hæ hæ
Fra : David Blangstrup

Dato : 01-07-03 08:43

hæ hæ - og preferences er endelig kommet det rigtige sted hen.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 01-07-03 08:56

?
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-07-03 08:59

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> ?

Se hvilken MacSOUP version det har - hvis du har MacSOUP.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Karen Seiersen

Dato : 01-07-03 14:45

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Se hvilken MacSOUP version det har - hvis du har MacSOUP.

Er den på dansk ??

Hilsen Karen

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-07-03 15:15

Karen Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> Er den på dansk ??
>
> Hilsen Karen

Nej, ikke endnu.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Karen Seiersen

Dato : 01-07-03 15:28

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Nej, ikke endnu.

ØV......... der er åbenbart ingen dk. version under OSX endnu, håber
snart den kommer

Hilsen karen

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 01-07-03 16:02

> ØV......... der er åbenbart ingen dk. version under OSX endnu, håber
> snart den kommer

Har nogen her kontakt til René Erichsen (den gamle
marathon@post4.tele.dk-adresse eksisterer tilsynealdende ikke mere), så
vi kan få opklaret, om vi kan forvente en dansk MacSOUP 2.5 fra hans
hånd ?

Ellers skal jeg gerne stille mig til rådighed.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-03 11:27

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
> hånd ?
>
> Ellers skal jeg gerne stille mig til rådighed.

Jeg kan ikke finde ham. Han var vist involveret i noget egnsarbejde (var
det et egnsmuseum?) i Himmerland (eller deromkring). Han havde også en
grafisk virksomhed. Jeg har ledt i Krak og De Gule Sider, men der dukker
ikke nogen op, der ligner ham. Det er jo ikke så længe siden, han lavede
en dansk version af MacSOUP, så han burde ikke være så langt væk. Du har
ikke selv nogen forbindelse til ham, kan jeg regne ud. Du henviser jo
til hans danske MacSOUP fra din side.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-07-03 17:21

In article <1fxfgft.75z56l1p68x8gN%moth@mothsoft.dk>, Mogens Thyregod
<moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
> hånd ?
>
> Ellers skal jeg gerne stille mig til rådighed.

http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/

Hans hjemmeside med MacSoup faces eksisterer endnu

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-07-03 18:11

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/
>
> Hans hjemmeside med MacSoup faces eksisterer endnu

Men desværre ikke e-mailsdressen på ovenstående side.
Derfor spørgsmålet.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : N/A

Dato : 03-07-03 17:58

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-07-03 17:58

In article <1fxj0c8.1rps7as1dtyz3gN%spam@events.dk>, Preben Bødker
Nielsen <spam@events.dk> wrote:

Er det ikke lige groft nok at lægge disse oplysninger ud på NG.
(jeg har fjernet de mest følsomme her)
Du burde fjerne dit indlæg hurtigst muligt.

Der er mange andre der hedder Rene Erichsen - bl. a. min søn som bor i
Himmerland - hvor den "rigtige" Rene arbejdede på et bogtrykkeri - ikke
langt fra hvor min søn bor.

Lad dog manden være i fred - han har åbenbart valgt at være anonym.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-07-03 23:08

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> In article <1fxj0c8.1rps7as1dtyz3gN%spam@events.dk>, Preben Bødker
> Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> Er det ikke lige groft nok at lægge disse oplysninger ud på NG.

Det er et banalt opslag hos DK-Hostmaster!

> (jeg har fjernet de mest følsomme her)

Følsomme!
Hvis man ikke ønsker registrering, koster det kun en email til
DK-Hostmaster.

> Du burde fjerne dit indlæg hurtigst muligt.

Paranoidt

> Der er mange andre der hedder Rene Erichsen - bl. a. min søn som bor i
> Himmerland - hvor den "rigtige" Rene arbejdede på et bogtrykkeri - ikke
> langt fra hvor min søn bor.

Der er helt præcis 10 personer med det navn i Danmark.
En af disse havde registreret et domæne under .dk, hvorfor man kunne
forledes til at tro det var omtalte.

> Lad dog manden være i fred - han har åbenbart valgt at være anonym.

Ved ikke hvori, ufreden består.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 05-07-03 00:54

In article <1fxjpj4.1po3z7f1mgntgN%spam@events.dk>, Preben Bødker
Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Det er et banalt opslag hos DK-Hostmaster!

Det betyder ikke at man har lov at viderebringe disse oplysninger uden
at have personens tilladelse til det.

> [...]
>
> Der er helt præcis 10 personer med det navn i Danmark.
> En af disse havde registreret et domæne under .dk, hvorfor man kunne

Så kontakt dog direkte istedet for at videregive oplysningerne i NG.

De er endnu færre hvis navnet staves rigtigt nemlig René - med apostrof.
Og ingen af dem er "den" René Erichsen.

Derudover findes der nogle stykker som har valgt at have hemmeligt tlf.
nr. - og adresse, deriblandt René Erichsen.

> Ved ikke hvori, ufreden består.

Ingen ufred - men blot en venlig henstilling om at respektere folks
privatliv. At man kan hente oplysninger forskellige steder betyder ikke
at man har lov til at viderebringe disse oplysninger i et offentligt
forum - de må kun bruges til ens eget personlige brug.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-07-03 02:29

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

Er ikke enig i dine betragtninger eller dine juridiske vurderinger, men
da det åbentbart ikke var den eftersøgte person (og så for husfredens
skyld), er indlægget slettet.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-07-03 01:04

> [...]

> Derudover findes der nogle stykker som har valgt at have hemmeligt tlf.
> nr. - og adresse, deriblandt René Erichsen.

Det lyder som om, du ved mere om ham end vi andre. Ved du, hvor han er?
I er måske ligefrem i famile? Hvis du kan kontakte ham, kan du så ikke
spørge ham, om han vil fortsætte med at oversætte MacSOUP. Han har jo
oversat alle endelige udgaver. Udgaverne til OS X er kun betaler.
Jeg skrev en del sammen med René Erichsen tilbage i 1995-96, da
Tele Danmark overtog Danadata, hvis jeg husker ret. Men det er gledet ud
i sandet for nogle år siden. Jeg fik dog mit navn med på listen over
dem, der havde hjulpet med at oversætte MacSOUP. Jeg tror nu bare, jeg
kom med nogle får kommentarer og forslag til rettelser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-07-03 05:45

In article <1fxpeoj.1gsy5601fwyo3jN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> spørge ham, om han vil fortsætte med at oversætte MacSOUP. Han har jo
> oversat alle endelige udgaver. Udgaverne til OS X er kun betaler.

Du har fået en mail med det jeg kan hjælpe med.
Men er det ikke bedre at kontakte Stefan Haller - han må da vide om
René stadig oversætter MacSoup - ellers kan jeg forstå at Mogens
Thyregod er parat til at tage over.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-07-03 08:11

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Men er det ikke bedre at kontakte Stefan Haller - han må da vide om
> René stadig oversætter MacSoup - ellers kan jeg forstå at Mogens
> Thyregod er parat til at tage over.

Jeg har skrevet til Stefan Haller for at få det opklaret. Han er dog på
ferie til d. 27 ds., så vi må henleve i uvisheden i endnu 3 uger.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-07-03 15:30

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Du har fået en mail med det jeg kan hjælpe med.

Det har jeg set. Tak.

> Men er det ikke bedre at kontakte Stefan Haller - han må da vide om
> René stadig oversætter MacSoup - ellers kan jeg forstå at Mogens
> Thyregod er parat til at tage over.

René har jo fortsat med at oversætte MacSOUP længe efter han holdt op
med at skrive her i gruppen. Sådan husker jeg det da. Da han ikke
oversatte de nyeste versioner, regnede jeg med, at det skyldtes, at det
er beta-versioner. Jeg synes da i hvert fald lige han skal have chancen
for at overdrage arbejdet til andre. Vi kan ikke være bekendt bare at
tage det fra ham. Han har ydet et stort stykke arbejde i flere år, og
det skal han også have æren for.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-07-03 19:38

> [...]
> for at overdrage arbejdet til andre. Vi kan ikke være bekendt bare at
> tage det fra ham. Han har ydet et stort stykke arbejde i flere år, og

Rolig nu, der sker ikke noget som helst fra min side, før jeg har hørt
fra Stefan Heller eller René Erichsen.

Jeg ville blot finde ud af, om vores MacSOUP fortsat skal kunne tale
vores modersmål, og da jeg ikke kunne lokalisere ham umiddelbart kastede
jeg spørgsmålet op her, i håb om at nogen ville kunne bidrage til at
opklare om vi kunne forvente en oversættelse fra René Erichsen side.

Kun såfremt det ikke er tilfældet, har jeg tilbudt at sørge for en
fortsættelse af Renés glimrende oversættelse.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-07-03 18:05

> Er det ham:
> Oplysning om RE18-DK:
> Handle:
> RE18-DK
> Navn:
> Rene Erichsen
> Adresse:
> Danmarksgade X, 2.tv
> Postnr. & by:
> 8900 Randers
> Land:
> Danmark
> Telefon:
> +45 XX XX XX XX

Tak for hjælpen, men desværre har pgl. aldrig hørt om MacSOUP, og jeg
har heller ikke kunnet lokalisere ham via krak.dk

Har andre nogen bud ??

--
mvh.
Mogens Thyregod