Hjælp til iBook please....
Fra : Per Madsen

Dato : 30-06-03 17:59

Jeg har postet dette indlæg på diverse mac-fora, men I må også meget
gerne hjælpe hvis I kan:

Min kæreste har lånt min iBook SE (Clamshell) til at skrive en opgave
på. I går aftes lod hun den løbe tør for strøm, og satte strømkablet i
da maskinen bad om det. Hun skrev videre en halv times tid og lukkede
herefter maskinen ned. I dag vil den så ikke starte. Det lyder som om
den lige snurrer et par gange som ved en normal opstart, men mere sker
der heller ikke. I morges lyste området omkring stikket rødt, som når
den oplader. Jeg har fået hende til at resette power management, hvilket
ikke har hjulpet. Efter at have stået til opladning hele dagen er farven
omkring stikket nu grønt, men den vil stadig ikke starte. Hun har også
prøve at pille batteriet ud og starte på elnettet alene. Diverse
tast-kombinationer + powerbutton funker heller ikke.

Så nu må I hjælpe!!!!

Specs: iBook SE, 366 mHz, 320 mb ram og OS 10.2.6 (ram og OS X
installeret for en måned siden, og har hidtil kørt uden problemer)

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Jon Nielsen

Dato : 30-06-03 19:47

On 30/06/03 18:58, in article
1fxdr9m.lbmteukx111cN%permandREMOVETHIS@cool.dk, "Per Madsen"
<permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
>
> Specs: iBook SE, 366 mHz, 320 mb ram og OS 10.2.6 (ram og OS X
> installeret for en måned siden, og har hidtil kørt uden problemer)

Hej Per,

Jeg havde det samme problem med min bærbare pc. Rammen havde 'rykket' sig,
så efter jeg tog rammen ud og satte den I igen, virkede skidtet igen.

Håber at det hjælper....

/Jon

Fra : Per Madsen

Dato : 30-06-03 20:21

Jon Nielsen <jonfn@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg havde det samme problem med min bærbare pc. Rammen havde 'rykket' sig,
> så efter jeg tog rammen ud og satte den I igen, virkede skidtet igen.

Hej Jon

Tak for det,- det vil jeg prøve...

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 01-07-03 14:14

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Diverse tast-kombinationer + powerbutton funker heller ikke.

Og I har prøvet at stikke spidsen af en clips ind ved den lille hvide
trekant på siden, og så genstarte bagefter?

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog