Boote på USB-drev...?
Fra : Martin

Dato : 30-06-03 15:19

Hey..

Jeg har overtaget en Power MAC G4 fra en ven. Der er ikke CD-ROM drev i, men
derimod et ældre DVD-RAM drev og et Zip-drev. For at kunne reinstallere den
vil jeg gerne kunne boote på mit USB CD-ROM drev... kan jeg det - hvis det
er muligt... HVORDAN...???

Mvh

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-06-03 15:37

Martin <martin@REMOVETHISbrogaard.nu> wrote:

> kan jeg det

Smid en system cd i og prøv. Jeg tror dog ikke det kan la' sig gøre.
Prøv evt. at holde ALT tasten nede mens den booter, så prøver Mac'en at
finde alle de drev/partitioner den kan boote fra.

Men ellers er det vel okay at ofre penge på et cd-rom drev til sådan en
G4/400. (Har selv en som jeg er glad for, selvom den li'som blegner
efter de nye G5 er kommet.)

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-06-03 15:56

In article <3f004691$0$24613$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Martin
> [...]

> vil jeg gerne kunne boote på mit USB CD-ROM drev... kan jeg det - hvis det

DVD-RAM drevet er da også CD-ROM drev - altså kombidrev.
Sådan virker det da på firmaets maskine.
Har installeret OS X - via DVD-RAM drevet uden problemos

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X