Single User du bruger?

--
/peter

Fra : N. Madsen

Dato : 02-07-03 08:24

On 01/07/03 18:02, in article BB277D2E.32514%spam@kiil.net, "Peter Kiil"
<spam@kiil.net> wrote:

> in article BB27605F.23B61%nielsm@NOSPAM.dk, N. Madsen at nielsm@NOSPAM.dk

> Er det en Cumulus Workgroup eller Single User du bruger?

Single user.
MVH
Niels

(beklager svaret pr. E-mail)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-07-03 18:38

"N. Madsen" <nielsm@NOSPAM.dk> writes:

> Jeg var glad for Cumulus, men jeg kan ikke få det til at køre under
> OSX, det vil sige selve programmet kører fint I classic men det vil
> ikke indeksere hvad vi har på serveren, så det nytter ikke.

Lyder stenet. Hvad siger Cumulus til, at deres produkt ikke virker som
det skal?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-07-03 18:46

in article m21xxab114.fsf@sputnik.janus.dk, Janus Sandsgaard at
spam@janus.dk wrote on 01/07/03 19:38:

> Lyder stenet. Hvad siger Cumulus til, at deres produkt ikke virker som
> det skal?

Rolig nu. Jeg har en del med Cumulus installationer at gøre, og der er flere
som benytter den i Classic uden problemer.

--
/peter

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-07-03 19:57

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Rolig nu. Jeg har en del med Cumulus installationer at gøre, og der
> er flere som benytter den i Classic uden problemer.

Jeg er helt rolig. Det er nu også OS X understøttelsen jeg snakker om.

-j

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-07-03 20:05

in article m2k7b29isx.fsf@sputnik.janus.dk, Janus Sandsgaard at
spam@janus.dk wrote on 01/07/03 20:57:

> Jeg er helt rolig. Det er nu også OS X understøttelsen jeg snakker om.

Cumulus klienten findes ikke til OS X, så det er afvikling i Classic
spørgeren har problemer med.

--
/peter

Fra : N. Madsen

Dato : 02-07-03 08:23

On 01/07/03 21:04, in article BB27A7F1.325A8%spam@kiil.net, "Peter Kiil"
<spam@kiil.net> wrote:

> in article m2k7b29isx.fsf@sputnik.janus.dk, Janus Sandsgaard at

> Cumulus klienten findes ikke til OS X, så det er afvikling i Classic
> spørgeren har problemer med.

Ja, det har I på sin vis ret i.
Jeg har en server med de relevante grafikfiler som kører OS X, klienten
(Vist nok vers. 5.0) kører I classic på en maskine som ellers er 100% OS X.
Jeg faldt lige over Portfolio, og det er faktisk en meget god erstatning for
den gl. Cumulus.
MVH
Niels

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 02-07-03 21:08

> [...]

> vil sige selve programmet kører fint I classic men det vil ikke indeksere
> hvad vi har på serveren, så det nytter ikke.

iView er nævnt og det er godt, men måske ikke nok.

Du skulle prøve at kigge på FileMaker. I vers 6. har den gode muligheder
for import af grafik-filer. Du vil få et stort men underholdende arbejde
med at bygge databasen op, men til gengæld kan du få det som du vil have
det. Bare en idé! Fulde demoversioner kan downloades fra FileMakers
hjemmesider.

Stig

--
Stig Leerbeck